En İyi Web Tasarım Ajansınızı Nasıl Seçersiniz?

Ekim 30, 2019 -

İşinizin ve markanızın geleceği için en iyi web tasarım ajansını seçmek inanılmaz derecede önemlidir. Seçtiğiniz web tasarım ajansı yalnızca sitenizi tasarlayıp geliştiren değil, müşterilerinizin markanız ve işinizle ilgili ilk izleniminden sorumlu olacak kilit taşın kendisi olacaktır.

En İyi Web Tasarım Ajansınızı Seçmenize Yardımcı olacak 4 İpucu

1. Web sitenizin ihtiyaçlarının ve hedeflerinin anlaşılır olduğu bir listesini yapın En iyi web tasarım ajanslarını aramaya başlamadan önce web sitenizin ne yapmasını istediğinizi ve hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olması için gereken özellikleri hakkında bir fikre sahip olmanız gerekir. Sonuçta web siteniz bir işletme ve pazarlama aracıdır sadece hoş bir tasarım penceresi değildir.

Web sitenizin yapmasını isteyebileceğiniz örnekler:

  1. İşletmeniz için potansiyel müşteriler oluşturmak
  2. Salesforce, HubSpot veya diğer herhangi bir büyük CRM yazılımı gibi CRM’nizle entegrasyon
  3. Pardot, Marketo veya HubSpot gibi pazarlama otomasyon aracınızla entegrasyon
  4. Constant Contact, MailChimp veya Emma gibi e-posta pazarlama platformunuzla bütünleşmek
  5. Abonelik tabanlı (tekrarlayan) ödemeler/bağışlar dahil olmak üzere ödemeleri veya bağışları toplamak
  6. Kullanıcıların doğrudan sitenizdeki formları doldurmasına ve ekibinize göndermesine izin vermek

Web sitenizde yukarıdakilere ulaşmanıza yardımcı olması için gerekli özelliklere örnekler:

  1. Kullanıcı dostu gezinme, arama motoru için optimize edilmiş içerik ve dönüşüm için optimize edilmiş sayfalar
  2. E-ticaret işlevselliği
  3. Güvenli çevrimiçi formlar (sağlık sektöründeyseniz sağlık bakanlığı mevzuatına uygun işlevselikler)
  4. Bir SSL sertifikası ve HTTP protokolü

Web siteniz işinizin bir uzantısıdır ne olursa olsun hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olmalıdır. Hedeflerinizin ve ihtiyaçlarınızın açık bir şekilde ortaya konduğu bir listesini yapmak size ve mülakat yaptığınız web tasarım şirketlerine web sitenizin gerçekten size göre tasarlanmasını ve geliştirilmesini sağlar.

Herhangi bir ajansa ulaşmadan önce göz önünde bulundurulması gereken diğer bilgiler bütçe ve zaman çizelgesidir.

Sitenizi tasarlamanın ne kadara mal olacağını bilemeseniz de bir aralığın (10 bin ₺ altında veya 10 bin ₺ ila 15 bin ₺ arası) olması gerçekçi olmanızı ve fiyat aralığınızdaki web tasarım tekliflerini almanıza yardımcı olur. Zaman çizelgesi de oldukça faydalıdır çünkü web sitenize 2 hafta içinde yayınlanmış olarak ihtiyaç duyuyorsanız işe başlamak için 3 hafta beklemek yerine şu anda müsait durumda olan bir ajansa ihtiyacınız olacaktır.

2. Ulusal ve yerel web tasarım ajansı ortaklarını arayın ve inceleyin

Listenizi hazır hale getirdiğinize göre potansiyel web tasarım ajansı ortaklarını aramaya başlayın. Özellikle diş hekimliği veya hukuk gibi belirli bir sektörde deneyimli bir ortak istiyorsanız yerel bölgenizdeki ve ülke çapında ajansları arayın.

Slack, Skype, e-posta, görüntülü sohbetler ve PM araçları gibi uygulamalar işbirliği yapmayı ve iletişim kurmayı oldukça kolaylaştırdı bu araçları kullanarak ajanslar hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Bunun yanında size en yakın web tasarım ajansını veya sizden uzakta olan bir web tasarım ajansını seçseniz bile bu ajanslarda neler yapıldığını görmek oldukça faydalıdır bu şekilde ajansların deneyimini, portföylerini, sunulan hizmetlerini ve ajans kültürünü yerinde değerlendirebilirsiniz.

3. Deneyimi, kurum kültürünü ve portföyleri gözden geçirin

Harika bir web tasarım ortağında arayacağınız üç önemli şey var: deneyim, kurum kültürü ve portföy.Bu üç öğe hedeflerinizi ve standartlarınızı karşılayacaksa ve web tasarım ajansınız yaptığınız iş ile iyi bir uyum sağlayacaksa projenizin nasıl yönetileceği hakkında size fikir verebilir.

Deneyim

Deneyim söz konusu olduğunda, 2 şey arıyorsunuz:

  1. Ne zamandır ajanslar? Uzun süredir etkinlermi veya yeni mi kuruldular?
  2. Çalıştığınız sektör için geliştirdikleri bir site var mı?
  3. Sevdiğiniz web siteleri ve / veya sizin için gereken özelliklere sahip web siteleri hakkında yeterli deneyime sahipler mi?
  4. En iyi web tasarım ajansları, web sitenizin tasarım ve geliştirme sürecini basit ve kolay hale getirmek, yayınlandıktan sonra web siteniz için destek sağlamak, işinizi büyütmek için devam eden pazarlama hizmetleri ile beraber web sitenizin hedeflerinizi ve ihtiyaçlarınızı karşıladığından emin olmak için bilgili uzmanlardan oluşan bir ekibe sahip olmalıdır.

Portföy

Bir web tasarım ajansının portföyü beceri ve yetenekleri değerlendirmenin en iyi yoludur. Sadece iyi görünümlü web sitelerinden daha fazlasını aradığınızdan emin olun. Kullanımı kolay olmayan hoş bir web sitesi, gezinmesi kolay olan iyi bir web sitesinden daha iyi performans göstermez.

Portfolyolar yaratıcılık, endüstri deneyimi, karmaşık kodlama yetenekleri ve daha fazlası hakkında fikir verecektir. Portföyleri incelerken dikkat etmeniz gereken birkaç şey:

  1. Mobil uyumlu web siteleri geliştiriyorlar mı?
  2. En yeni web tasarım trendlerini takip ediyorlar mı?
  3. Tüm web sitesi benzer mi - aynı yapı, gezinme, görüntü vb.
  4. Web sitelerinden herhangi biri ödül kazanmış mı?

Ajans Kültürü

Bir ajansın kültürü, kişilikleri ve çalışma tarzları hakkında size çok şey anlatacak. İdeal olarak, kendi şirketinizin kişiliğine uygun bir ajans bulmak istersiniz, böylece web tasarımı sürecinde birlikte kolayca çalışabilirsiniz.

Ajans kültürünü şu şekilde kapsamlayabilirsiniz:
  1. Sosyal medyada onları kontrol etmek - Instagram gönderilerinde çok sayıda gülümseyen yüz görüyor musunuz?
  2. Takım sayfalarını gözden geçirme - Takımlarının yeteneklerini ve uzmanlıklarını sergiliyorlar mı?
  3. Topluluk katılımı - Yerel topluluklarına katılıyorlar mı?

Potansiyel web tasarım ortaklarınızla tanışınca, kültürleri için de bir fikir edineceksiniz. Size hoş geldiniz hissettiriyor mu? Fikirlerini dinliyorlar mı? Projeniz için heyecanlılar mı? gibi.

Ajans kültürü, en iyi web tasarım ajansını seçerken önemli bir faktördür. Birlikte çok zaman geçireceksiniz, bu nedenle web tasarım ortağınızın şirketinize ve kişiliğinize gerçekten uyduğundan emin olun.

4. Görüşler ve çevrimiçi yorumları okuyun

Portföylerine ek olarak, yeni web siteniz için düşündüğünüz web tasarım ajanslarının referanslarını ve çevrimiçi yorumlarını okuyun. Gözden geçirmeler, müşterilerin web sitelerinde ne kadar mutlu olduklarını, birlikte çalışırken aldıkları müşteri hizmet düzeyini ve belirli ekip üyelerine isimleriyle bahsettiklerini görmenin iyi bir yoludur.

Google Yorumları, Facebook, Yelp ve UpCity gibi sitelerde incelemeleri arayın. Ve ayrıca web sitelerinde referansları vurgulayıp vurgulamadıklarına bakın. Ancak incelemeleri gördüğünüz tek yer web sitelerindeyse onlarla bir toplantı talep etmeden önce biraz daha inceleme yapın.

En iyi web tasarım ajansınızı dikkatle seçin

Web tasarım ajansınızı seçmek hızlı bir karar değildir. Şirketiniz ve projeniz için web tasarım firmalarını incelemeye zaman ayırın. Web siteniz, potansiyel bir müşterinin markanıza ve işinize sahip olacağı ilk izlenimdir - çevrimiçi hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olacak bir web ortağı bulmak için araştırmaya değer.

Etiketler
  • Web Tasarım

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Instagram'da en verimli etkileşim alacağınız saatler sabah 07:00 - 09:00 arası ve akşam 19:00 ile 24:00 arasıdır. İnsanlar ilk uyandığında Instagram'a bakar. İşten gelip dinlendikten sonra da aktif olarak sosyal medyayı kullanır.