Google Reklam Vermek

Mayıs 13, 2021 -

İçindekiler

Google AdWords

Google Reklam Vermek

Google reklam, kullanarak günlük bütçenize ve hedef kitlenize uygun kelimelerde istediğiniz bölgelere reklam verebilir ve işletmenizi büyütebilirsiniz. Reklamlarınız için tıklama başı ödeme yaparak büyük maliyetlerden kaçınmış olursunuz.

Fakat reklamlarınızın doğru kişiye doğru yer ve zamanda en iyi şekilde gösterilmesi için optimize etmeniz gerekmektedir. Optimize edilmeyen reklam hesaplarında maliyetler artmakta ve dönüşümler azalmaktadır.

Google AdWords (ADS)

Bu eğitimle birlikte sizde lokal ve global olarak reklamlar verebilecek ve optimize edebileceksiniz. Sizler için oluşturduğumuz bu içerikte asıl amacımız küçük işletmelerin artık bir adım daha atarak ticaretten e-ticarete geçişlerini sağlamak ve internetde müşteri bulmalarını sağlayıp işletmelerini büyütmelerini sağlamaktır.

Eğitim içeriğimiz de sizi sürprizler bekliyor olacak. Ama öncelikle herkesin bilmesi gereken reklamcılık ile ilgili olan bilgileri öğrenelim ve eğitime ondan sonra başlayalım. Ne dersiniz ?

Google Reklam Nedir?

Google AdWords, Google arama motorunun oluşturmuş olduğu reklamcılık hizmetidir. Google arama motorunda yapılan organik arama sonuç sayfasının en üst ve en alt kısmında reklamlarınız gösterilir. Dünya'nın en büyük arama motoru olan Google sunmuş olduğu reklamcılık hizmetiyle global olarak her sektörde kullanıcılara ulaşmanıza imkan sağlamaktadır.

Google Reklam Express Nedir ?

Google AdWords Express Nedir ?

 

Google Reklam Express, küçük işletmeler için oluşturulmuş teknik bilgi gerektirmeden sadece 3 adımda kullanıcıların kolaylıkla reklam oluşturmalarını sağlamaktadır.

Hızlı bir şekilde nasıl reklam oluşturabilirim? Benim işletmem hesabımın reklamını nasıl yapabilirim diye düşünüyorsanız bu şekilde reklam yapabilirsiniz. Aşağıdan detaylı bir şekilde videoyu izleyebilir ve işlemleri uygulayarak hemen reklam oluşturabilirsiniz.

[youtube::TShkBDNwuCg]

SEO mu ? Google Reklam Vermek (ADS) mi ?

SEO ve AdWords birbirinden ayrılması gerekmeyen bir bütündür. SEO çalışmaları ile reklam maliyetleri olmadan organik olarak arama motorlarında üst sıralara çıkabilirsiniz. Ama SEO sabır gerektiren ve uzun süren bir çalışmadır. Sektöre ve anahtar kelimelere bağlı olarak süreç uzamakta ve finansal destek gerekmektedir.

SEO mu Adwords mü ?

Yukarı da ki görselde kırmızı renk ile işaretlenmiş alanlar sponsorlu reklam alanıdır. Yeşil olarak işaretlenen bölgede ise SEO çalışması yapıp yükselen siteler vardır. Reklamlar üst kısımda maksimum 5 sıra olur. Fakat reklamların tıklanma oranları düşüktür. 

Reklamda 1. sırada çıksanızda organikte 1. sırada olan bir web sitesi sizden çok trafik alabilir. Bunun nedeni ise reklam çıkan siteler kalıcı değildir. Bütçeleri tükendiğinde siteleri de gözükmez ama SEO yaparak çıkanlar uzun süre orada kalır her hangi bir hata yapmazsa da yerini korumaya devam eder.

SEO çalışmaları firmaların oterite sahibi olmalarını sağlar ve bilinirliği artırır. Oteritesi yüksek olan firmaların siteleri üst sıralarda yer almaktadır. Bunun nedeni ise bu firmaların SEO çalışmaları için belli bir zaman ayırmalıdır. SEO sürekliliği olan bir çalışmadır. Bir kez yapılmaz sürekli kontrol edilmesi gerekir. Güncellik çok önemlidir. 

Google Reklam Terimleri nelerdir ?

Adwords reklam panelinde sıkça kullanılan terimlere buradan ulaşabilirsiniz.

TBM: Reklama tıklama başına maliyeti göstermektedir. Ortalama olarak TBM'niz 2,50₺ ise ve 100 tıklama aldıysanız 250₺ lik reklam harcaması yapmışsınız demektir. TBM'ler sabit değildir. Belli bir üst limit koyarsınız ve Google bu üst limiti aşmadan reklamınızı göstermeye devam eder.

Reklamlarınız tıklama başına her seferinde farklı rakamlardan alabilmektedir. Reklam grubunuzdaki bütün anahtar kelimelerin fiyatları farklı olabilmektedir.

Örneğin : "Web Tasarım" kelimesi 2₺ iken "Web tasarım fiyatları" 1.5₺ olabilir. Bundan dolayı TBM size genel ortalamayı göstermektedir.

Tıklama Sayısı: Gelen ziyaretçilerin reklamınıza kaç kere tıkladığını göstermektedir.

Tıklama Oranı: Reklamlarınızın kullanıcılara gösterim sayısının tıklama sayısına oranıdır. Tıklama oranını tıklama sayısı/gösterim sayısı*100 şeklinde bulabilirsiniz. Tıklama oranınız yüksekse reklamınız ilgi çekici ve gören kişiler tarafından tıklanıyor demektir.

Tıklama oranı çok düşükse reklam metinlerinde daha etkili kullanıcıyı harekete geçirecek yazılar tercih etmelisiniz.

BGBM: Bin gösterim başına maliyeti göstermektedir. Reklamlarınızın tıklanması değil gösterilmesi baz alınır. Reklamınızı gören kişi kadar ödeme yaparsınız. Görsel reklamlarda marka bilinirliği için tercih edilmektedir.

Dönüşüm Oran (DO): Dönüşüm oranları sitenize gelen ziyaretçilerin yapmış olduğu aksiyonlardır. Sitenize 10.000 ziyaretçi geldiyse ve bunlardan sadece 1000 kişi telefon ile arama , form gönderme gibi işlemler yaptıysa dönüşüm oranı olarak çıkar. Dönüşüm oranlarını artırmak için reklamların ilgili kişilere ulaşması gerekmektedir.

Maximum TBM: Maksimum tıklama başına maliyeti göstermektedir. Reklamlarınız için tıklama başına maliyet sınırı belirlersiniz ve Google bu limiti aşmadan reklamlarınızı gösterir.

Örnek: "Mobilya" kelimesi için Max. TBM 5₺ yaparsanız eğer Google bu limiti geçmeyecek şekilde reklamınızı göstermektedir. Eğer rakipleriniz en üstte çıkmak için yüksek teklifler verirse ve sizin vermiş olduğunuz teklif onlarınkinden düşükse reklamınız duraklatılır veya altlarda gösterilir.

Bundan dolayı iyi rakip analizi ve anahtar kelimelerin takibini yapmalısınız. Her an bir başkası teklif yükselterek üstünüze çıkabilir ve sizin almanız gereken müşterileri kendisine çekebilir.

Kalite Puanı: Google ziyaretçilerine her zaman en iyi olanı sunmak ister. Siteniz çok kötü ve anahtar kelimeler ile ilgili değilse gelen ziyaretçiler sitenizi hemen terk ediyorsa kalite puanınız düşük olur.

Kalite puanın düşük olması reklam maliyetlerini artırır. Siz bir kelime için 10₺ TBM verirken sizden iyi olan rakibiniz 6₺ ile sizden üst sırada olabilir.

Bundan dolayı sitenizi kullanıcılara en iyi şekilde sunmanız ve optimize etmeniz gerekmektedir. Buda zaten SEO ile ilişkilidir. Ondan dolayı SEO ve Google ADS ayrılmaz bir bütündür.

Volume: Bir kelimenin arama motorlarında 1 ay içerisinden kaç kez arandığını göstermektedir. Türkçe de daha çok aranma hacmi olarak geçmektedir.Bu şekilde hangi kelime gruplarına ne kadar bütçe ayırmanız gerektiğini hesaplayabiliriz.

Örnek: "Antalya Oteller" kelimesinin aranma hacmi yaz aylarında çok yüksekken kış aylarında düşüktür. Bundan dolayı sezonsal olarak reklam planları yapılmalı ve buna göre bütçe oluşturulmalıdır.

Eğitimimizin devamında anahtar kelime analizi nasıl yapılır ? Anahtar kelime aranma hacmi gibi konulara değineceğiz şimdilik üstünden bu şekilde geçelim.

Google Reklam (ADS) Hesap Açma

Evet, gelelim ön önemli ve en basit kısıma reklam yapmadan önce tabiki de hesap açmamız gerekiyor. Hesap açma işlemi oldukça basit hatta isterseniz Google Destek hattını arayarak da kurulum yaptırabilirsiniz.

Aşağıda bulunan linke tıklayarak Gmail hesabınızla giriş yapınız.

https://ads.google.com/home/resources/advanced/

veya

Aşağıdaki yönergeleri izleyin.

  1. Google Adwords Reklamları ana sayfasına gidin.

  2. Sayfanın sağ üst köşesindeki Oturum Aç bağlantısını tıklayın.

  3. E-posta alanına Google Hesabı e-posta adresinizi girin.

  4. Şifre alanına şifrenizi girin.

  5. Oturum aç'ı tıklayın.

 Eğitimin başlarında Google Adwords (ADS) reklam paneli çok karışık gelecek fakat eğitimin sonlarında her şey kafanızda net olarak oturmuş olacaktır.

Unutmadan belirtelim Google Adwords Partneri olan Vayes siz ziyaretçilerimize standart düzeyde eğitim vermektedir. İleri düzey yüksek bütçeli ve yüksek dönüşümlü reklam hedefiniz var ise bizimle çalışabilirsiniz. Vayes reklam hesaplarınızı profesyonel google adwords uzmanı ekip arkadaşlarımızla birlikte optimize ederek sizi başarıya en kısa sürede ulaştırmayı hedeflemektedir.

Yeni Kampanya Oluşturma

Yeni kampanya oluşturmadan önce hangi hedef türünü ve kampanya türünü seçmeniz gerektiğinden emin olmalısınız. Hatalı yapmış olduğunuz bir tercihte boş yere bütçe tüketebilirsiniz. Aşağıda bulunan Hedef Türleri ve Kampanya Türleri ile ilgili detayları dikkatli bir şekilde okuyunuz lütfen.

  1. Google Reklamları hesabınıza giriş yapın.

  2. Soldaki sayfa menüsünden Kampanyalar'ı tıklayın.

  3. Artı düğmesini tıklayın, ve ardından Yeni kampanya'yı seçin.

  4. Bu kampanyanın sizin için başarılı olmasını sağlayacak hedef türünü seçin 

  5. Ardından kampanya türünüzü seçiniz.

  6. Devam Et'i tıklayın.

  7. Kampanya ayarlarınızı seçin. Her bir ayar hakkında bilgi edinin.

  8. Kaydet ve devam et'i tıklayın.

Google Adwords Hedef Türleri

Google Adwords Hedef Türleri

  1. Satış: Mağazanızda yada dijital bir ürününüzün satışlarını artırmak için bunu türü seçebilirsiniz.

  2. Potansiyel Müşteriler: Müşterileri harekete geçirecek dönüşümler yaratmak için seçmelisiniz.

  3. Web Sitesi Trafiği: İlgili kelimelerden sitenizdeki trafiği artırmak istiyorsanız seçmelisiniz.

  4. Ürün ve markayı dikkate alma: Ziyaretçilerinizi ürünlerinizi keşfetmek için teşvik edebilirsiniz.

  5. Marka bilinirliği ve erişim: Marka bilinirliğini artırmak için seçebilirsiniz.

  6. Uygulama tanıtımı: Herhangi bir uygulamanızın tanıtımını doğru kullanıcılara yapabilirsiniz.

Google Adwords Kampanya Türleri

  1. Arama Ağı Reklamları: Arama ağı reklamları, arama motorunda yapılan aramaların sonucunda gösterilir. En çok kullanılan reklam türüdür. Aşağıdaki görselden örnek bir arama ağı reklamını görebilirsiniz.

Google Reklam Sıralama

 

  1. Görsel Reklam Ağı: Görsel reklamlar sitelerin içerisinde banner olarak gözükmektedir. Algoritma ilgili kişiye ilgili görselleri göstererek marka bilinirliğini veya dönüşümü artırmaktadır.

    Görsel Reklam Ağı

  2. Alışveriş Reklamları: Alışveriş reklam ağında gösterilen reklamlardır. E-ticaret sitenizin satışlarını artırabilirsiniz.

  3. Video Reklamları: Youtube arama ağında gösterilen video reklamlardır.

  4. Akıllı: Google ve web genelinde otomatik reklamlarınız yayınlanır.

Bu 2 türde seçim yaptıktan sonra hedefinize nasıl ulaşmak istediğinizi seçmelisiniz.

  1. Web sitesi ziyaretleri: Site içi satış yapmak için uygundur.

  2. Telefon aramaları: Telefonda ürün veya hizmet satışları için tercih edilebilinir.

  3. Mağaza ziyaretleri: Mağaza tanıtımı , mobilya mağazaları gibi firmalar için tercih edilebilinir.

  4. Uygulama indirme işlemleri: Uygulamanızın indirme sayısını artırmak için tercih edebilirsiniz.

Ben 'Web Tasarım' kelimesine uygun bir strateji planlıyorum. Bu doğrultuda Potansiyel müşteriler ardından Arama ağı reklamları ve web sitesi ziyaretleri + telefon aramalarını seçeceğim.

Seçiminizi yaptıktan sonra ilgili yerleri doğru şekilde doldurup devam ediniz.

Gelen ekrandan kampanya ayarlarımızı düzeltmeliyiz.

Kampanya Adı: Bu bölümü istediğiniz gibi doldurabilirsiniz. Reklamlarınıza etki etmemektedir. Sadece kampanyanızı hatırlama ve isimlendirmek için yazabilirsiniz. Örnek İngilizce reklamlarınız için kampanya adına İngilizce , Türkçe kampanyalarınız için kampanya adına Türkçe yazabilir ve bu şekilde kampanyaları karıştırmamış olursunuz.

Ağlar: Bu bölümden hangi arama ağlarında reklamınızın gösterilmesi gerektiğini seçiyorsunuz.

Not: Google otomatik akıllı , express reklam ağlarını kullanarak çok hızlı şekilde reklamlar üretebilirsiniz fakat burada en önemli faktör reklamların en az bütçeyle en fazla geliri kazanmaktır. Örnek olarak aylık 10.000₺ reklam yaparsanız ve dönüşümü size 6.000₺ olursa eğer bir ay içerisinde 4.000₺ zarar etmiş olursunuz. Google reklam optimizeleri çok önemlidir tüm verilerin tek tek incelenmesi ve analiz edilmesi gerekir..

  1. Arama Ağı: Google arama motorunda yapılan arama sorgularında siteniz vermiş olduğunuz TBM değerlerine göre sıralamalarda çıkar. Çok iyi bir teklif verirseniz 1.sırada çıkabilirsiniz.

  2. Google Arama Ağı iş ortaklarını dahil et: Bu tiki işaretlerseniz eğer siteniz Google iş ortaklarının sitelerinde gösterilecektir. Bütçeniz daha hızlı bir şekilde tükenebilir ama daha çok kitleye erişmiş olursunuz. Eğer anahtar kelimelerinizin arama hacimleri çok düşükse yada bütçenize göre düşükse bunu işaretleyebilirsiniz.

  3. Görüntülü Reklam Ağı:  İnternetteki sitelerde, videolarda ve uygulamalarda gezinirlerken alakalı müşterilere reklam göstererek erişiminizi genişletebilirsiniz. Görüntülü reklamlar markanızın bilinirliğini artırmak için kullanabilirsiniz. 

 Burada en önemli olay bütçeniz. Eğer sizin bütçeniz vermiş olduğunuz anahtar kelimenin hacmini çok rahat bir şekilde karşılıyorsa Google iş ortaklarını ve Görüntülü reklam ağını tercih edebilirsiniz.

Örnek vermek gerekirse,

Ayda 1000 kez aranan düşük hacimli ve küçük lokasyonlara reklam vermek istiyorsunuz. Burada rekabetin çok az olduğunu ve maksimum tıklama başı maliyetin düşük olduğunu var sayıyorum. En üst sırada sadece TBM'ye 1₺ vererek kalabiliyorsunuz . Günlük bütçeniz ise 150₺ / Aylık 4500₺ yapıyor.

Sonuca gelmek gerekirse aylık 1000 kez aranan bir kelimenin bütün trafiğini siz alsanız sadece bir ayda maksimum 1000₺ harcayabilirsiniz. Ama bu kelimelerin dışınada çıkmak istemiyorsunuz çünkü bunlar sizin için yeterli. İşte o zaman Google iş ortaklarını seçeneğini işaretleyerek birazcıkda olsun aylık hacimi artırabilirsiniz.

Ben ise burada sadece Google arama ağını seçeceğim çünkü bütçem az ve çok yüksek bir arama hacmi var. Bu arama hacminin hepsini karşılamam için belki aylık 100.000₺ gerekecek fakat müşterimizin şuanlık bu kadar bütçesi yok. Ondan dolayı hedefe olabildiğince yaklaşık diğer unsurlardan uzaklaşmak ve dönüşüm oranını artırmak istiyoruz.

Başlangıç ve bitiş tarihleri : Reklamın başlangıç ve bitiş tarihini seçebilirsiniz. Planlamış olduğunuz tarihler arasında reklamınız gösterilecek ve durdurulacaktır.

Kampanya URL seçenekleri: Web sitenize gelen trafiği tanımlamanıza ve analiz etmenize yardımcı olur. İleri düzeyde trafik analizlerini yapmak için kullanabilirsiniz.

Dinamik Arama Ağı Reklamları: Dinamik arama ağları ile alakalı aramaları çok kolay bir şekilde yakalayabilirsiniz.

Hedefleme ve kitleler

LÜTFEN SİLMEYİNİZ! Bu formatın dışarsında kalan içeriklerinizi bu alan üzerinden düzenleyebilirsiniz.

Hedefleme ve kitleler sayesinde dönüşümleri artırabilir ve masrafları azaltabilirsiniz.

LÜTFEN SİLMEYİNİZ! Bu formatın dışarsında kalan içeriklerinizi bu alan üzerinden düzenleyebilirsiniz.

Konumlar: Reklamlarınızın gösterilmesini istediğiniz lokasyonları belirterek global veya lokal olarak istediğiniz noktalara reklam gösterebilirsiniz. Eğer düşük bütçeli bir mağazanız varsa ve sadece İstanbul içi hizmet veriyorsanız o zaman reklamınızıda sadece İstanbul'da vermelisiniz.

İhracat yapabilecek düzeyde bir firmanız veya sadece İngilizce içerikleri olan bir web siteniz var ise ve bu sitenin trafiğinin artmasını istiyorsanız global reklamlar verebilirsiniz. Burada ki en önemli soru neye ihtiyacınızın olduğu ve ne kadar bütçenizin olduğudur.

Diller: Telefon diline göre reklam verebilirsiniz. Örnek olarak belirtmek gerekirse Rusya'ya tekstil ürünleri ihraç eden bir firma olduğunuzu var sayalım. Hedefinize en iyi şekilde yaklaşmak için konumu Rusya ve Sovyet Rusya ülkelerini seçebilir. Dilleri de Rusça olarak seçerek sadece o bölgede yaşayan telefonunu Rusça olarak kullanan kişilere reklam gösterebilirsiniz.

Bunu Almanya'daki Türkler için kullanabilirsiniz. Unutmadan belirtelim bazen kişiler telefon dillerini sadece İngilizce olarak kullanabilmektedir. Eğer arama hacmi istediğiniz verimi vermiyorsa artı olarak İngilizce dilini ekleyebilirsiniz.

Hedef Kitleler: Google datasında tutulan pazardaki kitlelere reklam gösterebilir ve dönüşüm oranlarını artırabilirsiniz. Antalya'da transfer firmanız olduğunu düşünelim, hedef kitlelerden Antalya'ya seyahat seçerek Antalya'ya gelmek üzere olan hedef kitleye ulaşabilirsiniz. Hedef kitleleri iyi bir şekilde kullanırsanız eğer dönüşüm oranlarınız da artışlar olur.

Bütçe ve teklif verme: Her gün harcamak istediğiniz belirtebilir istediğiniz tutarlarda reklam yapabilirsiniz. Günlük 30₺ olarak oluşturduğunuz bir reklam kampanyası ay sonunda ortalama 900₺ bütçe tüketecektir. Burada rakamlar çok net olmamakla birlikte bazen günlük 25₺ bazen ise 35₺ harcayabilir. Google sizin dönüşüm alma ihtimaliniz en yüksek kişilere reklamları gösterir sizin kazanmanız için reklamları uygun kişilere gösterir.

Teklif Verme

Kampanyanız da neye odaklanmak istiyorsanız o metriği seçebilirsiniz. Aşağıda tek tek metrikleri açıklayacağız size uygun olan metriği seçebilirsiniz.

Hedef EBM nedir? : Hedef EBM işlem başına maliyeti baz alarak en az maliyet ile dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur.

Dönüşümler: Telefon çağrıları, form doldurma, whatsapp mesajları gibi dönüşümleri saydırarak dönüşüm başına fiyat verebilirsiniz.

Dönüşüm Değeri: Hedef ROAS, reklamlara harcadığınız her lira için elde etmek istediğiniz ortalama dönüşüm değeridir. Şu formülü kullanarak değeri yüzde cinsinden girin;

LÜTFEN SİLMEYİNİZ! Bu formatın dışarsında kalan içeriklerinizi bu alan üzerinden düzenleyebilirsiniz.

Dönüşüm değeri ÷ reklam harcaması x Yüzde 100 = hedef ROAS yüzdesi

LÜTFEN SİLMEYİNİZ! Bu formatın dışarsında kalan içeriklerinizi bu alan üzerinden düzenleyebilirsiniz.

Örneğin, hedefiniz reklamlara harcadığınız her 1 TL için satışlarda ortalama 3 TL kazanmak ise bu durumda hedef ROAS Yüzde 300 olur.

LÜTFEN SİLMEYİNİZ! Bu formatın dışarsında kalan içeriklerinizi bu alan üzerinden düzenleyebilirsiniz.

Google Ads, teklifleri bu stratejiyi kullanan tüm kampanyalar genelinde ortalama bir reklam harcamalarından elde edilen gelir (ROAS) elde edecek biçimde belirler. Bazı dönüşümlerin getirisi, hedefinizden daha yüksek veya daha düşük olabilir.

Tıklamalar: Tıklama sayınızı en üst düzeye çıkarmak amacıyla bu seçeneği işaretleyebilirsiniz. Maksimum TBM seçerek bütçenizi aşmadan reklam kampanyası oluşturmuş olursunuz.

NOT: Arama hacmi ve rekabetin yüksek olduğu sektör ve kelimelerde rakiplerinizle hemen hemen aynı rakamları vererek en üst sıralarda reklam gösterebilirsiniz. Ortalama tıklama başına maliyeti 5₺ olan bir kelime için 1₺ verirseniz reklamınız kimseler tarafından görülmeyecektir. TBM'ler sektöre ve anahtar kelimelerin aranma hacmine göre değişmektedir.

Gösterim Payı: Reklamlarınızın rakiplerinize oranlar gösterim payıdır. Sizin reklamlarınız arama yapan yüzde 50 kişiye gösteriliyorsa rakipleriniz için bu değer farklı olabilir. Her zaman sizi göstermek için çok hızlı bütçe tüketir. Prestij için yapılabilinir fakat değerli dönüşümler beklenmemesi gerekir.

Reklam Zaman Planlaması: Reklamlarınızın başlangıç bitiş tarihlerini ve saatlerini seçebilirsiniz.

Reklam Rotasyonu: Reklamlarınızı optimize ettirerek tıklanma ihtimali veya dönüşüm alma ihtimali en yüksek reklamlarınızı gösterebilirsiniz.

Açıklama metni uzantıları: Adwords dönüşüm oranlarınızı artırmaktadır. Sektörünüzle ilgili en iyi açıklamaları yazmanızı tavsiye ederim. Örnek Olarak : 7/24 Destek, Ücretsiz Kargo v.s gibi açıklama metinlerini kullanabilirsiniz.

LÜTFEN SİLMEYİNİZ! Bu formatın dışarsında kalan içeriklerinizi bu alan üzerinden düzenleyebilirsiniz.

Kampanya oluşturma işlemi tamamlandı. Şimdi bu kampanyanın içine reklam grupları oluşturalım.

LÜTFEN SİLMEYİNİZ! Bu formatın dışarsında kalan içeriklerinizi bu alan üzerinden düzenleyebilirsiniz.

Açıklama metni uzantıları

Reklam grupları oluşturun

LÜTFEN SİLMEYİNİZ! Bu formatın dışarsında kalan içeriklerinizi bu alan üzerinden düzenleyebilirsiniz.

Reklam gruplarını oluşturmada en önemli faktörlerden birisi anahtar kelimelerdir.

LÜTFEN SİLMEYİNİZ! Bu formatın dışarsında kalan içeriklerinizi bu alan üzerinden düzenleyebilirsiniz.

Türkiye'de geniş çaplı hizmet veren nakliye firması olduğunuzu düşünelim. Bu tarz durumlarda bölge bölge olarak gruplara ayırmak en iyi seçim olacaktır. Örnek olarak bakalım isterseniz.

Reklam Modeli İstanbul İstanbul nakliyat, İstanbul evden eve nakliyat, İstanbul nakliye fiyatları ...

Reklam Modeli Ankara Ankara nakliyat, Ankara evden eve nakliyat, Ankara nakliye fiyatları...

Şeklinde yapabilirsiniz. Burada önemli olan güzel düzenli ve verimli bir kampanya oluşturmak. Bu şekilde çok farklı varyasyonlar ile başarılı kampanyalar oluşturabilirsiniz.

Eşleme Türleri

Anahtar kelimelerimizi yazmadan önce eşleme türlerini kesinlikle bilmemiz gerekmekte. Eşleme türlerini öğrendikten sonra Anahtar kelime araştırması nasıl yapılır ? konusunun üstünde duracağız.

Eşleme türleri, reklamlarınızı hangi aramaların tetikleyeceğini kontrol etmenize yardımcı olur.

Geniş eşleme: Geniş eşleme arama hacmi düşük kelimelerde kullanılabilinir. Geniş eşleme ile yazmış olduğunuz anahtar kelimeler ile ilgili arama sorguları gelmektedir. Bunlar bazen çok gereksiz olsa da bazende sizi görmediğiniz ama kullanıcıların aradığı sorgular karşınıza çıkabilir.

Örnek olarak şimdilik bir adet anahtar kelimeniz olduğunu var sayalım. Bu anahtar kelimeniz  Web Tasarım kelimesi olsun. Siz bu kelimeyi eklediğinizde Google algoritması bu kelimeyle ilgili arama yapan kişilere sizin reklamınızı gösterir. Müşterileriniz en iyi dijital pazarlama şirketi yazdığında bile reklamınız gözükebilir. Bazen çok iyi arama sorgusu yakalasada bütçeniz düşükse hiç yapılmaması gereken bir şeydir.

Nasıl Kullanmayalım? 

Geniş eşleşmeli yazılacak olan anahtar kelimelerinizin listesini çıkarınız. Anahtar kelimelerinizi her bir satıra bir tane gelecek şekilde yazınız.

Örnek: 

  • Web Tasarım
  • Web sitesi fiyatları
  • En iyi web tasarım ajansı

Bu şekilde anahtar kelimelerinizi yazdıktan sonra tamam deyip devam edebilirsiniz. Geniş eşlemeli anahtar kelimeleri istediğiniz kadar sektöre, rakiplere, bütçenize göre ekleyebilirsiniz.

Geniş Eşleme Fonksiyonu + Kullanımı

Geniş eşleme de oluşturduğunuz listedeki kelimelerin başına + ekleyebilir ve bu şekilde daha verimli reklam kampanyaları oluşturmuş olursunuz.

Örnek olarak bakalım isterseniz bu konu çok önemli olduğu için dikkatli bir şekilde okuyalım.

Normal

Web Tasarım

Web sitesi fiyatları

Web tasarım ajansı

(+) Fonksiyonlu

+Web Tasarım

+Web sitesi fiyatları

+Web tasarım ajansı

Şeklinde her bir satıra bir tane gelecek şekilde yazarak. Şu arama sorgularında reklamınızı gösterebilirsiniz.

Ucuz web tasarım

2019 web tasarım fiyatları

En iyi web tasarım ajansı

şeklinde + koyduğunuz yere başka sorgular gelir ve dönüşümleriniz artabilir. Ayrı ayrı ucuz web tasarım, en uygun web tasarım yazmak yerine tek bir sefer +web tasarım yazarak bütün varyasyonlardan faydalanmış oluyoruz.

Sıralı Eşleme:  En çok tercih edilen eşleme türüdür. Risk oranı düşüktür sadece anahtar kelime olarak yazmış olduğunuz kelimelerin yeri değişir. Örnek olarak bakalım. Anahtar kelime olarak yine "Web Tasarım" yazdık fakat farkettiyseniz başında ve sonunda " işaretini kullandık . Çünkü bu şekilde yazılan anahtar kelimeler algoritma tarafından sıralı eşleme olarak algılanmaktadır.

Bizim yazmış olduğumuz bu kelime kullanıcılar Tasarım Web şeklinde bir arama yaptıklarında reklamınız gösterilebilinir. Yazmış olduğunuz sıralı bir anahtar kelimede sadece kelimeleri yeri değişir. Geniş eşlemede ki gibi farklı kelimelerden sorgular gelmez.

Tam eşleme : Anahtar kelime olarak ne yazdıysanız sadece o kelime arama yapılınca reklamlarınız gözükür düşük hacimli kelimelerde önerilmez. Kullanım şekli ise [Anahtar Kelime] şeklinde kullanılır. Başında ve  sonunda kapalı parantez bulunur. Her satıra bir adet anahtar kelime yazılır.

Anahtar kelimeler nasıl yazılır?

Her satıra sadece bir adet anahtar kelime girilir. Bu kelimelerin eşleme türleri farklı farklı olabilir.

Web Tasarım

"Kurumsal Web Tasarım"

[Vayes Web Tasarım]

şeklinde her satıra bir kelime gelecek şekilde yazabilirsiniz.

LÜTFEN SİLMEYİNİZ! Bu formatın dışarsında kalan içeriklerinizi bu alan üzerinden düzenleyebilirsiniz.

En çok aranan anahtar kelimeleri nasıl bulabilirim ?

LÜTFEN SİLMEYİNİZ! Bu formatın dışarsında kalan içeriklerinizi bu alan üzerinden düzenleyebilirsiniz.

Sektörünüzle ilgili en çok aranan anahtar kelimeleri merak mı ediyorsunuz ? Bunun çözümü sandığınız kadar zor değil. Birçok farklı programlar sonuca ulaşabiliriz. Ama ben size ücretsiz ve başarılı olan https://keywordtool.io/ önermek istiyorum. Siteye giriş yaptığınız da anahtar kelimenizi ve bölge/dil seçimi yapmanız yeterlidir.

En çok aranan anahtar kelimeleri nasıl bulabilirim ?

 

Diğer iyi bir seçenek ise Google AdWords arama aracıdır. Adwords hesabınızdayken sağ üst kısımda bulunan Araçlar ve Ayarlar menüsüne tıklayalım. Planlamanın altında anahtar kelime planlayıcı tıklayalım.

Buradaki linkten direk giriş yapabilirsiniz. https://ads.google.com/aw/keywordplanner/

Buradan yeni kelimeler keşfedebilir ve daha sonrasında bu kelimeleri aranma hacimleri ortalama Tbmleri gibi çoğu detaya ulaşabilirsiniz.

Reklam Rakip Analizi

Rakipleriniz yapmış olduğu reklamları bu reklamlar da nasıl strateji izledikleri hakkında bilgi almanız sizin elinizi güçlendirir ve daha verimli reklamlar yapmanızı sağlar. Bundan dolayı rakiplerinizi inceleyin nasıl metinler nasıl başlıklar kullandıkları konusunda analizler yapın.

Reklam analizleri için premium bir analiz aracı olan Semrush kullanabilirsiniz. Bu analiz aracı sayesinde rakipleriniz reklam için ne kadar bütçe harcadığını hangi kitleleri hedeflediklerini, görsel reklam mı, arama ağı reklamları daha çok kullandıkları, tıklama başına maliyetleri, aylık reklam trafikleri gibi bilgileri ortalama olarak öğrenebilirsiniz.

Semrush üyelik ücretleri döviz bazındadır. Bu tarz analiz araçlarını kullanmak yerine ajanslar ile çalışmanız daha mantıklı olacaktır.

Bu şekilde bir çok rakip analiz araçları mevcuttur bunları araştırarak kullanabilir ve daha verimli reklamlar oluşturabilirsiniz.

Reklam oluşturun

Nihai URL: Kullanıcıların reklamınızı tıkladıktan sonra eriştiği URL'dir. Site içeriğinizin reklamlarınızla ilgili olması gerekmektedir.

Başlık: Reklam başlıkları 30 karakter ile sınırlıdır. Başlıklarınızı ilgi çekici ve müşterilerinizi harekete geçirecek şekilde yapın.

Açıklamalar:  Başlık kısmının altında gözüken açıklamalar reklamını yapmış olduğunuz ürünü çok iyi şekilde tanıtmalıdır. Açıklamalar 90 karakter ile sınırlıdır.

Onay: Sona geldik. Reklamı son kez inceleyip yayına alabilirsiniz. Reklamlar yayınlandıktan sonra takip edilmeli ve optimize edilmelidir.

Yeniden Pazarlama (Remarketing)

Daha önce reklamlarınız ile belli bir şekilde iletişime geçmiş kişiler potansiyel müşterilerdir. Siz bu potansiyel müşteri datasını oluşturup sadece onlara özel reklamlar gösterebilirsiniz.

Sitenize son 7 gün içerisinde giren kişilere size özel kampanya bu fırsatı kaçırmayın şeklinde reklamlar gösterebilirsiniz. Bu olay büyük bir ihtimal sizinde karşınıza çıkmıştır. Bir siteye girdiğinizde ve o siteden çıkıp sosyal medya hesaplarınızda gezindiğiniz de heryerde o firmanın reklamları gözükmeye başlar. Çünkü o firma sizin potansiyel bir müşteri olduğunuzu anlamış ve sizi kazanmak istemektedir.Yeniden pazarlamanın bunun gibi bir çok farklı fonksiyonları vardır. Bunlara göre datalar oluşturup o datalara reklam gösterebilirsiniz. 

Dijital reklamcılığın en önemli adımı olan yeniden pazarlama hakkında şimdilik bu kadar bilgilenmenizin yeterli olduğunu düşünüyorum. Standart reklamlarda bu strateji çokta başarı gösteremez. Datalar oluşturabilmek için belli bir zaman ve maliyet gerekmektedir.

LÜTFEN SİLMEYİNİZ! Bu formatın dışarsında kalan içeriklerinizi bu alan üzerinden düzenleyebilirsiniz.

Bu üst düzey adwords reklam yapanların kullandığı ve en çok kazanç elde ettiği stratejidir.

LÜTFEN SİLMEYİNİZ! Bu formatın dışarsında kalan içeriklerinizi bu alan üzerinden düzenleyebilirsiniz.

Kupon: Google yeni yatırımcılara özel fırsatları devam ediyor, şimdi 25₺ yatırarak 100₺ değerinde hediye kuponu kazanabilirsiniz. Hadi bu fırsatı kaçırmadan reklam vermeye başlayın.

Profesyonel destek almak için Google Reklam Ajansımızla iletişime geçebilirsiniz.

Kupon için hemen bize ulaşın. 

Ücretsiz e-kitap için tıklayın

kupon

Etiketler
  • Google Adwords
  • Popüler Bloglar

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Özellikle gece sık olarak bilgisayar veya telefon kullanımı yapıyorsanız gece ışığını (Night Light) açmanız gözlerinize fayda sağlayacak ve yorulmanızı önleyecektir.)