Sosyal Medya Yeniden Pazarlama için 4 İpucu

Ocak 23, 2019 -

İşletmeniz sosyal medyada reklam veriyorsa, bazı kişilerin reklamlarınızla etkileşimde bulunduğunu, ancak dönüşüm sağlamadığını görebilirsiniz. Bu ipuçlarının iyice kaybolduğunu düşünebilir, ancak bu doğru değil. Sosyal medya yeniden pazarlama, bu potansiyel müşterilere tekrar ulaşmanıza ve onları geri dönüşüm yolunda beslemenize yardımcı olabilir.

Hiç bir ürüne baktınız, satın almadınız, ancak birkaç gün sonra reklamlarını gördünüz mü? Bunlar, bir satın alma işlemi yapmanızı amaçlayan olağanüstü reklamlardır.
Yeniden yayınlanan reklamlar genellikle daha önce birisinin görüntülediği bilgileri veya ürünleri içerir. Ve insanlara ürünlerinizi hatırlatmaları ve satın almalarını teşvik etmeleri için yardım ederler.

Bu sayfada, sosyal medya yeniden pazarlama kampanyanızı en iyi şekilde değerlendirmenize yardımcı olmak için dört ipucu tartışacağız.

1. Özel Kitleler Oluşturun

Sosyal medya yeniden pazarlamanın en önemli bölümlerinden biri özel kitleler oluşturmaktır. Bunlar, bir grup insanı birlikte hedeflemek için oluşturduğunuz kitlelerdir.

Özel kitleler oluşturmanın çeşitli yolları vardır.

  1. Kişi Listesi
  2. Web Ziyaretçileri

Kişi Listesi

Facebook veya Instagram'da bir müşteri listeniz varsa, bu listeyi kullanarak özel bir kitle oluşturabilirsiniz. Bunlar, işinizle ilgilendiğinizi bildiğiniz müşterilerdir.

Bir iletişim listesi, işletmelerin ürünleri veya hizmetleriyle ilgilendiklerini bildikleri kişilere ulaşmaları için harika bir yoldur.

Web Ziyaretçileri

Bu, işletmelerin olası potansiyel müşterilerin bir listesini oluşturmak için kullandıkları en yaygın yöntemlerden biridir. Web ziyaretçilerini web sitenizde gördüklerini izlemek için piksel ekleyerek izleyebilirsiniz. Bu bilgilerle, yeniden pazarlama için kitleler oluşturabilirsiniz.

Bu pikseller sitenizi ziyaret eden kişiler hakkında bilgi toplar. Bu verilerle reklam oluşturabilirsiniz. Sitenizde gördüklerine benzeyen ürün veya hizmetlerin reklamını yaparsınız.

Web sitesi ziyaretçilerinizden bir kitle oluşturarak, ürünlerinizi dönüştürmesi daha kolay olan kişilere pazarlayabilirsiniz.  

2. İşletmenizi Yansıtan Reklamlar Oluşturun

Hedef kitlenizin reklamlarınızı görmesini ve işinizi derhal tanımasını istiyorsunuz. Sizinkine benzer ürünleri satan çok sayıda işletme varsa, işinizi öne çıkarmanız gerekir. Muhtemelen başka işletmelerden de yeniden reklamlar görüyorlar.

Yeniden tasarlanmış reklamlarınızı oluşturduğunuzda, markalarınızı stilinize dahil etmek istersiniz. İşletmenizin renk düzenine benzer renkler içermelidir. Birinin reklamınıza bakmasını ve hemen bunun sizin işletmeniz olduğunu bilmesini istiyorsunuz.

Karar verme zamanı geldiğinde bu önemlidir. Birisi markanıza aşina ise, markanızı rakiplerinizden seçmek daha olasıdır. Bu marka kitlelerine aşinalık kazandırmakla onları işinize dönüştürebilirsiniz.

İşletmenizi yansıtan reklamlar oluşturduğunuzda, sosyal medya yeniden pazarlama kampanyanızla daha iyi sonuçlar görürsünüz.

3. Aciliyet Duygusu Yaratın

İnsanları harekete geçmeye teşvik etmenin harika bir yolu, aciliyet duygusu yaratmaktır. Kitlenizi hemen harekete geçmeye teşvik eden reklamlar oluşturmak istiyorsunuz.

Acil olmadan bir reklam oluşturduğunuzda, insanlar hala düşünmek için zamanları olduğunu düşünüyor. Dönüştürmeye yakın olsalar bile, bu kararı vermek için daha uzun süre bekleyebilirler.

Bir aciliyet duygusu ekleyerek, hedef kitlenizi hemen harekete geçmeye teşvik ediyorsunuz. Satın almak isteyip istemediğine karar vermeleri gerektiğini düşünüyorlar çünkü kaçırmak istemiyorlar. İzleyicilerinizi dönüştürmeye teşvik etmek için harika bir yoldur.

Aciliyeti tetiklemek için reklamınızda kullanabileceğiniz çok sayıda kelime grubu vardır. “Sınırlı süre teklifi” veya “Gitmeden önce kendin al!” Gibi ifadeler büyük bir aciliyet duygusu yaratır. Bu üründe satış yapıyorsanız, satışa aciliyet yaratmak için son bir tarih ekleyebilirsiniz.

Bunların hepsi, seyircilerinizi harekete geçmeye teşvik etmenize yardımcı olacak harika taktiklerdir.

4. Farklı Reklamları Deneyin

Bir tür reklamın işe yaradığını düşünebilirsiniz, yalnızca yanıt alamadığını bulmak için. Dönüştürmeye yakın bir kitleye sahip olsanız bile, dönüşüm sağlamak isteyen reklamlar oluşturmanız gerekir.

Reklamlarınızı oluştururken, bazı A / B testleri yapabilirsiniz. Bu, iki tür reklam oluşturmak için aynı bilgilerin kullanılmasını içerir. Sonra hangisinin daha fazla etkileşim kazandığını görmek için onları izleyicilerinizde test edin.

Bu, potansiyel müşterilerinizi daha iyi anlamanıza yardımcı olmak için harika bir yoldur. A / B testi, hedef kitleniz için etkili olan reklam türlerini bulmanızı sağlar. Kitlenizin ne yaptığını ve görmek istemediğini öğrenirsiniz.

Reklamlarınızı test ederek, sosyal medya yeniden pazarlama kampanyanızla daha iyi sonuçlar göreceksiniz.

Etiketler
  • Dijital Pazarlama

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Whois; Domainin kayıt ve bitiş tarihi gibi bilgiler başta olmak üzere sahibinin iletişim bilgilerini içeren, domainlerin kimlikleridir.