Instagram'ın Influencerlar için Yeni Özellikleri

Ocak 17, 2019 -

Sosyal medya kullanıcılarının instagram’a olan ilgisi artıyor. Kullanıcı sayısı arttıkça her geçen gün influencer denilen fenomen hesapların sayısı da artıyor. İnfluencerlar yüksek takipçi sayıları ve ilgi gören içerikleri ile markaların ve reklam verenlerin ise göz bebeği. Bu nedenle bu alanda oldukça büyük bir pazar var ve Instagram’ın işletme hesabı özellikleri artık yetersiz kalmaya başladı. Bu konudaki eksikliği gören Instagram geliştirici ekibi creator (içerik üreticisi) adını verdiği yeni hesap özelliklerini test etmeye başladı.

Henüz çok az sayıda kullanıcı tarafından test edilen bu yeni hesaplar içerik üreticisi yüksek takipçili hesapların Instagram ürünleri üzerindeki (akış, hikayeler, IGTV) hakimiyetini kolaylaştıracak ve daha fazla istatistik sunabilecek. Böylece influencerlar içeriklerinin performansı ile ilgili daha net bilgiler alabilecek. Tabii ki markalar da bu bilgiler ışığında kendi hedef kitlesi için uygun hesap ile ortaklığa gidebilecek.

Kısa süre önce markalar ve influencerlar arasındaki ortaklıkları kolaylaştırmak için de adımlar atılmış ve “markalı içerikler” özellikleri yayınlanmıştı. Böylece Instagram’ın gelecek planları arasında bu alanda daha fazla geliştirme yapmak olduğunu anlayabiliyoruz.

Test edilen bu yeni hesaplar sayesinde influencerlar istatistikler dışında işlerini kolaylaştıracak özellikleri de kullanabilecek. Bu yeni özellikler özellikle Instagram direct ürünü üzerinde mesajlaşmaları yönetmek üzerine olacak. Mevcut Instagram mesajlaşma özellikleri yoğun mesaj alan hesaplar için yetersiz kaldığı için bu hesaplar artık farklı filtreler ile mesaj kutularını daha rahat kontrol edebilecek. Kimi zaman milyonlarca kullanıcıya ulaşan içerikleri ile influencerlar için mesajlaşma sürecinin kontrol edilebilir olması kendileri için büyük avantaj.

Tüm işletme hesaplarında bulunan arama, e-posta gönder, yol tarifi al gibi butonlar dışında içerik üreticisi hesapları için farklı bir buton eklenmediğini de gözden kaçırmamak gerekiyor. Ancak butonlarda farklılık olmasa da içerik üreticisi hesapları profillerde isteğe bağlı etiketler oluşturabilecek ve kendilerini kategorilendirebilecek. Böylece yine markalar ile influencerlar arasında daha kolay bulunabilir olmak açısından yeni bir köprü kurulmuş olacak.

Günden güne alışveriş özellikleri ve reklam verenlere yönelik yatırımları ile Instagram platformunu bir reklam ve alışveriş platformuna doğru yönlendiren geliştiriciler, görünen o ki markaların göz bebeği olan influencerları tahmin edildiğinden çok daha fazla önemsiyor. Önümüzdeki günlerde bu değerli tanıtım aracını geliştirmek için daha fazla çalışma ile karşılaşabiliriz.