Google Reklam Fiyatları

Mayıs 13, 2021 -

Google Ads'ün Maliyeti Ne Kadar? [2021]


Son güncelleme: 13 Mayıs 2021

Google Reklam - Google Ads'in maliyeti nedir?

Bu makul bir sorudur ve özellikle yeni gelenlerden ücretli aramaya kadar her zaman duyduğumuz bir sorudur. Sonuçta, PPC'de yeni olanlar muhtemelen en çok Google'da reklam vermek için ne kadar para harcamalarının beklendiği ve bunu karşılayıp karşılayamayacakları ile ilgileniyorlar!

Maalesef, herkese uyan tek bir yanıt yok. Verebileceğimiz en açık (ve en çileden çıkarıcı) cevap şudur: duruma göre değişir.

Bunun nedeni, Google Ads maliyetinin çeşitli değişkenlere bağlı olmasıdır. Bu kılavuz, tüm bu değişkenleri ve daha fazlasını, Google Ads'ü kullanmanız gerekip gerekmediğine karar vermenize yardımcı olmak için kapsamaktadır.

Yapacağımız ve anlatacaklarımız :

Google Ads açık artırmasının tam olarak nasıl çalıştığını tanımlayacağız.
Bir Google Ads kampanyasının maliyetini etkileyen değişkenleri tartışacağız.
Google Ads hesabınız için gerçekçi bir bütçe belirlemek üzere anlamanız gereken kavramları aydınlatacağız.

Son olarak, tüm bunlardan sonra kafanızın karışması ihtimaline karşı, her şeyi düzgün bir şekilde paketlenmiş "anahtar çıkarımlar" bölümüne toplayacağız. Endişelenmeyin ve şimdi incelemeye başlayalım.

Neden net bir Google Reklam - Ads fiyatı yok?

Yukarıda bahsedildiği gibi (ve tam olarak bu kılavuzu neden yazdık), Google Ads'ün işletmenize ne kadara mal olacağı sorusunun basit veya tek bedenli bir cevabı yoktur. Google reklam maliyetleri sektörünüze, müşteri yaşam döngünüze ve mevcut eğilimlere (ör. COVID-19) bağlı olarak değişebilir.

Hizmetleri sektöründe Google Reklamları Vermek Derseniz;

Örneğin, işletme hizmetleri sektörü (hukuk, muhasebe, emlak vb.), Google Ads'deki daha rekabetçi sektörlerden biridir ve genellikle tıklama başına daha pahalı maliyetlere (TBM) dönüşür.

Bu, profesyonel hizmetler sektörünün doğasından kaynaklanmaktadır: yeni bir müşteri, işletmenize bağlı olarak 1.000 - 10.000 Türk Lirası arasında bir getiri sağlayabilir, bu nedenle 50 Türk Lirası tutarında bir TBM, bu müşteri için ödenmesi gereken küçük bir fiyattır.

Öte yandan, sanat ve eğlence sektöründeki işletmelerin TBM'leri daha küçüktür, ancak bu 1 bin - 10 bin Türk Lirasılık rakama ulaşmak için çok daha fazla müşteriye ulaşmaları gerekir.

Müşteri yaşam döngüsü


Müşterinizin yaşam döngüsünü de hesaba katmalısınız. Daha büyük bilet teklifleri için, potansiyel müşterilerin karar verme sürecinde ilerlemesi daha uzun sürer ve işletmenizin bu yolculuk boyunca akılda kalması gerekir - bu, web sitenize birden çok ziyaret, bir veya iki içerik indirme içerebilir. son adımı atmadan önce bir web seminerine katılım ve daha fazladır.

2020 - 2021 Trend Google Reklamları


Elbette büyük tüketiciler ve işletmeler uyum sağlamak için davranışlarını değiştiriyorlar, Google Ads'ü çalıştırmanın maliyeti COVID-19 salgından etkilendi - bazı endüstriler için olumlu, diğerleri için yıkıcı bir şekilde oldu maalesef.

Örneğin, hazır giyim endüstrisi, salgının zirve yaptığı dönemde dönüşümlerde bir artış ve maliyette bir düşüş gördü:

Google reklamlarının covid 19 giysilerinin maliyeti talep arttığı için yükselme evresine geçmiş oldu.

Öte yandan, Seyahat ve Turizm, Aile ve Toplum ve İnternet ve Telcom gibi salgın hastalıktan en çok etkilenen pek çok sektör var.

Artık Google Ads fiyatlandırmasının temel etkileyicilerinden bazılarını anladığınıza göre, daha teknik konulara geçelim (yani Google Ads'in iç işleyişine bakalım).

Google Reklam - Ads nasıl çalışır?

Google Ads'ün size neye mal olacağını tam olarak anlamak için, öncelikle platformun nasıl çalıştığını anlamanız gerekir. Google Ads ile ilgili en büyük yanılgılardan biri, en çok harcayacak paraya sahip reklamverenlerin en fazla etkiye sahip olmasıdır. Daha büyük bir reklam bütçesi asla zarar vermezken, Google Ads aslında birçok yeni reklamverenin düşündüğünden daha dengeli bir oyun alanıdır.

Daha büyük bir reklam bütçesi asla zarar vermezken, Google Ads aslında birçok yeni reklamverenin düşündüğünden daha dengeli bir oyun alanıdır.

Google Ads açık artırması
Google Ads, esasen bir açık artırmayla aynı şekilde çalışır. Bu sürecin nasıl işlediğine bir göz atalım.

Bir kullanıcı Google arama çubuğuna bir kelime veya kelime öbeği ( arama sorgusu olarak bilinir ) yazdığında, Google bu sorgunun reklamverenlerin şu anda teklif verdiği anahtar kelimeleri içerip içermediğine bakar . Google Ads reklamverenleri, kullanıcının arama sorgusundaki anahtar kelimelerden herhangi birine aktif olarak teklif veriyorsa, reklam açık artırması başlar.

AdWords, Google reklam açık artırmasının maliyeti nedir?


Reklam Sıralaması
Google daha sonra, reklamınızın ücretli sonuçlar bölümüne yerleştirilip yerleştirilmeyeceğini ve nereye yerleştirileceğini belirleyen her bir rekabet eden reklamın Reklam Sıralamasını hesaplayacaktır. Reklam Sıralaması, maksimum teklifiniz ve Kalite Puanınız ile hesaplanır :

Google reklamlarının reklam sıralaması formülünün maliyeti nedir
Kalite Puanınız, tamamen ayrı bir gönderiyi garanti eden bir dizi değişkene bağlıdır. Aslında birkaç tane var. Google'ın reklamlarınızın Kalite Puanını nasıl belirlediğiyle ilgili daha fazla bilgi edinmenize yardımcı olabilecek bazılarını aşağıda bulabilirsiniz:

Kalite Puanı Nedir ve PPC'yi Nasıl Etkiler?

Her Anahtar Kelime Türü için İyi Kalite Puanı nedir?
Kalite Puanı Dönüşüm Başına Maliyeti Nasıl Etkiler?


Tamam, Google Ads Açık Artırmasına dönelim. Kalite Puanınız ve Reklam Sıralamanız hesaplandıktan sonra, Google bu verileri, birisi reklamlarınızdan birini her tıkladığında ne kadar ödeyeceğinizi belirlemek için kullanır. Bu formül şuna benzer:

Google reklamlarının kalite puanı ne kadardır?


Reklamveren 1'in nasıl Reklamveren 4'ten daha az ödeme yapabildiğini ve daha iyi Kalite Puanları nedeniyle yine de daha yüksek bir konum elde edebildiğini fark ettiniz mi? Bu, Google Ads'ün kısaca işleyiş biçimidir ve küçük bütçeli reklamverenler, Google'da büyük bütçeli şirketler kadar etkili bir şekilde reklam verebilir.

Google Ads açık artırma algoritması sayesinde, küçük bütçeli işletmeler, Google'da büyük bütçeli şirketler kadar etkili bir şekilde reklam verebilir.

Google Ads açık artırmasındaki ek değişkenler
Reklam Sıralamanızı ve nihayetinde reklam harcamalarınızı etkileyen birkaç başka değişken vardır, ancak bilinmesi gerekenler maksimum teklif ve Kalite Puanıdır. Aşağıda, Reklam Sıralamanızı etkileyen ek faktörlerin bazıları (ama kesinlikle tümü değil) verilmiştir:

Reklam alaka düzeyi
Açılış sayfası alaka düzeyi ve deneyimi
Açık artırma anında kalite
Cihaz, konum ve kullanıcıların aramalarının bağlamı
Alternatif teklif verme yöntemleri
Alternatif reklam biçimleri
Artık ücretli arama pazarlamacılığının temellerini , yani Google Ads açık artırmasının nasıl çalıştığını ve Kalite Puanının Reklam Sıralamasıyla nasıl ilişkili olduğunu ele aldığımıza göre, Google Ads maliyetinin bir sonraki bileşenine geçelim: bütçe oluşturma.

Google Ads maliyetlerinizi düşürmenin ilk adımı, nerede zorlandığınızı bulmaktır. Bugün ücretsiz bir Google Ads hesabı denetimi yaptırın!

Google Reklam bütçem nasıl harcanır?


Pek çok yeni Google Ads kullanıcısının kendilerini içinde bulduğu yaygın (ve talihsiz) bir senaryo, reklam bütçelerinin beklediklerinden çok daha hızlı harcanmasıdır. Ay için ayırdığınız şeyin birkaç gün içinde yandığını görmek sadece endişe verici değil; aynı zamanda birçok işletmenin Google Ads'ün aşırı derecede pahalı olduğuna inanmasına neden olan da budur. Bu ille de böyle değildir; Çoğu zaman bu, Google Ads bütçelemesinin nasıl çalıştığının yanlış anlaşılmasının sonucudur. Öyleyse rekoru düzeltelim.

Google Ads bütçenizi başlatmak

Genel olarak, Google Ads bütçenizi diğer herhangi bir bütçeyle aynı şekilde düşünebilirsiniz: Bütçenizin çoğunu temsil edecek bir temel rakamla başlarsınız, ardından işlerin değişmesi veya bir şeyler ters gitmesi durumunda biraz hareket alanı bırakırsınız. Özellikle Google Ads bütçeleme için, başlangıç için sağlam bir yaklaşım, kampanya bazında bütçe belirlemektir. Günlük bütçelerle başlayalım.

Özellikle Google Ads bütçeleme için, başlangıç için sağlam bir yaklaşım, kampanya bazında bütçe belirlemektir.

Günlük bütçeler


Google Ads kampanyalarınızın her birinin, hesabınızdaki diğer kampanyalardan bağımsız olarak her bir kampanyanın belirli parametrelerini kontrol edebileceğiniz kendi ayarlar sekmesi vardır. Bu nedenle, kampanyalarınızın her birinin kendi günlük bütçesi olmalıdır . Aynı anda birkaç kampanya yürütüyorsanız, bütçenizi akıllıca harcayabilmek için bunlara öncelik verdiğinizden emin olun. Örneğin, en çok satan ürününüzün reklamını yapan Kampanya A, işletmeniz için içeriği dönüşüm hunisinin üst kısmındaki potansiyel müşterilere tanıtan Kampanya B'den daha önemli olabilir . Bu durumda, muhtemelen A Kampanyasına daha büyük bir günlük bütçe ayırmak isteyeceksiniz.

Aylık bir PPC bütçesi planlamak istiyorsanız, yapmanız gereken tek şey her kampanya için günlük bütçelerin dökümünü hesaplamak ve her kampanyanın önceliğine bağlı olarak fonlarınızı tahsis etmektir.


Günlük reklam bütçeler nasıl harcanır?


Diyelim ki TBM'si 0,25 Türk Lirası olan bir reklamınız var ve günde 300 reklam tıklaması almak istiyorsunuz. Bu rakamları kullanarak tahmini bir günlük bütçe hesaplayabilirsiniz:

0,25 Türk Lirası x 300 = 75 Türk Lirası

Bu örnekte, maksimum TBM’niz 0,25 Türk Lirasıysa , ödeyeceğiniz en yüksek tutar 0,25 Türk Lirasıdır . Ancak, her bir reklam açık artırmasının değişkenlerine bağlı olarak, tıklama başına ücretlendirilebileceğiniz gerçek tutar değişebilir. Maksimum TBM’nizi 0,25 Türk Lirası olarak ayarlarsanız, bir tıklama için asla bundan daha fazlasını ödemezsiniz, ancak siz daha az ödeyebilir.

Maksimum TBM’nizi 0,25 Türk Lirası olarak ayarlarsanız, bir tıklama için asla bundan daha fazlasını ödeyemeyeceğinizi, ancak daha az ödeme yapabileceğinizi unutmayın.

Yeterince basit geliyor, değil mi? Hayır. Google Ads bütçenizin nasıl harcanacağıyla ilgili birkaç değişken vardır.

Google Ads harcamamı başka hangi faktörler etkiler?


Tıpkı tıklama başına maliyetinizi etkileyen ve Reklam Sıralamanızı etkileyen Kalite Puanınızı etkileyen faktörler olduğu gibi, bütçenizin nasıl harcanacağını etkileyen faktörler vardır.

Gün bölümlendirme


Reklam planlaması olarak da bilinen gün bölümleme, reklamlarınızın potansiyel müşterilere ne zaman görünmesini istediğinizi belirleme uygulamasıdır. Reklamlarınız hala reklam açık artırması sürecinden geçmesi gerekecektir rağmen, Google'a bildirebilir zaman reklamlarınızın gösterilmesini istediğiniz.

google reklamlarının reklam planlamasına maliyeti nedir ?


Bu, özellikle müşterileri reklamları yoluyla fiziksel bir yere çekmek isteyen yerel işletmeler için yararlıdır . Örneğin, 19: 00'da kapanan bir fırın işletiyorsanız, reklamlarınızın normal çalışma saatleriniz dışında gösterilmesini istemeyebilirsiniz. Alternatif olarak, reklamlarınızın gün boyunca sürekli olarak yayınlanacağını belirtebilir, ancak günlük bütçenizin daha büyük bir kısmını daha fazla görünürlük istediğiniz saatlere ayırabilirsiniz .

Gün bölümlendirme ve reklam planlaması hakkında daha fazla bilgi edinmek için bu kılavuza göz atın .

Gün bölümlendirme, müşterileri yalnızca çalışma saatlerinde fiziksel bir yere çekmek isteyen yerel işletmeler için özellikle yararlıdır.

Coğrafi hedefleme


Google Ads bütçenizin daha fazlasını günün belirli zamanlarına ayırabildiğiniz gibi, bütçenizin daha fazlasını belirli coğrafi alanlara da harcayabilirsiniz. Bu teknik coğrafi hedefleme olarak bilinir .

Google reklamlarının coğrafi hedeflemenin maliyeti nedir
Coğrafi hedefleme, reklamlarınızın gösterimini belirli alanlardan gelen aramalara göre önceliklendirmenize olanak tanır. Bu alanlar bir eyalet veya il kadar büyük veya mağazanızın üç blokluk yarıçapı kadar küçük olabilir.

Google Ads coğrafi hedefleme , günümüz tüketicilerinin artan mobil trafik eğilimlerinden ve hareket halindeki alışveriş alışkanlıklarından yararlanmak için mükemmel bir yol olabilir ve günlük reklam bütçenizi nasıl tahsis ettiğinizi etkileyebilir. Örneğin, reklamlarınızın belirli bir eyalette alakalı aramaların yanında görünmesini isteyebilirsiniz, ancak aynı zamanda belirli bir şehirde ve hatta mahallede yapılan aramalara daha fazla bütçe ayırabilirsiniz.

Coğrafi hedefleme ve yerel TBÖ hakkında daha fazla bilgi edinmek için bu kılavuza göz atın .

Google Ads coğrafi hedefleme, günümüz tüketicilerinin büyüyen mobil ve hareket halindeyken alışveriş alışkanlıklarından yararlanmanın mükemmel bir yoludur.

Cihaz hedefleme


Uzun zamandır, potansiyel müşterilerin yalnızca masaüstü tarayıcılardan arandığı günler. Günümüzde tüketiciler, birden fazla cihazda (genellikle aynı anda) çevrimiçi arama yapıyor, bu da en değerli potansiyel müşterilerinizin nereden geldiğine dikkat etmeniz gerektiği anlamına geliyor. Cihaz hedeflemenin devreye girdiği yer burasıdır .

Google reklamlarının cihaz hedeflemesinin maliyeti nedir ?


Diyelim ki hem masaüstü hem de mobil aramalardaki sonuçlarda görünmek istiyorsunuz, ancak bu mobil trafik sizin için daha değerli. Bütçenizin bir kısmının masaüstü için kullanılmasını ancak daha büyük bir kısmının mobil cihazlara tahsis edilmesini belirtebilirsiniz. Reklamını yaptığınız ürüne veya reklam metninize bağlı olarak, belirli mobil cihaz türlerinden gelen trafiğe daha fazla para ayırmak bile isteyebilirsiniz .

Günlük bir bütçe belirlemek ve bunun nasıl tüketileceğini anlamak, PPC için bütçe oluşturmanın en önemli yönleridir, ancak gelişmiş hedefleme seçeneklerinin reklam harcamanızı nasıl etkileyebileceğinin farkında olmak önemlidir.

Google Ads fiyatlandırması: Google Reklam 'da bir tıklamanın maliyeti nedir?


Google Ads sürecinin nasıl işlediğini ve bütçenizi nasıl belirleyeceğinizi öğrendikten sonra, sonraki sorunuzun "Tipik bir tıklamanın maliyeti nedir?" Olması mantıklı olur. Şaşırtıcı olmayan bir şekilde cevap karmaşıktır. Ama onu parçalayacağız.

Google Ads'de fiyatlandırma üzerindeki temel etki: anahtar kelimeler

Bazı açılardan, PPC reklamcılığını kabaca geleneksel basılı reklamcılık ile aynı çizgide düşünebilirsiniz; Ulusal bir dergideki tam sayfa parlak bir reklama, yerel bir gazetedeki sınıflandırılmış bir ilana harcayacağınızdan daha fazla harcama yapmayı beklersiniz . Bununla birlikte, dijital pazarlamada fiyatlandırma, reklamın biçiminden değil, teklif verdiğiniz anahtar kelimelerin ticari amacından ve rekabetinden etkilenir. Pazarın ne kadar rekabetçi olduğuna bağlı olarak, bazı anahtar kelimelere teklif vermek diğerlerinden önemli ölçüde daha pahalıdır ve bunu bir PPC kampanyası başlatmadan önce gerçekleştirmek önemlidir.

Dijital pazarlama, fiyatlandırma Reklamların biçimine etkilenmez ziyade ticari niyet ait ve rekabet için onlar teklif verdiği anahtar kelimeler.

Hukuk ve muhasebe gibi son derece rekabetçi pazarlarda, tıklamalar 1 ila 2 Türk Lirası arasındaki ortalamadan çok daha pahalı olabilir. İşletmeniz için bir tıklamanın ne kadara mal olabileceği konusunda size bir fikir vermesi için Google Ads'deki bazı anahtar kelime karşılaştırmalarına göz atalım.

Google Ads'deki ortalama TBM nedir?


Tüm farklı işletme ve anahtar kelime türlerinde ortalama TBM’leri alırsanız , Google Ads’teki genel ortalama TBM 1 Türk Lirası ile 2 Türk Lirası arasındadır . Bu, Arama Ağı'nda . On Google Görüntülü ağına , tıklama 1 TL altında ortalama ucuz olma eğilimindedirler.

Bununla birlikte, rekabetin çok yüksek olduğu pazarlarda, tıklamalar çok daha pahalı olabilir. Derin cepleriniz varsa bir tıklamanın ne kadara mal olabileceği konusunda size bir fikir vermesi için Google Ads ve Bing'deki en pahalı anahtar kelimelerden bazılarına bir göz atalım.

Google Reklam - Ads'deki en pahalı anahtar kelimeler hangileridir?


Google, en büyük ücretli arama platformuna sahip olduğu için, önce Google Ads'e odaklanacağız.

AdWords, Google’ın en pahalı anahtar kelimelerinin maliyeti nedir?


Aşağıda Google Ads'deki en pahalı anahtar kelime kategorileri ve her birinin ortalama tıklama başı maliyeti listelenmiştir. Bunların anahtar kelime kategorileri olduğunu , gerçek anahtar kelimelerin kendileri olmadığını belirtmek gerekir - bazı durumlarda, her bir kategorideki anahtar kelimelerin TBM'leri belirtilen ortalamalardan daha yüksek olabilir:

Sigorta - 54.91 TL
Krediler - 44,28 TL
İpotek - 47,12 TL
Avukat - 47.07 Türk Lirası
Kredi - 36.06 TL
Avukat - 42,51 Türk Lirası
Bağış - 42,02 TL
Derece - 40.61 TL
Barındırma - 31,91 Türk Lirası
Talep - 45,51 Türk Lirası
Konferans görüşmesi - 42,05 TL
Ticaret - 33,19 TL
Yazılım - 35,29 TL
Kurtarma - 42,03 TL
Transfer - 29,86 TL
Gaz / Elektrik - 54.62 TL
Sınıflar - 35,04 TL
Rehabilitasyon - 33.59 TL
Tedavi - 37,18 Türk Lirası
Kordon kanı - 27,80 Türk Lirası
Tüm infografiğe göz atabilir ve burada verilerin arkasındaki metodoloji hakkında bilgi edinebilirsiniz .

Birkaç yıl sonra ikinci bir rapor yayınladık. Sonuçlar benzerdi, ancak listede bazı yeni oldukça pahalı anahtar kelime nişleri gördük ve ayrıca ortalama TBM'ler (şaşırtıcı olmayan bir şekilde) yükseldi. En pahalı 25 anahtar kelimenin listesine buradan göz atabilirsiniz .

Elbette bunlar, dünyanın her yerindeki işletmelerin teklif verdiği yüz binlerce anahtar kelimeden sadece birkaçıdır ve maliyetler çok çeşitli faktörlere bağlı olarak büyük ölçüde değişebilir. Sigorta veya yasal hizmetler gibi ortalama tıklama başı maliyetlerin yüksek olduğu bir sektörde olsanız bile , bu, ille de reklamınıza yapılan her tıklama için bu tutarları ödemek zorunda kalacağınız anlamına gelmez.

Genel olarak, tüm sektörlerdeki anahtar kelimelerin ortalama TBM'si tipik olarak 1-2 Türk Lirası arasında değişmektedir; bu, yukarıda listelenen Google Ads ve Bing ortalamalarından önemli ölçüde daha düşüktür.

Ayrıca, yatırım getirisini hesaba katmak önemlidir. Bu endüstriler, bir müşterinin ortalama yaşam boyu değeri çok yüksek olduğu için yüksek TBM'leri karşılayabilir .

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler için tıklama başı maliyet nedir?


İnsanlar bazen, PPC'nin ne kadar pahalı olabileceğinin kesin bir örneği olarak yukarıdaki büyük, gösterişi durduran anahtar kelime kategorilerine işaret etmeyi severler. Ancak gerçek şu ki, bu anahtar kelime kategorileri toplam arama hacimlerinin yalnızca küçük bir bölümünü oluşturuyor . Uzun kuyruklu anahtar kelimeler aslında Web aramalarının çoğunu oluşturur.

Google reklamlarının uzun kuyruk anahtar kelimelerine maliyeti nedir
Yukarıdaki Bing Ads'teki listeye bir kez daha bakalım. "böcek ilaçlama" anahtar kelime kategorisine bakın. Bu kategorinin ortalama TBM'si 44,66 TL 'dır. Bazı kullanıcılar, evlerinin haşerelerle istila edildiğini fark ederlerse gerçekten de "böcek ilaçlama [ilçe]" için bir arama yapabilirken, diğer kullanıcılar farklı bir yaklaşımı tercih edebilir - akıllı reklamverene fırsatlar sağlayan bir yaklaşım .

Ya birisi uzun kuyruk sorgusu için bir arama yaptıysa, "Karıncaları mutfağımdan nasıl çıkarabilirim?" Mutfaklarını karıncalardan nasıl kurtaracaklarına dair kendin yap tavsiyesi arıyor olabilirler, ama aynı zamanda bir imha edicinin reklamını görmeye de açık olabilirler (ve karıncaları mutfaktan uzak tutmaya çalıştıysan, bu senaryo aniden çok daha makul hale gelir).

Bu, uzun kuyruklu anahtar kelime hedeflemenin reklamverenlere sunduğu fırsat türüdür. Aramaların büyük çoğunluğunu oluşturmanın yanı sıra, uzun kuyruklu anahtar kelimeler genellikle daha kısa anahtar kelime açısından zengin sorgulardan önemli ölçüde daha ucuzdur ve daha fazla olmasa bile ticari amaca sahip olabilir.

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler için bu kılavuzda daha fazla bilgi edinebilirsiniz .

işletmeler Google Ads'e ne kadar harcıyor?


Genellikle, birisi bir TBÖ reklamının ortalama tıklama başı maliyetini sorduğunda, sonraki sorusu, daha büyük çevrimiçi pazarlama maliyetlerinin bir parçası olarak "tipik" işletmelerin Google Ads'e ne kadar harcadıkları olacaktır . Ne yazık ki, bu kolay bir cevabı olmayan başka bir sorudur. Ancak bu, size "tipik" bir işletmenin ücretli aramaya ne kadar harcadığı hakkında biraz daha fazla bilgi veremeyeceğim anlamına gelmez. Öncelikle, sektöre göre genel harcama verilerine bakmamız gerekiyor.

Yukarıdaki ortalama TBM verilerine bakarsanız, en rekabetçi beş terimin sigorta, çevrimiçi eğitim, pazarlama ve reklamcılık, hukuk ve internet ve telekomda bulunduğunu göreceksiniz.

Google reklamlarında sektör başına TBM
Görüntü kaynağı

Vayes Digital, birkaç yıl önce benzer bir çalışma gerçekleştirdi ve o zamanlar en çok harcama yapan ilk beş ülke finans ve sigorta, perakendeciler ve genel ürünler, seyahat ve turizm, iş ve eğitim ile ev ve bahçeydi. Bunların ve diğer sektör sektörlerinin toplam harcamasına bakarken , bir anahtar kelime kategorisinin ortalama TBM'si ile o sektördeki toplam harcama arasında bir dereceye kadar örtüşme olduğunu da gördük. Bu çalışmanın tüm hikayesini ve sonuçlarını burada görebilirsiniz .

Gördüğünüz gibi, sigorta, çevrimiçi eğitim ve pazarlama ve reklamcılık sektörlerindeki şirketler ayda en çok harcama yapar ve sigortalar geniş bir marjla en üstte yer alır. Bu sektörlerdeki bağımsız şirketler, Google Ads'e yılda 40 ila 50 milyon Türk Lirası harcıyor! Elbette bu, Google Ads konusunda hâlâ kararsız olan potansiyel reklamveren için tam olarak alakalı bir bilgi değildir. Bunlar, (potansiyel olarak) sizinki gibi daha küçük bütçeli küçük işletmelere çok az benzerlik gösteren büyük markalardır. Bilmeniz gereken önemli olan , Google Ads'in işletmeniz için işe yaraması için milyonlar harcamanıza gerek olmadığıdır .

Küçük işletmeler Google Ads'e ne kadar harcıyor?


Bu soruyu yanıtlamak için, Vayes Digital'in Müşteri Başarı Yöneticilerinden birine, ortalama bir Vayes Digital istemcisinin ayda PPC'ye ne kadar harcadığını sorduk. Tahmin edebileceğiniz gibi, müşterilerimizin PPC'ye harcadıkları miktar büyük ölçüde değişmektedir. Küçük işletmeler gibi bazıları ayda yaklaşık 1.000 Türk Lirası harcarken, PPC yönetim ajansları gibi diğerleri ayda 30.000 Türk Lirasıdan fazla harcıyor.

Vayes Digital'in müşteri tabanının tamamını (en küçük anne-pop-pop mağazasından orta ölçekli PPC ajansına kadar) aldığınızda, PPC reklamcılığına harcanan ayda ortalama 9.813 TL elde edersiniz.

Bu hala oldukça geniş bir aralık, ancak en azından spektrumda düştüğünüz yere göre kendinizi yönlendirebilirsiniz.

Google Reklam Ads'e başka hangi maliyetler dahildir?


Reklam bütçeniz her zaman Google Ads kampanyalarınızla ilişkili en büyük, en doğrudan maliyet olacaktır. Bununla birlikte, reklam bütçeniz önemli olsa da, ücretli arama çabalarınızın tamamı ve sonu olmayabilir. İşletmenize, pazarlama hedeflerinize ve bireysel durumunuza bağlı olarak göz önünde bulundurmanız gereken başka potansiyel maliyetler de vardır .

Ajans maliyetleri


Bazı küçük işletmeler, kendileri için PPC işlerini bir ajansın yapmasını tercih eder. Bu yaklaşım, PPC hesabınızı gerçekten yönetmek için minimum kişisel zaman yatırımı ve çaba gibi çeşitli avantajlar sunar. Ajanslar ayrıca PPC hesap yönetiminde uzun yıllara dayanan deneyime sahip olabilir ve bu da onları uzman tavsiyesi ve rehberliği sunabilecek güvenilir ortaklar haline getirebilir .

Ancak ajanslar ucuza gelmiyor. Daha küçük butik ajanslar bile, yatırım getirisinden bağımsız olarak reklam harcamalarınızın bir yüzdesini alır. Bazı ajanslar bir eşik yatırım getirisini garanti edebilirken diğerleri olmayacaktır. Ajans kesintileri, bir kurumdan diğerine değişiklik gösterse de, tipik olarak Yüzde 10-25 arası bir dilimdir.

Google reklamlarının bir ajans seçmenin maliyeti nedir ?


Bir ajans seçerken dikkate alınması gereken fiyattan çok daha fazlası var .

Açıkçası, sonuç sunmak (müşteri kaybını azaltmak ve müşterileri elde tutmak için) ajansın yararınadır, ancak reklamlarınız herhangi bir dönüşümle sonuçlanmasa bile, aksi açıkça belirtilmediği sürece ajansınıza ödeme yapmanız gerekir. sözleşmeniz.

PPC yönetim 

Google Ads, harika bir reklamcılık platformudur. Reklamverenlere hesaplarındaki kesin değişkenler üzerinde yüksek derecede kontrol sağlar ve doğru ellerde son derece güçlü olabilir. Müşterilerimizden duyduğumuz en büyük şikayet, Google Ads'ün tüm gücüne rağmen, özellikle yeni reklamverenler için korkutucu olabileceğidir. Bu nedenle birçok işletme , Google Ads hesaplarını yönetmek ve optimize etmek için PPC yönetim yazılımını kullanmayı tercih ediyor .

Yeni PPC Çalışma Haftası

Bazı işletme sahipleri PPC hesaplarını manuel olarak yönetmeyi tercih ediyor ve bunu anlıyorum. Zor zamanlar ve her kuruş önemlidir. Bununla birlikte, zamanınız için zorlandıysanız veya ne yaptığınızdan (veya her ikisinden birden) emin değilseniz, PPC yönetim yazılımına yatırım yapmak zamandan tasarruf etmenin, maliyetli hataları azaltmanın ve işinizi gerçekten yürütmeye devam etmenin harika bir yoludur .

PPC yazılımı ( Vayes Digital Advisor gibi ) genellikle satın alınmak yerine lisanslanır. Bu, Google Ads hesabınızdaki eski işleri yönetmek ve otomatikleştirmek için yazılım kullanmak istiyorsanız, abonelik maliyetlerini hesaba katmanız gerektiği anlamına gelir. Vayes Digital, altı ve 12 aylık sözleşmelerin yanı sıra , PPC yazılımı için bütçe oluşturmayı kolaylaştıran yıllık ön ödemeli bir seçenek sunar - ancak başka bir platforma bakıyorsanız, herhangi bir şeyi imzalamadan önce sözleşmenin şartlarını anladığınızdan emin olun.

Google Ads maliyetlerini anlamak için temel çıkarımlar


Bu kılavuzda çok şey ele aldık, bu yüzden, Google Ads'de ne kadar harcayabileceğiniz konusunda kendinizi yönlendirmek için kullanabileceğiniz temel çıkarımları gözden geçirelim.

- Hesaplamalara girmeden önce, bir işletme için Google reklamcılığının maliyeti sektörüne, müşteri yaşam döngüsüne ve mevcut tüketici eğilimlerine bağlı olacaktır.

- Google Ads, yüksek kaliteli reklamları daha düşük maliyetlerle ve daha iyi reklam yerleşimiyle ödüllendiren bir açık artırma sistemine dayanmaktadır.

- Reklam planlaması, coğrafi hedefleme ve cihaz hedefleme gibi taktikler kullanarak Google Ads bütçenizin nasıl harcanacağı konusunda sıkı kontrol uygulayabilirsiniz.

- Google Reklam Ads'de ortalama tıklama başına maliyet, Arama Ağı'nda 1 Türk Lirası ile 20 Türk Lirası arasındadır. (değişkendir)


- Görüntülü Reklam Ağı'ndaki ortalama TBM 1 Türk Lirasıın altındadır.

- Google Ads ve Bing Ads'teki en pahalı anahtar kelimelerin tıklama başına maliyeti 50 Türk Lirası veya daha fazladır. Bunlar, hukuk ve sigorta gibi müşteri yaşam boyu değerleri yüksek olan sektörlerde genellikle oldukça rekabetçi anahtar kelimelerdir.

- Dev perakendeciler, Google Ads'de ücretli aramaya yılda 50 milyon Türk Lirasıa kadar harcama yapabilir.

- Ortalama bir Vayes Digital istemcisi (küçük ila orta ölçekli işletme), Google ücretli arama kampanyalarında ayda 1.000 ila 10.000 Türk Lirası arasında bir yerde harcama yapmaktadır. Bu, yılda 12.000 ila 120.000 Türk Lirasıdır.


Google Ads fiyatı size uygun mu?

Baştan aşağı belirttiğim gibi, bir PPC kampanyası yürütmenin maliyeti üzerinde önemli bir etkiye sahip olabilecek çok sayıda faktör vardır, ancak unutmayın: hemen hemen her türden işletme, Google Ads'ün kendileri için çalışmasını sağlayabilir ! Bu kılavuzda ele aldığım herhangi bir şeyden emin değilseniz veya belirli sorularınız varsa, bir yorum bırakın ve elimizden geldiğince cevaplayalım.

Etiketler
  • Google Adwords

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Whois; Domainin kayıt ve bitiş tarihi gibi bilgiler başta olmak üzere sahibinin iletişim bilgilerini içeren, domainlerin kimlikleridir.