11 Adımda Logo Tasarımı Nedir ve Nasıl Yapılır?

Kasım 13, 2020 -

Logo tasarımı, markaları tanımlamamıza yardımcı olan metin ve resimlerden oluşan görsel sembollerdir. Ancak bir logo anlam ve yapı olarak bu ifadeden çok daha fazlası olabilir.

İyi bir logo temsil ettiği markanın temel yapı taşıdır. Müşterilerin söz konusu firmanın ne yaptığını, kim olduğunu ve neye değer verdiğini anlamalarına yardımcı olur.

Görüldüğü gibi küçük bir görsel materyal için bu oldukça fazla bir sorumluluk anlamına geliyor. Logonuzu en iyi şekilde nasıl kullanabileceğinize isterseniz bir göz atalım.

Peki, Nedir bu Logo Tasarımı?

Logo Nedir ve Nasıl Yapılır

Bir logonun belki de en temel işlevi, temsil ettiği firmayı diğer firmalardan ayıran benzersiz bir işaret olmasıdır. Firmanın rakipleri ile rekabet etmesi durumunda (ki firmaların yüzde 99.9'u bir rakibe sahiptir.) bu imaj özellikle önemli bir değer kazanır.

Firmalar olarak bir logo almadan veya yaptırmadan önce, rakiplerin logolarını görmek ve neye benzediklerini araştırmak oldukça önemlidir. Böylece fi̇rma kolaylıkla kendi̇ni̇ konumlandırılabilir.

Firmanın yaptığı işleri sınırlandırmanın yanı sıra, iyi bir logo müşteriye firma hakkında çok önemli bilgiler sağlar, firmanın içinde bulunduğu sektörü, sağladığı hizmeti, hedef demografik bilgileri ve marka değerlerini iletebilir.

Logolar ayrıca firmanın müşterilerine varlığını hatırlatan görsel bir etki bırakır!

Başka bir deyişle, logolar bir firma ile güçlü görsel ilişkiler oluşturabilir. Bu ilişkilendirme, müşterinin markayı göz önünde bulundurmasına yardımcı olur.

Logoları her yerde aynı anda bulunabilecek kadar kolay olan Apple veya Google gibi markaları düşünmeniz ne anlatmak istediğimizi açıklayacaktır.

11 Adımda Logo Tasarımı Nasıl Yapılır?

1. adım: Bir strateji ile başlamak

Dogru strateji ile baslamak

Marka stratejileri, üzerine inanılmaz logoların inşa edilebileceği bir taslak sunar. Genellikle, bir strateji müşteriler, tasarımcılar ve şirketteki diğer önemli ortaklar arasında işbirliğini içerecektir. Stratejiler çok önemlidir, çünkü yön sağlarlar. Bazı ön düşünme süreci ve sağlam bir özet olmadan, logonuz sağlam bir temel üzerinde durmayacaktır.

2. adım: Anlam bulmak

Anlam Bulmak

Herhangi bir logo tasarım ajansı size bir logo oluşturmanın içgörü ve sezgi gerektirdiğini söyleyecektir. İçgörü basitçe bilgi toplama meselesi olsa da sezgi, yarattığınız logo tasarım fikirlerini geliştireceğiniz bir şeydir. Dünyanın en başarılı markalarına bakarak başlayın.

Logolarından marka mesajlarını ve fikirlerini ifade eden veya kişiliğini gösteren herhangi bir anlam kolaylıkla bulabilir ve bunlardan ilham alabilirsiniz.

logo sadece bir etkiden ziyade, bir işletmenin inandığı şeyleri ileten bir semboldür ve logo tasarım fikirlerinizi bu “anlam” duygusuyla verebiliyorsanız firma kısa sürede geniş kitlelere hitap edecektir.

3. adım: Doğru logo tipini seçmek

Dogru logo tipini secmek

Bir logo veya marka işareti, her firmanın kendinden önce en önünde giden ve kendini gösteren bir bayraktır. Tıpkı insanlar gibi, logolarda farklı şekil, boyut ve çeşitlere sahiptir.

Bir logo, bir kelime kadar basit olabileceği gibi herhangi bir sembolik görüntü kadar karmaşık da olabilir. Hangi yaklaşımın en iyi şekilde çalıştığı konusunda kesin ve net bir kural yoktur. Logo tasarım fikirlerinizi denemek, ancak ürettiğiniz her şeyin başlangıç aşamasında oluşturduğunuz anlam ve stratejiyle uyumlu olduğuna emin olun.

4. adım: Büyük resme bakmak

Logo'da buyuk resmi gormek

En iyi logo tasarım fikirleri, şirket yapısını ve marka mimarisini yakaladığınızda ortaya çıkmaktadır. Gelecekte firma tarafından yapılacak işin güçlü bir şekilde anlaşılması firmanın konseptlerini kanıtlar ve müşterinin portföyüne tutarlılık getirir.

Bilindiği gibi marka mimarisi, logo tasarımının en heyecan verici yönü gibi görünmeyebilir, ancak şimdi bununla uğraşmak hata çizginizi oldukça aşağılarda tutmanıza yardımcı olur.

Çizim ortamına geçmeden önce marka çerçevesiyle ilgili fikirlerinizi çizin. Bu, düşüncelerinizi netleştirmenize ve fikirlerinizi anlamlandırmanıza yardımcı olacaktır.

5. adım: Psikolojiyi anlamak

Psijolojiyi anlamak

Araştırmalar bize insan beyninin duyusal bilgiyi çok özel bir şekilde işlediğini ve sakladığını gösteriyor. Logo tasarımına gelince, gerçek bir etkisi olan bir şey oluşturmak için temel insan davranışı bilgisine ihtiyacınız olduğunu göreceksiniz.

Örneğin, çok sıkışık bir sektörde rekabet etmesi gereken bir logo oluştururken aklınızda bulundurmaya değer logonun kelimeden önce şekillerden oluştuğunu bilmelisiniz.

Farklı semboller kullanan logo tasarım fikirleri tekrar tekrar pozlama ile daha tanınabilir hale gelebilir. Nike ve Apple, isimlerini tamamen bırakmak için semboller kullanan şirketlere iki örnektir.

6. adım: Çok fazla fikir üretmek

Fikir Uretmek

Logo tasarım fikirlerini üretmek, heyecanınız en güçlü ve olasılıkları sonsuz olduğu için başlamak için heyecan verici bir süreçtir.

Bu süre zarfında, ne kadar çok fikir üretebilirseniz o kadar iyidir. peki ne zaman duracağınızı nasıl bileceksiniz? Çizgiyi nereye çekmelisiniz?

Kendinize kesin bir son tarih ve çok açık hedefler koymak önemlidir. Örneğin, bir saatte yalnızca 10 tür sözcük işareti, iki saatte 20 harf biçimi veya bir günde olabildiğince fazla soyut simge oluşturmayı taahhüt edin. Hedefinize dini olarak bağlı kalın.

7 adım: Rekabeti düşünmek

Rekabeti Dusunme

Rekabetçi analiz, Vayes’de önemle üzerinde durduğumuz bir şeydir, çünkü bir marka tarzı oluşturmaya yardımcı olmak ve bir şirketi kendi alanındaki diğerlerinden ayırmak çok önemlidir.

Biraz şansla, logo tasarım fikirleriniz için temel çalışmaların çoğu araştırma ve marka stratejisi aşamasında yapılmış olacaktır.

Ancak, mükemmel logo tasarımı konusundaki fikrinizin sizi ve müşterinizi kötü sürprizlerle karşı karşıya bırakmaması için son bir araştırma yapmaya değer.

8 adım: Pratik olmak

Pratik Olmak

Logo tasarım fikirlerinin farklı alanlarda nasıl bir performans göstereceğini düşünün. Örneğin, bu mükemmel tasarımın uzun, sıska bir alanda nasıl çalışması gerekir?

Geniş bir sığ alanda nasıl çalışacak? Bir giysi üzerine dikilebilir mi? Bir balonun üzerine basılmış görüntü olabilir mi?

Bu soruları tasarım sürecinde mümkün olduğunca erken yanıtlayabildiğinize emin olmaya çalışın ve kendinizi daha sonra oluşabilecek sorun dünyasından kurtarın.

9. adım: Özet listesini doğru şekilde değerlendirmek

Ozet listesini cikarmak

Logo tasarım fikirleri söz konusu olduğunda karar alma sürecini geliştirmenin kolay bir yolu, özet listenizi değerlendirmek için kullanabileceğiniz net kriterler belirlemektir.

Bu, "Komüniteye göre tasarım" probleminden kaçınmanıza ve müşteriniz için doğru seçimi yapmanıza yardımcı olacaktır.

10. adım: Geri bildirimi dikkatlice dinlemek

Geri Bildirimi dikkate almak

Logo tasarım fikirleri üzerinde çalışmaya ilk başladığınızda, duymak istemediklerinizi dinlemek zor olabilir.

Ne yazık ki, tasarımlarınızın gerçekten çalışmasını istiyorsanız geri bildirimleri yapıcı bir şekilde dinlemek zorunda kalacaksınız. Yaratıcı ilkelerinizi tamamen terk etmeden, kişisel tercihlerinizin bitiş çizgisine gelmeyeceğini kabul etmeniz gerekebilir.

11. adım: İyileştirme, iyileştirme, iyileştirme

Logo Gelistirme

Bir logo tasarımında kara kıldıktan sonra, arkana yaslanıp gözünü sonuçtan ayırmak oldukça kolaydır. Aslında, en nitelikli logo tasarım ajansları bile bunu yapıyor.

Ama şeytanın ayrıntıda olduğunu hatırlamak önemlidir. Her şeyi iki kere kontrol ettiğinizden emin olun.

Bu, markanızdaki eğrilerin olabildiğince yumuşak olmasını sağlamak anlamına gelebileceği gibi her karakter arasındaki boşluğun mükemmel olduğundan ve tüm şekil ve sembollerin tam oranda olduğundan emin olmak anlamına da gelir.

Bu arada küçük işletmeler için ise bir kolaylıktan bahsedelim
basit bir logo, kartvizit, antet, favicon, sosyal medya resimleri ve diğer tasarımları otomatik olarak dakikalar içinde yaparak işe başlamak istiyorum derseniz  Logaster e bir göz atabilirsiniz https://tr.logaster.com/logo/ 

Etiketler
  • Web Tasarım

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Whois; domainin kayıt ve bitiş tarihi gibi bilgilerin yanı sıra sahibinin iletişim bilgilerini de içeren, domainlerin kimlik bilgileridir.