E Ticaret Sitesine Sahip Olmak İçin 10 Neden

Aralık 01, 2020 -

Ülkemizde e-ticaret hemen hemen her geçen gün büyümektedir. Pek çok büyük küçük işletme’nin fiziki mağazaların yanında sanal mağazaların da hayata geçtiği bu dönemde e-ticaret siteleri büyük önem taşımakta olup neden eticaret? nasıl eticarete başlayabilirim konuları hakkında kişiler çalışmalara başlamışlardır.

E-Ticaret Nedir?

E-ticaret öncelikle küçük ve orta ölçekli olan işletmeler yani KOBİ için oldukça uygun bir ticaret şekli olmaktadır. Günümüzde eticaret nedir ve nasil yapılır taleplerinin artması ile birlikte e-ticaret sistemi belirli satış noktasının dışına çıkıp satışların artmasına ve de daha hızlı ödemeleri alınmasına olanak sağlamaktadır. Bu sistem fiziki mağaza sahibi bulunan işletmeler için önemli olan satış kanalıdır. Dijital dünyada var olan girişimciler için de bu sistem önemli bir para kazanma kapısı olmaktadır.

E-Ticaret Sitesine Sahip Olmak İçin 10 Neden

Günümüzde ticaret yaparken mutlaka e-ticaret sitesi sistemine de yönelmek gereklidir. Çünkü e-ticaret sistemi sayesinde kişiler ve işyerleri işlerini daha çok büyütebilme, daha fazla sayıda müşteriye ulaşabilme, daha çok çeşide sahip olan ürünleri sisteme yükleyip satış yapabilme imkanı sağlarlar. E- ticaret sistemi ile birlikte satışlarınızı arttırmak için birbirinden geçerli 10 nedeniniz bulunmaktadır. Bunlar aşağıdaki gibi sıralanmaktadır.

Sağlıklı Satış Yapmanın Kolay Hali

Gerçek ve fiziki bir mağazaya sahip olmadan ticaret yapmanız mümkün değildir. Hemen hemen her gün dükkan açabilme zorunluluğu olmadan kişiler tüm işlemlerini internet üzerinden halledebilirler. E-Ticaret, sanıldığından daha kolay olan bir ticaret yöntemi olup e-ticaret yapmak amacı ile önemli teknik bilgileri bilmeyende her zaman için gerek yoktur. İlk başlarda hazır kurulum paketleri sisteminden yararlanılabilir. Bir e-ticaret sitesi ile birlikte zaman içinde satışlar yaparken kendinizi teknik olan konularda da çok bilgili hale getirebilirsiniz.

Satış Yapılacak Müşterilere Ulaşmanın Kolay Yolu

Gerçek bir mağazanız var ise etkileşime geçebileceğiniz müşterileriniz sınırlı olur. Ancak e-ticaret yapmanız durumunda, daha çok kişi ile temasa geçme şansınız bulunur. Özellikle interneti kullanıp aradığınız müşterilere kolay bir şekilde ulaşabilirsiniz. Bu nedenle bir dijital pazarlama ve ya sosyal medya ekibi kurabilmek mümkündür. İsterseniz reklam ve ya pazarlama modelleriyle kendiniz de ilgilenebilirsiniz. E-ticaret sistemi sayesinde satış yapılacak olan bütün müşterilere daha kolay bir şekilde ulaşma imkanı sağlanmaktadır.

7 gün 24 saat Online Mağaza Hizmeti İmkanı

Gerçek bir mağazanın her zaman için kapanış saati bulunur ve gerçek mağazalar 24 saat boyunca açık kalmazlar. Ancak işlerinizi e-ticarete taşırsanız 7 gün 24 saat boyunca açık bir mağazaya sahip olmanız mümkündür. Online mağazanız olan bu e-ticaret sitesi, tüm gün boyunca uyusanız dahi açık kalır. Böylelikle müşterilerinize de 7/24 hizmet verebilme şansınız olur. Ayrıca e-ticaret ile uğraşırsan kişiler tatil yapsalar bile mağaza tatil yapmaz ve de satmaya devam etmiş olur.

Çağı Yakalamak İçin E-Ticaret Yapılmalı 

Çağımızda artık insanlar bir ürün satın alacakları taktirde direkt olarak internetten bir araştırma yapmaktadır. Araştırma yaparken ilk olarak e-ticaret sitesinin ürünlerine ulaşır ve dolayısı ile de tüketiciler ürünler satın almak istedikleri zaman öncelikleri e-ticaret sitelerine verirler. Eğer sizlerinde de işletmenizi internete taşıma şansınız varsa, insanların ilk tercihlerinin arasında yer alabilirsiniz. Çünkü her zaman için bir e- ticaret sitesi ile birlikte daha çok kişiye ulaşma imkanı vardır. Buna ek olarak e- ticaret sistemi çağımızın en yaygın şekilde kullanılan alışveriş sistemi olmaktadır.

Düşük Maliyetli Ticaret İmkanı 

Fiziki bir mağazanın giderleri hemen hemen her açıdan daha fazla olmaktadır. Fiziki şartlarda faturalarınızdan tutup kira bedeline kadar pek çok sayıda farklı maddi kayıplardan söz edebilir. Ancak sanal ortamlarda e-ticaret satışı yaptığınız zaman bu gibi farklı giderlerden kurtulma imkanınız olur.

Yer ve Alan Tasarrufu İmkanı

 Gerçek var olan bir mağazada sergileyebileceğiniz çeşitlerdeki ürünler sınırlı olmaktadır. Yeni ürün dahil edebilmek istediğiniz zaman farklı bir yer açabilmeniz gereklidir. Elbette farklı bir mağaza daha kiralayabilir ve ya ek bir işyeri alanı daha oluşturabilirsiniz. Fakat bu işlemlerin belirli bir maliyeti yer almaktadır. E-ticaret sitesi ile birlikte böyle bir sorun olmamakta olup yer ve alandan da tasarruf sağlanmaktadır. İnternetten satış yaptığınızda ise sınırsız bir raf alanına da sahip olursunuz.

Sınırsız Müşteriye Aynı Anda Hizmet İmkanı

Geleneksel yöntemleri tercih edip fiziki şekilde var olan bir mağazada satış yapan kişiler genel olarak sınırsız bir müşteri alanına sahip olup her müşteriye aynı anda bir hizmet imkanı sağlayabilirler. Gerçek bir mağazada aynı anda en çok kaç müşteri ile yakından ilgilenilme imkanı vardır diye düşünülür ise e-ticaret sistemi daha avantajlı bir sistem olarak karşımıza çıkar. Çünkü aynı anda ilgilenilebilecek olan müşteri sayısında mutlaka bir sınır vardır. E-ticaret sitesinde ise böyle bir sınırlama yoktur. Aynı anda yüzlerce kişi sizin sitenize de giriş yapabilir ve çeşitli ürünlerinizi inceleyebilir.

Rakipler ile Aranızdaki Farkı Koruma İmkanı

Piyasadaki pek çok rakibin internet üzerinden iyi satış yapmaya başladığını unutmamak gereklidir. Eğer siz de işletmenizi internete taşımazsanız, diğer rakip mağazalar ile aranızdaki farkın açılmasını asla önleyemezsiniz. Hemen online bir şekilde mağaza açıp ve rakiplerinizi de yakalayıp bir adım daha öne geçmelisiniz. Çünkü gerçek bir mağazaya sahip olup e- ticaret sitesi kurmayan kişiler ve ya işletmeler her zamana rakiplerinden bir adım geride kalırlar.

Dijital Pazarlamada Stratejilerinden Yararlanma İmkanı

Günümüzde e-ticaret sitesi performanslarını arttırmak için farklı olan dijital pazarlama stratejileri bulunmaktadır. Örneğin retargeting olarak bilinmekte olan pazarlama modeli bunlar arasından biridir. Retargeting pazarlama modelinde, sizin internet siteniz ziyaret edilip de satın alma işlemleri yapmayan müşterinizi takip eder. Daha sonrasında bu kişiler ise farklı bir internet adresinde gezinirken sizin reklamınızı görürler. Ardından sizin reklamınıza girip tıklama yapıp internet sitenizi yeniden ziyaret ederler. Böylece sistem o müşteriyi tekrar sizin e-ticaret sitenize ürün satabilmesi için geri getirir. Araştırmalara göre e-ticaret sitesini birinci ziyaretinde ürün satın almayan kişi ikinci kez ziyaret ettiğinde büyük bir oranda ürün satın alırlar. Eğer geleneksel bir ticaret mağazası ile birlikte satış yapmaya devam ederseniz ise bu tarz kampanya ve de pazarlama modellerinden yararlanma imkanınız olmaz.

Kolay Ödeme Seçenekleri İmkanı 

Fiziki olarak var olan mağazalarda genel anlamda nakit para kullanımı, kredi kartı ve ya banka kartı kullanımı geçerli olmaktadır. Fakat online mağazalarda daha da farklı olan ödeme seçenekleri de mevcut bulunmaktadır. Yakında kripto paralar ile birlikte de e- ticaret şeklindeli alışverişlerin yapılması beklenmektedir. Dolayısı ile de e-ticaret yöntemi tüketicilere her zaman için daha geniş kapsama sahip olan bir ödeme imkanları sunmaktadır. Buna ek olarak e-ticaret ile birlikte müşterinize daha konforlu olan bir alışveriş imkanı vermiş olursunuz. Müşteriniz, sizin internet sitenizi ziyaret edip, siparişini verir ve de evinde bekler. Ardından ürünü siz kargo aracılığı ile müşterinizin kapısına kadar da götürebilirsiniz. Bu şekilde sistematik, konforlu ve rahat olan alışveriş imkanı e- ticaret sitesi avantajlarının arasında yer almaktadır.

Etiketler
  • Dijital Pazarlama

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Whois; domainin kayıt ve bitiş tarihi gibi bilgilerin yanı sıra sahibinin iletişim bilgilerini de içeren, domainlerin kimlik bilgileridir.