Bir Mobil Uygulamaya Sahip Olmanız için 6 Neden

Mayıs 09, 2019 -

Günümüzde birçok hizmetin mobil cihazlara sığabilmesi, hayatın daha pratik hâle gelmesine yardımcı oluyor. Önemli işlemlerin mobil uygulamalar yoluyla birkaç dakikada halledilebilmesi, görüşmelerin uygulamalar üzerinden anlık olarak yapılabilmesi gibi imkanlar sunan mobil uygulamalar dünyası, birçok kurumun iş akışına yön verecek bir boyuta taşınıyor. Mobil uygulamalar yalnızca insanların hayatını kolaylaştırmakla kalmıyor, devlet kurumlarından küçük çaplı organizasyonlara kadar çeşitli alanlarla entegre olarak hayata hız kazandırıyor. Markalar mobil dünyanın kapısını aralayarak çalışma koşullarını iyileştirebiliyor ve kaynaklarını daha verimli kullanabilme fırsatı yakalıyor. Peki mobil uygulamaya sahip olan markalar başka ne gibi avantajlara sahip olabiliyor?

1 - Müşterilere Görünür Olmak

İnsanlar vaktinin büyük çoğunluğunu mobil cihazlarda geçiriyor. Bu nedenle, işletmeler müşterileri tarafından görülebilir olmak istiyorsa bir mobil uygulama için yatırım yapmaları gerekmektedir. Çünkü bir mobil uygulamaya sahip olmak, müşterilerinize kolayca erişebileceğiniz anlamına gelir. Hangi işletmede çalışıyor olursanız olun, müşterileriniz tarafından kolayca erişilebilir olmanız önemlidir, böylece sizden bir şey isterlerse, onları kolayca çözebilirsiniz. Müşterinizle iletişiminizdeki gecikmeler işinize gerçekten zarar verebilir. Ayrıca müşteriler, bir mobil uygulamaya sahip markalara güven hissetmektedir.

Müşterilerinizle iletişimin verimli olması için uygulamanızda “bize ulaşın” veya mesajlaşma özelliğine sahip olmalısınız. Arama Motoru Optimizasyonu ve mobil uygulamalar, bir işletmenin başarısını sağlamak için birlikte çalışırlar. Uygulamanız SEO için optimize edilmişse, arama motorlarında yüksek sıralarda yer almasını sağlayacaktır. Bu, müşterilere kolayca görünmenizi sağlar.

2 - Müşteri Sadakati Kurmak

Bir mobil uygulamaya sahip olmak, müşterilerinizle interaktif iletişim kurmanıza olanak sağlar. Dünyanın neresinde olursa olsun müşterilerinize bağlısınızdır. Bu bağlantı, müşteri sadakatini geliştirmeye yardımcı olduğu için önemlidir. Bir uygulamaya sahip olmak, müşterilerinizden sadece bir tık kadar uzakta olduğunuz anlamına gelir. Mobil uygulamanızda sadakat programları, promosyonlar, bonuslar ve indirimler kullanmak, her zaman müşterinizin aklında olmanızı sağlamanın harika bir yoludur. Müşterileriniz mobil uygulamanız aracılığıyla yiyecek sipariş edebilir veya mal ve hizmetleriniz için ödeme yapabilir. Bu onların hayatlarını kolaylaştırırken sizde onlar için önem kazanırsınız.

3 - Önemli bir Pazarlama Kanalıdır

Müşterilerinize iletmek istediğiniz önemli bir mesajınız varsa, bunu yapmanın en hızlı yöntemi yine uygulamanızdır. Satış ve promosyon mesajları müşterilerinizden sadece bir tık uzakta.

Pazarlamak istediğiniz yeni ürünleriniz varsa, uygulamanız kullanılacak en iyi kanaldır. Müşterileriniz için bir mobil uygulamaya sahip olmanın güzelliği, web adresinizi hatırlamak zorunda olmadıkları, sadece telefonlarına veya tabletlerine yüklenen uygulamaya gitmeleri ve hizmetlerinize erişebilmeleridir.

4 - Marka Bilinirliği

Hedef kitlenizin ihtiyacı açığa çıktığında bu ihtiyacı gidermek için aklına o kategorideki markaları getirir. Uzmanlara göre insanlar her ihtiyaç alanında ortalama 7 markayı akıllarında tutabilmektedir. Bir insanın ihtiyacı açığa çıktığında sizin markanız da aklına geliyorsa talep görmeniz için bu bir avantajdır. İşletmeniz için mobil bir uygulamaya sahip olmak, marka bilinirliğinizi arttırmanın harika bir yoludur. Markanın tanınması, hedef kitlenizin büyümesini ve müşterilerinizin size güven duymalarını sağlar. Bu nedenle büyük önem taşır. Doğan her markanın önce farkına varılır, sonra hakkında bilgi sahibi olunur. Müşterilerinizin dikkatini çekmek ve hakkınızda bilgilendirmek için mobil uygulamanızı kullanabilirsiniz.

5 - Rekabet Avantajı

Kalabalıktan sıyrılmak istiyorsanız, o zaman bir mobil uygulama bunun en hızlı yoludur. Küçük işletmelerin çoğu mobil uygulamaya sahip değildir. Bu nedenle bir mobil uygulamaya sahip olmanız rakiplerinize karşı avantaj sağlar. Mobil uygulaması olan ilk işletmeler arasında olmanız daha da iyidir. Rekabetin geri kalanı yetişmeye çalıştığında, müşteri sadakati konusunda yine siz çok önde olacaksınız.

6 - Satış Artışı

Mobil uygulamaların önemi, kendini ürün ve hizmet satışlarında da gösteriyor. Firmalar ürün ya da hizmetlerinin pazarlamasını mobil uygulamalar üzerinden yaparak düşük maliyetlerle çok sayıda mobil cihaz kullanıcısına erişme fırsatı yakalıyor. Mobil uygulama ile gelir elde etme modelinde yalnızca ürün ya da hizmet satarak değil, uygulama üzerinden reklam alarak da bu alandan tanıtım geliri kazanabilmek mümkün oluyor.

Belirtilen hususlar dışında, mobil uygulama sahibi olmanın şirketlere sağladığı daha birçok önemli fayda bulunuyor. Bu nedenle; mobil uygulama anlayışını marka yönetiminde kullanan firmaların rakipleri arasında kısa zamanda yükselmesi de kaçınılmaz hale geliyor.

 

Etiketler
  • Mobil Uygulama

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Whois; domainin kayıt ve bitiş tarihi gibi bilgilerin yanı sıra sahibinin iletişim bilgilerini de içeren, domainlerin kimlik bilgileridir.