E-Ticaret Web Sitesi Yazılımları ve Özellikleri Nelerdir?

Mayıs 21, 2020 -

E-Ticaret web siteleri söz konusu olduğunda, işlevsellik, özellikler ve tasarım ile ilgili birçok madde öne çıkmaktadır.

Ancak dijitalde yapacağınız projenizde başarınız için hangi özellikler gerçekten çok önemli ve hangi platformlar hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olabilir?

Hadi keşfedelim.

Online bir mağazaya sahipsiniz yada internetten müşteri edinmek istiyorsunuz, yani dijital bir işletme yürütüyorsunuz ve bir e-Ticaret web siteniz varsa sahip olmanız gereken belli donanımlar özellikler olmalı. işte tamda burada bu detaylı içeriğimiz yardımınıza yetişiyor.

Bu içeriğimizde, en iyi e-Ticaret platformlarının bazılarını ve özelliklerini gözden geçirirken, tüm online mağazalar ve alışveriş sepeti platformları için standart e-Ticaret özelliklerinin tam bir listesini de karşınıza çıkarıyor olacağız.

Birçok web sitesinin başarısı sadece sunulan ürünler ve web sitesinin ne kadar iyi pazarlandığı değil, aynı zamanda web sitesinin hem müşteri hem de web sitesi sahibinin sunduğu gelişmiş özellikler, kolaylıklar kullanıcıları için farklılık yaratmakta gizlidir.

Çoğu e-ticaret firması sahibi e-ticaret sitesinin neden önemli olduğu yada farkındalık yaratması gereken yerin bu olduğu konusunda henüz istenilen gelişmişlikte yada yapıda değildir.

Bu işe yeni başlangıç yapacaklara inanılmaz büyük bir nimet ve fırsattır. Bir girişimci - işletme sahibi olarak, e-ticaret / web sitenizi yönetmek için gerekli araçlara sahip olmanız ve yönetim özelliklerinin iş süreçlerinize uygun olmasını sağladınız mı?

Bizimle iletişime geçin.

Örneğin, müşterinize ödeme koşulları sunuyorsanız, kullandığınız platformun size bir müşteri için kredi limiti belirleyebildiğinden emin olmanız gerekir.

Bir e-Ticaret projesine giriş yapmadan önce, gereken detaylı analizi yaptınız mı yoksa kervam yolda düzülür bir hele bir yola çıkalım yolda bakarız mı diyorsunuz?

Bunu dikkatlice değerlendirin bir örnek ile, bugün bilmediğiniz bir adrese gitmek için bir oraya kadar gideyim yakınlaştığımda sağa sola sorarım ve gideceğim yeri bulurum diyenlerdenseniz şimdi e-ticaret konusunda da bir düşünün, ya iyi bir müdür alın yada bu işi girmek için kendinize biraz daha zaman verin, yoksa gerçekten daha sonra pişman olacaksınız!

Harcadığınız paralara mı yoksa kaybettiğiniz zamana mı üzüleceksiniz çok arada kalabilirsiniz.

Bir iş hikayesi: Bundan 3-4 yıl evvel iyi bir holding CEO su ile görüştüğümüzde yapmış olduğu analizleri ve işe yaklaşımını gördüğümüzde birçok kobinin bu işi bu gözle değerlendiremediğinden konunun aslında çıkmaza girdiği ve tüm emeğin boşa gideceği olgusu çok net görüntü veriyordu.

Kısaca kendisi tüm süreci araştırmış ve ilk yapacağımı proje benim öğrenme saham olacak ve bunu orada deneyimleyeceğim gerekirse “bu işi çöp yapacak onun yerine daha iyisini ortaya koyacağım” demesi işin cabası olmuştu.

Bilmediğiniz bir sektör yada işte eğer her şeyi biliyor gibi davranırsanız günün sonunda bu gerçekle karşı karşıya kalabilir ve istemediğiniz bir alana doğru zorunlu olarak kayabilirsiniz, bu işe girmek üzere hareket ediyorsanız işi bilen bir pilota ihtiyacınız bulunuyor.

Bu yollarda daha önce yürümüş ve hangi adımın karşılığında neyin çıkacağını bilen bir yönlendirme - danışmanlık sizlerin işini rahatlatacaktır.

Bu parametre her ne kadar günümüz işletmecilerine tam anlamlandırılabilir gelmesede yaşayan ve bizzat tespi edenlerden bu konuyu dinlemenizi tavsiye ederiz.

Bir e-ticaret projesi nasıl başarılı olur ? veya nasıl başarısız olur buna bir göz atın. :)

Bu size aslında tüm teknik konulardan daha öncelikli olarak konuşmanız, düşünmeniz gereken bir soru getirecektir.

E-ticaret Sistemlerinin En Önemli Özellikleri Nelerdir ?

  • İçerik yönetim sistemi özellikleri
  • Promosyon ve indirim kodu modülleri
  • Kullanımı kolay bir ödeme altyapı sistemi yada entegrasyonu
  • Arama motoru için optimize edilmiş kod ve düzenin dahil olması
  • Raporlama araçlarına sahip olması
  • Entegre bir blog veya makaleler bölümü varlığı
  • E-posta pazarlama entegrasyonu
  • Birden fazla ödeme seçeneği sağlayabilmesi (Kredi kartı, İyzico, Paytr, PayPal, vb.)
  • Platformunuzla filtreleme modülünün olması

E-Ticaret Web Sitelerine Özelliklerine Genel Bakış

En önemli e-ticaret platformlarına ve oyuncularına bakalım.

Özel projemi yapacaksınız yada çok özel olmayan bir işe mi giriyorsunuz bunu belirleyin.

Bir e-ticaret mağazasının başarısı yada başarısızlığı, sunulan ürünlerden veya bunların arkasındaki pazarlamadan çok daha fazlasına bağlı olacağı gerçeğini işleriniz kötüye gitmeden öğrenmelisiniz. Deneyime ve tecrübeye sahip olun, yada bunu satın alın.

Bunun için iyi dijital pazarlama firmaları yada ajansları sizlere hizmet sunacaktır bundan gocunmayın, projelendirme her işte önemlidir bunu keşfedin ve belkide hiç girmemeniz gereken bir e-ticaret macerasına atılacağınızı gözlemleyecek yada bunu size gösterecek kabiliyette bir ajans ile tanışın.

Başarılı e-Ticaret web siteleri, dönüşümleri en üst düzeye çıkarmak, tekrar müşterileri teşvik etmek ve satışları artırmak için kapsamlı özelliklere ve işlevlere sahip olmalıdır.

Hiç bir başarı tesadüf olamaz muhakkak bir yerde işi değiştiren unsur vardır. Bir işletme sahibi olarak, web sitenizi yönetmek için gerekli araçlara sahip olmanız ve idari özelliklerin iş süreçlerinize uyması çok önemlidir.

Örneğin, müşterinize ödeme koşulları sunuyorsanız, her müşteri için kredi kullanımına imkan sağlayan ve gerektiği ölçüde opsiyon sağlayan sistemlere sahip bir platforma ihtiyacınız bulunur.

Tekrar hatırlatma: E-Ticaret projesine girmeden evvel, gereken özellikler nelerdir dikkatlice yola çıkmadan düşünün, değerlendirin, araştırun yoksa işin içinde boğulacak ve neden bu işe girdim bunları hiç düşünmemiştim keşke bunu işin başında değerlendirseydim diyerek pişman olacaksınız!

Shopify Özellikleri ve Shopify Web Sitesine Genel Bakış

E-ticaret sistemleri arasında, Shopify'ın kurulumu kolay ve "tak ve çalıştır" özellikleriyle kullanılmaktadır. Profesyonel olarak tasarlanmış birçok şablonun bulunduğu görsel olarak çekici bir platformdur.

Shopify Dashboard

Tasarım ekibi iyi çalışıyor. Ek işlevsellik eklemek için seçebileceğiniz birçok uygulama entegrasyonu da bu konu içinde sizlere gelmektedir.

Shopify, deneyimli bir Shopify geliştiricisi tarafından bu şeyler göz önünde bulundurularak oluşturulduğunda ortalamanın üzerinde güvenlik ve site hızlarına sahiptir.

Birçok yazılımcı ve proje geliştiricisi bu projede yer aldığı için işin dönüşüm noktası burada meydana gelir.

Bununla birlikte, Shopify hala şablonlanmış bir çözümdür, bu da tasarım ve işlevsellik için şablonların ve uygulama entegrasyonlarının kullanılabilirliğine bağlı olduğunuz anlamına gelir.

Shopify Score

Ayrıca önemli bir konu sistem müthiş bir SEO dostu platform değildir, ancak bu konuda sıfır da diyemeyiz. Platformun SEO sınırlamalarına aşina olan deneyimli bir Shopify SEO şirketi bulduğunuzdan emin olun ve bu sorunların çoğunu sorun olmaktan çıkarın.

Magento Özellikleri ve Genel Bakış

Magento, belkide tüm zamanların en işlevsel e-ticaret platformlarından biridir. Başka bir deyişlede inanılır gibi olmasada, insanlar ya onu çok seviyor yada nefret ediyor.

Magento Dashbord

Platform son derece SEO dostu olabilir; ancak yine de Magento'nun gelişmiş SEO özelliklerinden yararlanmak için platform hakkında uzman bilgisi gerektirir.

Bu gelişmiş SEO özellikleri, harika bir e-Ticaret platformu olmak için daha kullanıcı dostu olması beklenirdi, ancak şunu unutmayın MÜKEMMEL lik arıyorsanız paket e-ticaret sistemleri araması yerine özel yazılım e-ticaret sitesini arama sonuçlarını inceleyin deriz.

Magento, Shopify veya WooCommerce gibi platformlardan önemli ölçüde daha düzenlenebilir, özelleştirilebilir ve SEO dostu yapılabilir, ancak daha fazlası için özel bir yazılıma her zaman ihtiyaç vardır.

Magento olsun benim olsun derseniz karşınıza altyapıdan dolayı özellikle binlerce ürüne sahip siteler için Magento için ekstra pahalı bir hosting - sunucu maliyeti karşınıza gelebilir.

Magento Score

Magento'da bir e-ticaret web sitesi oluşturursanız, Magento geliştiricilerini personel olarak işe almayı veya bir Magento geliştirme ajansları - şirketi ile çalışmayı düşünebilirsiniz.

WooCommerce Özellikleri ve Genel Bakış

Piyasada adını çokça duuyduğunuz WooCommerce birkaç nedenden dolayı çok popüler görünebilir.

Her şeyden önce, belkide her önüne gelenin ücretsizce bir sitem oldun diyerek indirdiği CMS platformu olan WordPress için bir alışveriş sepeti eklentisi olduğunu bilmeniz gerekir.

Woocommerce Dashboard

Avantaj ve dezavantajlarda Wordpress te neler var ise başlangıç olarak bunu düşünebilirsiniz. WooCommerce, küçük bütçeli şirketler ve yeni kurulan şirketler için mükemmel bir seçimdir, ancak gerçekten kurumsal düzeyde bir çözüm olarak düşünülmemelidir.

Harika bir WooCommerce sitesi oluşturmak mümkün olsa da, kurumsal düzeyde çözümler arıyorsanız muhtemelen farklı bir platforma yatırım yapmak daha mantıklı olacaktır.

Aslında WordPress için bir eklenti olduğundan, WordPress'in tipik avantajlarının çoğu WooCommerce için geçerlidir.

Açık kaynak kodlu, PHP, harika eklentiler ve geliştirme topluluğu vb. ancak ölçeklenebilirlik, güvenlik açıklarından dolayı açıkçası ciddi bir iş yapacaksanız muhtemelen başka bir e-ticaret altyapısına bakmalısınız.

Aşağıdaki tüm önemli e-Ticaret özellikleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için okumaya devam edin!

Woocommerce Score

Tüm e-Ticaret özellikleri ayrıntılarına göz atmak ister misiniz? Hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi için e-Ticaret web sitesi tasarım sayfamızı ziyaret edin.

E-ticaret altyapısında neler olmalıdır ?

Ürün Kategori Yönetimi:

  • Kategorileri kolayca bulmak için arama ve sıralama yapabilmelisiniz
  • Kategorileri ve alt kategorileri yönetmek basit ve kullanışlı olmalı
  • Sitede gezinme için veya ana sayfadaki kategorilerinizi iyi belirleyin
  • Kategorileri "etkin" veya "etkin değil" olarak ayarlama yapabilmelisiniz
  • Kategoriler için sayfa URL'lerini ve SEO öğelerini ayarlanabilir olmalı
  • Kategori küçük resimlerini ve ve genel kategori resimlerini yönetebilmelisiniz.

Markalar:

  • Markaları yönetebilir olmalısınız
  • Ana sayfada öne çıkan markalar kısmı önemlidir
  • Markaları "etkin" veya "etkin değil" olarak ayarlayabilmelisiniz
  • Markalar için sayfa URL'lerini ve SEO öğelerini ayarlama
  • Marka logolarını yönetme

Ürün:

  • Belirli kategorilerdeki veya belirli özelliklere sahip ürünleri kolayca bulmak için arama ve sıralama
  • Ürünleri kolayca yönetin ve düzenleyin
  • Ürün alanları ad, SKU, ürün detayları, ek ayrıntılar, liste fiyatı, fiyat, ağırlık, stok, minimum miktar sipariş miktarı, taşıma ücreti ve daha fazlasını içerir.
  • Öne çıkan, ücretsiz gönderim, izin verilen incelemeler, incelemeler için denetleme ve daha fazlası gibi seçenekleri seçme olanağı
  • Ana ürün resmi ve ek ürün resimleri ekleyin ve yönetin
  • Ürün ayrıntıları gibi içerik bloğunu yönetmek için Microsoft Word benzeri düzenleyici
  • Ana sayfada ürünleri öne çıkarın
  • Ürünleri "etkin" veya "etkin değil" olarak ayarlama
  • Tek bir kategoriye veya birden çok kategoriye ürün ekleme
  • Ürün markasını seçin
  • Ürün seçenekleri ve seçenek grupları ekleme ve yönetme
  • İlgili ürünleri ekleyin ve yönetin
  • Aksesuar ekleme ve yönetme
  • YouTube videolarını ekleyin ve yerleştirin
  • Ürün incelemelerini yönetme (onaylama ve silme)
  • Ürünler için ürün sayfası URL'si ve SEO öğelerini ayarlama

İçerik yönetimi

  • İçerik sayfalarını yönetme ve yeni içerik sayfaları oluşturma
  • Microsoft Word benzeri bir içerik düzenleyici kullanarak sayfaları düzenleme
  • Resim ekleyin ve yüklenen resim kitaplığını yönetin
  • Görüntü düzenleme ve kırpma aracı
  • Sayfayı "etkin" veya "etkin değil" olarak ayarla
  • Sayfa URL'sini ve SEO öğelerini ayarlama

Blog

  • Blog yayınlarını yönetmeli
  • Blog yayınlanma tarihini ayarlama
  • Yayını “etkin” veya “etkin değil” olarak ayarlayın
  • Microsoft Word benzeri içerik düzenleyicisini kullanarak blog özeti ve tam blog yayını ekleyin
  • Resim ekleyin ve yüklenen resim kitaplığını yönetin
  • Blog kategorisini ve yazarını seçin
  • Ürün sayfalarına ekli blog yayınları
  • Posta URL'si ve SEO öğelerini ayarlama

Anasayfa Banner - Slider

  • Ana sayfa başlıklarını yönet
  • Banner sıralama siparişlerini ayarlama
  • Banner URL'sini ayarlayın veya bağlantısız bırakın
  • Bannerları "etkin" veya "etkin değil" olarak ayarlama

Navigasyon

  • Üstbilgi, yan ve altbilgi gibi ana gezinmelerinizi yönetin
  • Ana navigasyona açılır menü ekle
  • Bağlantı başlığı gibi bağlantılarda SEO öğelerini yönetme
  • Bağlantıları aynı veya yeni pencerede açılacak şekilde ayarlama
  • Otomatik E-posta Mesajları
  • Ana e-posta şablonu tasarımını yönetme
  • Sipariş durumu e-postaları için mesajlaşma ayarlama
  • Ürün yorumları ve blog yorumu gönderimleri için teşekkür e-postası için mesajlaşma ayarlayın
  • Müşterilere gönderilen otomatik e-posta iletilerini yönetin.

Ürün İnceleme Yönetimi

Tüm ürün incelemelerini yönet

  • İncelemeleri "onaylandı" olarak ayarlayın veya incelemeleri silebilin

Yorum Yönetimi

  • Tüm blog yorumlarını yönet
  • Yorumları "onaylandı" olarak ayarlayın veya yorumları silin

Müşteri yönetimi

  • Müşterileri ad ve soyadına göre kolayca bulmak için arayın ve sıralayın
  • Müşteri hesaplarını yönetin
  • Müşteri ayrıntılarını ve önceki siparişleri görüntüleme
  • Bireysel müşterilerin ürün yorumlarını görüntüleyin
  • Bir müşteriye özel yorumlar ekleyin
  • Müşteri hesaplarını sil
  • Müşteri şifrelerini sıfırla
  • Müşterileri Excel'e aktarma
  • E-posta bültenine abone olan müşteriyi Excel'e aktar (3. taraf e-posta sistemleri için içe aktarma özellikleri)

Sipariş yönetimi

  • Siparişleri görüntüleyin ve sipariş ayrıntılarını ve durumunu yönetin.
  • Belirli değişkenlere göre siparişleri kolayca bulmak için arama ve sıralama
  • Sipariş durumunu yönetme ve güncelleme
  • Sipariş numarasını ve tüm müşteri bilgilerini görüntüleyin
  • Sipariş bilgilerini ve satın alma ayrıntılarını (ürünler, vergi, gönderim bedeli, adresler vb.) Görüntüleyin
  • Siparişe özel notlar ekleyin
  • Gönderim ve fatura adres haritalarını görüntüleme
  • Özel sipariş durumları oluşturma ve yönetme
  • Sipariş verildiğinde e-posta al
  • Siparişleri Excel'e aktarma

İndirim yönetimi

  • Binlerce promosyon kodu olanağı oluşturmak için promosyon motorunu kullan
  • İndirim ve Tanıtım Yönetimi
  • İndirim Kodları
  • İndirim kodları oluşturma ve yönetme
  • Kategorilere, markaya veya ürünlere indirim kodları ekleme
  • Gönderiyi etkileyen indirim kodları ekleyin
  • Kodları “etkin” veya “etkin değil” olarak ayarlama
  • Yüzdeleri kapatma, tutarı kapatma veya sabit bir fiyat belirleme yeteneği
  • Ürün sepete eklendiğinde "Otomatik Uygula" indirim kodları
  • Tarih kodunu ayarlama ve yönetme etkin
  • İndirim kodları için minimum ve maksimum miktar gereksinimlerini belirleyin
  • Otomatik olarak devre dışı bırakılmadan önce kodun kaç kez kullanılabileceğini ayarlama

Gösterge Paneli

  • Grafikler ve istatistikler içeren etkileşimli yönetim paneli
  • Gösterge tablosu istatistiklerini belirli tarih aralıklarını yansıtacak şekilde değiştirme yeteneği
  • Gösterge tablosu tarih aralığı raporları, miktarlara göre mağaza satışları, mağaza satış siparişi hacmi, yeni müşterilerle iade, en çok satan ürünler, en çok satan markalar, en çok kullanılan indirim kodları
  • Gösterge tablosu genel raporları (tarih aralığına göre değil) düşük stok raporlaması, mağazadaki toplam ürünler, mağazadaki toplam kategoriler, müşteri sayısı, ömür boyu siparişler ve ömür boyu geliri içerir

Tek Raporlar

  • Gösterge tablosunun dışındaki tek raporlar, tarih aralığına göre satışları, tarih aralığına göre en çok satan ürünü, miktar bazında düşük envanteri ve tarih aralığına göre yeni müşteriyi içerir.

Arama Motoru Optimizasyonu Yönetimi

  • Dinamik Başlıklar
  • Web sitesindeki tüm dinamik başlık etiketi yapısını yönetin
  • Kategoriler ve alt kategoriler için dinamik başlık ve META etiketlerini yapılandırma
  • Marka sayfaları için dinamik başlık ve META etiketlerini yapılandırma
  • Ürün sayfaları için dinamik başlık ve META etiketlerini yapılandırma
  • Belirli Başlıklar ve Meta Bilgiler
  • Site genelinde varsayılan başlığı ve META etiketlerini yapılandırma
  • Ana sayfa başlığını ve META etiketlerini yapılandırma
  • Belirli içerik sayfaları, kategori, marka veya ürün sayfaları için benzersiz başlık, META etiketleri ve URL bilgileri ayarlama

Ayarlar

  • Kargo seçenekleri
  • Mağaza statik nakliye ücretlerini ağırlık, dolar tutarı ve bölgeye göre ayarlayın
  • Belirli bir fiyat ve sipariş yüzdesi belirleme
  • Genel tüm kargo firmaları kullanan gönderim adresine göre canlı gönderim ücretleri otomize edin
  • Gönderim indirim kodlarını ve promosyonlarını ayarlama ve yönetme
  • Bireysel ürünlerde ücretsiz gönderim ayarlayın
  • Mağazalarınızın gönderi posta kodunu ve ülke kodunu ayarlayın
  • Nakliye gemilerini etkinleştirme ve devre dışı bırakma
  • UPS, DHL, FedEx mevcut kargo hizmetlerini (kara, birinci sınıf, ekspres vb.) Yönetin

Ödeme seçenekleri

  • Mevcut ödeme türlerini etkinleştirme ve devre dışı bırakma
  • Online hesap ayarlarını yönetin
  • Ortak ödeme birimlerini yada PayPal hesap ayarlarını yönetin
  • Çevrimdışı ödeme seçeneğine izin verebilin

Vergiler ve Konumlar

  • Mevcut ülkeleri yönetebilin
  • Bölgelere göre vergi oranlarını yüzde olarak yönetebilin
  • Ülkeleri etkinleştirme ve devre dışı bırakma olmalı
  • Eyalet veya bölge başına gönderim seçeneklerini ayarlayın

E-posta Yapılandırması

  • E-posta sunucusu yapılandırmasını ayarlayın ve e-posta adresini kaydedin
  • Alanlar arasında sunucu adı, sunucu bağlantı noktası, kullanıcı adı, şifre, SSL'yi etkinleştirme ve e-posta adresini kaydetme yer alır.
Etiketler
  • Web Yazılım
  • Web Tasarım
  • Dijital Pazarlama
  • Videolu Blog

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Whois; domainin kayıt ve bitiş tarihi gibi bilgilerin yanı sıra sahibinin iletişim bilgilerini de içeren, domainlerin kimlik bilgileridir.