Bayram Öncesi Dijital Pazarlama Stratejisi Nasıl Olmalı ?

Ağustos 17, 2018 -

Bayram yaklaşıyor, pazarlama stratejinizi nasıl geliştirerek bu hareketten sizlerde payınızı alacaksınız? istanbul da yer alıyorsunuz ve web sitesi tasarımınızı nasıl oluşturacağınızı düşünüyorsunuz.

Bayram mı yaklaştı, bayrama ne kadar sürede bu pazarlama stratejinizi aktif etmelisiniz ? bu ve benzeri sorulara yanıt bulanbilmek adına şimdi aşağıdakilere bir göz atabilirsiniz:

Bayram geliyor ve dünyanın birçok yerinde olduğu gibi Türkiye’de de bayram zamanlarında firmaların satışlarını daha da yükseltebilmesi için çok önemli dönemlerdir ve bu dönemleri kaçırmamak gerekir. Bu bayrama yetişmediyse gelecek bayramı şimdiden hedeflemeye koyulun, ve kendinize bir pazarlama stratejisi gelişitirin. Bu çalışmalar için iyi bir dijital stratejiste yada iyi bir dijital pazarlama ajansına ihtiyacınız var, vakite kaybetmeden hareket şimdi harekete geçin.

Eğer firmanız için verimsiz zaman ve kaynak kullanımı ile kaybetmek istemiyorsanız uzman bir destek her zaman önemlidir. İyi hedeflenmiş bir dijital ajans çalışmasında pazarlama stratejisinin başarılı getiri oluşturması adına test ve analiz için güzel bir takvim gereklidir. Size güzel bir benzetme yapalım, tatillerde nasıl erken rezervasyon kazandırıyorsa bu çalışmalarda da erken planlama avantajlarından yararlanmak için bir sonraki bayram için hemen işe koyulmaya başlayın, belkide rakipleriniz çoktan çalışmayı tamamladı bunu unutmayın!

Bayram için Dijital Pazarlama Stratejisi Nasıl Olmalı ?

Bayramlar bizler için çok değerli zamanlardır, bu dönemler için dijital pazarlama stratejisi planlarken küçük ve orta boy işletmelerin göz önünde tutması gereken durumlar arasında yükselen web sitesi arama hacimleri, SEO (Arama Motoru Optimizasyonu), Sosyal Medya Çalışmaları - Reklamları, Tanıtıcı İçerikler, varolan müşterilerle iletişime geçilmesi için E- Posta Pazarlama listesi öne çıkıyor.

Şimdi bu dijital pazarlama çalışmalarına daha detaylı bakalım…

1. Web Sitenizi Bayramda Yükselen Arama Trafiği İçin Güncelleyin

Yapılan araştırma sonuçlarına göre Ramazan Bayramı dönemi gelirken perakende sektöründeki web sitelerine yapılan aramalar - ziyaretler yüzde 46 oranında yükseldi. Aslında geleneksel mecralarda nasıl bir bayram hareketi var ise dijitalde de bu hareketin bir yansıması bulunuyor, bayrama doğru hızlanan arama trafiği ile ziyaretçilerinize mümkün olan en hızlı ve mükemmel web sitesi kullanım deneyimini sunabimeniz için hız testlerinizi ve içeriklerinizin bayram özel kampanyaları ile süslenmesini tavsiye ederiz.

Ancak her şeyden önce web sitenizdeki tüm içeriklerin güncel bilgiler ile hazırlandığüından emin olmalısınız çünkü bu çok öenmli bir durum reel de örneği şu şekilde düşünün bir müşteri olarak bir mağazaya uğradınız ve ürünler hakkında bilgiler almak için sorular sordunuz müşteri temsilcisinin verdiği yanıtlar yanlış olduğunu hayal edin, o firma için ve müşteri temsilcisi için ne düşünürseniz web sitesi içinde aynı şeyleri düşünmeniz mümkündür. Bu yüzden tüm içerikleriniz, yada bir e-ticaret sitesi iseniz fiyatlarınızın keisnlikle doğru olduğundan emin olmalısınız.
Bunlara ek olarak telefon numaralarınız, adresiniz ve çalışma saatleriniz gibi işletmenizle ilgili temel bilgileri de kontrol edin, bayramda kapalı olacağınız günleri de işaretleyin. e-ticaret yada bir pazaryeri projeniz var ise yani satış yapıyorsanız kesinlikle SSL sertifikasına sahip olmanızı tavsiye edebiliriz.

Güvenliksiz bir avm gördünüz mü ? o halde sizlerde dijital avm nizi güçlendirin ve güvennilir kılın.

Peki Mobil dünya nasıl hareket ediyor ? bunu göz ardı edemezsiniz, örneklemek adına Ramazan yaklaşırken mobil kullanımların perakende web sitesi ziyaretlerindeki payının yüzde 70’e yükseldiğini gösteriyor. Google’ın mobil uyumlu web sitelerini SEO da yani arama sonuçlarında ödüllendirdiğini de unutmayalım buna göre dijital pazarlama stratejisi için sitenizin mobil uyumlu olmasının ne kadar da önemli olduğunu tekrar belirtmek isteriz.

İşletmeniz henüz bir web wsitesine sahip değilse, Vayes Web Tasarım Hizmetleri ile hemen en iyi teklifinizi alarak en kısa sürede mobil uyumlu bir web sitesi oluşturabilirsiniz.

2. SEO Arama Motoru Optimizasyonu için Beklemeyin

Başlık SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) olunca akan sular durulur, Vayes in dijjital pazarlama süreçleri içinde en değer verdiği konulardan biridir Google dada bu arama kelimesinde iddialı bir ototorite sahibiyiz. o halde bu düşünceye kulak asarak şimdi sizlerde arama motorlarında yoğun akan trafiğin içinden kendinize düşen payı almak üzere harekete geçin. Dünyanızın nasılda değiştiğini göreceksiniz. SEO çalışmalarının sonuçlarını almanın zaman gerketirdiğini aklınızda bulundurun iyi bir SEO ile rekabete göre arama kelimeleriniz hareket ederek yukarılara gelecektir. Öte yandan da SEO’nun durmak bilmeyen bir çalışma olduğunu bir köşeye not alaın aslında bir pazarlama personeli çalıştırmak gibi düşünebilirseniz çok rahat edersiniz çünkü her gün yepyeni bir şey çıkıyor ve güncellenmesi, üzerinde çalışılmalar gerekliyor.

Önümüzdeki bayrama geç kalmayın SEO hazırlıklarına şimdiden başlayın ve dijital pazarlama stratejisi sizin içinde iyi sonuçlar verebilir hale gelebilsin..

Bu SEO çalışma kapsamında bayram zamanlarında ve öncesinde aranan anahtar kelimeleri düşünün ve işyeriniz ile ilgili olanları web sitenizde konumlandırmalısınız. Bizce dikkat çeken bir konu da, bayramda ve diğer zamanlarda işletmenizin bulunduğu bölgeyi ziyaret eden potansiyel müşterileri hedeflemek için ise lokal SEO çalışmasın faydalanabilirsiniz.

3. Sosyal Dünyada Medya Hesaplarınız Ne Durumda ?

İnsanlar değer verdikleri kişilere bayram yaklaşırken hediye almak isterler, birçok potansiyel müşteri de ne alacağına daha önceden karar verirken sosyal medya onlar için inanılmaz bir bol seçeneli diyar oluyor.

Ne hediye alsam sorusunun yanıtını bulmak sileri heyecanlandırıyor olabilir,  hesiye seçenekleri sizin için gelsin :)

Örneğin Sosyal medya sayfalarınızda ürünlerinizin resimlerinin yanı sıra, müşterilerinizin dikkatini çekecek videolarda oluşturmanız işinizi kolaylaştırabilir. Müşterilerinizi karşılayarak gelen sorulara, yorumlara cevap vermeyi es geçmeyin.

Bayrama özel İndirimler, Promosyonlar, Kampanyalar her yerde camlarda bu bilgileri görüyorsunuz değil mi e peki neden siz duruyorsunuz bunun için beklemeyin özel kampanya ve teklifler sunun işinizi artıramanın en iyi yolları müşterilerinizi anlayarak onlara özel çözümleri sunabilmekten geçmektedir. Eğer varsa bunları hedef kitlenize Sosyal Medyada Reklamları ile anons edin. 

4. E - posta Pazarlama Stratejisi Oluşturun

Dha önce sizinle etkileşime geçmiş mevcut müşterileriniz var alışveriş için tekrar size dönmesini sağlamayı neden düşünmüyorsunuz ?, Maliyet ve zaman olarak yeni bir müşteri edinmeye oranla hem zaman, hem de mali açıdan daha makul olacaktır. E posta pazarlama ile fazladan bütçe ayırmadan mevcut müşterilerinize hızla ulaşın.

Nasıl bir e-posta pazarlaması yapmalıyım dedeiğinizi duyar gibiyim;

Etkili bir e posta pazarlama stratejisi için bazı tüyolarımız:

Kategoriler oluşturun 

Herkese aynı maili atmayın bir e posta pazarlama listesi hazırlayın ve en etkili e posta pazarlama stratejisi için bu listeyi çok detaylı şekilde kategorileri bölün yani daha öcnce bilgisayar ile ilgilene birine mouse yerine halı kampanya bilgisi iletmiş olmayın. Belki halıyada ihtiyacı olabilir ama bu ihtiyacın şekillenmesi uzun bir sürenizi alabilir :)

Özel Tasarım Hazırlayın

Hazır Paket Bir Tasarım ile Müşteriniz Kanmayacak bunu unutmayın gönderdiğiniz e postanın tasarımına çok özen gösterin, markanızla uyumlu olduğundan ve mesajınızın kolayca anlaşıldığından emin misiniz ?.

Can Alıcı Bir Başlık Seçin

2 saniyeniz var ya ona tıklatırsınız yada kaçırırsınız, bunu düşünerek başlıklarınızı oluşturun.

Paylaşılabilir İçerikler Hazırlayın

Mailinizi alan kişilerin mailinizi etrafı ile paylaşmalarını teşvik etmek için uygun ux geliştirmesi yapın “ilet” butonu, sosyal medyada paylaşmalarını sağlayacak sosyal medya butonları yerleştirin.

Sonuçları Takip Edin

Hazırladığınız e -posta Pazarlama Stratejisi ne kadar faydalı oldu bunu anlamlandırmanın yolu performansını test edin, takip ederek değerlendirin. Böylece bir sonraki bayramda daha etkili pazaralam yapabilirsiniz.

5. Google Adwords Yeni adı ile Ads Reklamları Hazırlayın

Şimdi siz bu yazıyı okuyana dek kim bilir ilgili anahtar kelimelerinizi kullanıcılar kaç defa tıkladı ve aradğını ürüne yaklaştı, sizlerde bu etkiye ulaşabilmek için Google reklamlarını da prpfesyonelce yöneten bir ekipten teklif alarak yola koyulun.

Bu yazımızı hazırlarken bu bayramı kaçıranlara şimdiden güzel bir bayram diliyor, etkili dijital pazarlama çalışmaları için uzman ve profesyonel desteği şimdiden alarak yola koyulmalarını tavsiye ediyoruz.