Landing Page Nedir ? Nelere Dikkat Etmeliyiz ?

Aralık 18, 2020 -

Landing page, varış sayfası ya da iniş sayfası anlamına gelmediktedir. İnternette online bir reklam ya da sosyal medya üzerinde herhangi bir link tıklandığı zaman tüketicinin yönlendirilmiş olduğu sayfaya denilmektedir.

Landing Page Nedir ?

İniş sayfası olan landing page nedir konusu pek çok sayıda kişi tarafından merak konusu olmaktadır. Ürün ve hizmet satışları gerçekleştiren tek sayfalık bir web siteleri için kullanılmakta olan bir tanımlamaya landing page denir. Bununla birlikte e-ticaret sitelerinde yer alan her ürün sayfasını bir landing page sayfası olarak da düşünebilmek mümkündür.

Landing Page‘in Amacı Nedir ?

Günümüzde doğru sayfa kurgusu adına landing page sayfasının amacını en başlarda doğru şekilde belirlemek gereklidir. Landing page çoğu zaman için ana siteden bağımsız bir şekilde sadece reklamların yönlendirmiş olduğu sayfalar olarak da kullanılabilmektedir. Böylelikle genelde reklam çalışmalarının başarısı da ayrı bir şekilde takip edilebilir. Landing page amacı, satmak istenilen ürün veya hedef kitlesi varış sayfasını yapısını oluşturacaktır.

Landing Page Sayfasında Nelere Dikkat Etmeliyiz ?

Hemen hemen her landing page sayfalarının yapısı kendine özel olmaktadır. Landing page sayfalarında dikkat edilmesi gereken konular aşağıdaki gibi listelenmiştir. Bunlar;

Landing Page Ürünlerin Görseli

Landing page sayfalarında dikkat edilmesi gereken konulardan ilki ürün görseli olmaktadır. Landing page sayfasında ürün ve ya hizmetin potansiyel müşteriler tarafından net olacak bir şekilde anlaşılabilmesini sağlayacak olan kalitede görsellerin bulunması gereklidir. Amatörce masa ve zemin gibi yerlerde ve ya yetersiz ışıklı ortamlarda da çekilen ürün görsellerini kullanmak müşterilerin ürün ve de hizmet kalitesine olan güvenini azaltacaktır.

Landing Page Ürünlerin Videosu

Landing page sayfasında ürün hakkında açıklama, kurulum vb bilgilerin bulunduğu videolar bulunması müşterilerinizin ürün hakkındaki alım kararını pozitif yönde etkilemektedir. Kullanacağınız görsellerde ki gibi ürün sayfanızda bulunacak olan videoların kalitesi de müşterilerinizin güvenini arttırıcı yönde etkileyecek kalitede olmalıdır.

Landing Page Ürünlerin Açıklaması

Genel olarak ürün ve hizmetler ile ilgili açıklama metni, kullanacak görsel ve videolar ile bütünlük arz etmelidir. Ürünlerin açıklamalarında detaylara yer verir iken net ve anlaşılır olunması gerekli olup ürünün yanında ekstra aparat ve hediye bilgilere de yer verilmesi müşterilerinin satışa yönelmesini de kolaylaştıracaktır.

Landing Page Müşterilerin Yorumları

Landing page sisteminde müşterilerin yorumları dikkat edilmesi gereken konular arasında yer almaktadır. Ürün sayfanızdaki ürün ve ya hizmet kaliteniz ile alakalı olarak yapılacak yorumlar yeni gelecek satışları tetikleyecek en önemli olan unsurlardan biri olmaktadır. Yapılacak olumsuz yorumları da çözüme kavuşturduğunuzu sitede göstermeniz müşterilerinizin hakkınızda karar vermesini de kolaylaştırır.

Landing Page İletişim Bilgileri

Landing page sayfasında bulunacak olan adres, telefon numarası, canlı destek, e-posta ve de form gibi daha pek çok iletişim kanalları müşterilerinizin gözlerinde sizi ulaşılabilir kılarak güven vermektedir. Bu kanallar vasıtası ile vereceğiniz hızlı yanıtlar da sizlerin her daim satış oranınızı arttırmaktadır. Ayrıca açılmayan telefon ya da hizmet vermeyen bazı canlı destek sistemi gibi çeşitli durumlar satış oranlarınızı her zaman düşürücü bir etken olur.

Landing Page İade Şartları

Landing page iade şartları günümüzde yer alan diğer bir dikkat edilmesi gereken konudur. En önemli olan güven konulu unsurlardan bir tanesinide müşterilerinize sunmuş olduğunuz iade koşulları oluşturmaktadır. Ülkenizde yer alan yasal iade koşullarına uymak zorunda olduğunuzu varış sayfanızda belirtmeniz yine sizin satışlarınızı pozitif yönde etkileyecek şekildedir.

Landing Page Üyelikleri

Landing page sayfasında ayrıca üyeliklere de dikkat edilmelidir. Alışveriş gerçekleştirecek olan potansiyel müşterileriniz adına üyelik durumunu seçenekli bir hale getirebilirsiniz. Böylece de basamaklı işlemlerden dolayı da müşterilerinizin sayfalarınızı terk etmesini engelleyebilirsiniz.

Landing Page Abonelik

Günümüzde ürün ve ya hizmetiniz ile ilgili kampanya ve fiyat değişikliği gibi konulardan da haberdar olmak isteyen kişiler için sayfanıza bir abonelik sistemi kurabilirsiniz. Bu durumda müşterilerinize daha cazip olan olanaklar sunarak satış yapmanız da mümkün olur.

Landing Page Ödemelerinin Seçenekleri

Landing page sayfalarında taksit imkanı kullanılmalıdır. Müşterilerinize ürün ve ya hizmetinizin niteliğine bağlı olacak bir şekilde taksit seçenekleri sunmanız da satışlarınızı arttıracak olan en önemli unsurlardan biri de olmaktadır.

Landing Page Kargo Bilgileri

Genel olarak sitenizde çalışmış olduğunuz kargo firmaları ve de teslim süreleri hakkında detaylı bir bilgi olmasının yanı sıra sağlayacağınız ücretsiz olan kargo avantajı da yine firmanın satış oranını arttıracak olan önemli bir maddedir. Yapılan son araştırmalara bakılacak olursa ücretsiz kargo seçeneği ile satışlar 30%’a kadar artarken, ücretli kargo olan satış oranı ise yaklaşık olarak 47%’ye kadar düşürebilmektedir.

Mobil Uyumlu Olan Landing Page

Ülkemizde yaklaşık olarak 55 milyon tane akıllı cihaz kullanılmaktadır. Bu rakam da hızla artmaya devam etmektedir. Bu nedenle iniş sayfası tasarımınız da mobil uyumlu şekilde olmalıdır. Böylece cep telefonu ve ya tablet gibi bazı akıllı cihaz kullanan genel olarak potansiyel müşterilerinize daha da iyi bir kullanıcı tecrübesi sunmanız mümkün olmaktadır. Mobil uyumluluk buna ek olarak önemli de bir SEO kriteri olmaktadır.

Landing Page Sayfaları Nasıl Oluşturulur ?

Günümüzde landing page sayfaları nasıl oluşturulur her zaman için bir merak konusu olmaktadır. Landing page sayfaları için temel olarak hosting ve de domain sahibi olmalısınız. Daha sonra kullanacağınız alt yapıya da karar vererek (Opencart, WordPress ve de Joomla) ücretli ve ya ücretsiz olan hazır temalardan yararlanabilirsiniz. Bunun dışında da anlaşacağınız ilgili bir web tasarımcıya tam olarak sizin ürün ve ya hizmetinize özgü olan hiç benzersiz bir landing page sayfaları da yaptırmanız mümkün olmaktadır.

Profesyonel destek almayı mı düşünüyorsunuz, bizimle iletişime geçin.

Etiketler
  • Dijital Pazarlama

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Instagram'da en verimli etkileşim alacağınız saatler sabah 07:00 - 09:00 arası ve akşam 19:00 ile 24:00 arasıdır. İnsanlar ilk uyandığında Instagram'a bakar. İşten gelip dinlendikten sonra da aktif olarak sosyal medyayı kullanır.