Google Ads İlişkilendirme Modelleri

Şubat 04, 2019 -

Google Ads son güncellemesine göre farklı ilişkilendirme modeli hazırlanmıştır. Analytics’ten farklı olarak sadece Ads kampanyalarından gelen dönüşümlere kredi atanır. Ads ilişkilendirme modelleri aşağıda açıklanmıştır:

Son Tıklama: Tüketicinin yaptığı son tıklamayı dönüşüm olarak saymaktadır. 0 kredi son tıklamaya atanmaktadır. Ayrıca getiri sağlayan son kelimeleri inceleyebiliriz. Örneğin tüketici “kırmızı ayakkabı” kelimesini arayarak siteye gelir. Ama daha sonrasında “kırmızı sandalet” üzerinden arama yaparak satın alır. Bu tıklama modelini seçtiğimizde “kırmızı sandalet” bizlere dönüşüm sağlayan kelime olarak sayılmaktadır.

İlk Tıklama: Tüketicinin yaptığı ilk tıklamayı dönüşüm olarak saymaktadır. En Fazla kredi ilk tıklamaya verilir. Son Tıklama ilişkilendirme modelinin tam tersi durumdur. Eğer marka iyi bilinmiyorsa, müşteriyi markayla ilk kez tanıştıran anahtar kelimeleri saptamak için kullanılabilir.

Doğrusal: Tüketicinin temasa geçtiği her nokta eşit oranda değerlendirilir. Örneğin kullanıcını satın almaya kadar 4 kanaldan geçiyor ise her kanal % olarak değerlendirilir.

Zamana Bağlı Azalma: Süre temel alınarak kredi hesaplanır. Dönüşümden önceki 7 gün öncelikli olurken; bundan önceki 7 gün yarısı değerinde kredilendirilir. Bu şekilde ağırlık hesaplaması yapılarak kıymet atanır.

Konuma Dayalı: İlk tıklama ve son tıklamaya @’ar kredi atanır. Arada başka kanallar var ise eşit dağıtılır. Böylece ilk ve sona ağırlık verilir ve arada kalan kanallarda daha az da olsa kredi verilerek ilişkilendirilir.

Veriye dayalı ilişkilendirme modeli: Diğer modellerden değişik olarak makine algılama algoritması ile getiri getiren ve getirmeyen kullanıcı yollarını analiz edip, kullanıcının dönüşüme giden bu yolculuğunda her bir davranış noktasına uygun olan dönüşüm kredisini verir.

Sonuç olarak, siz de firmanızın hedefleri doğrultusunda size en uygun ilişkilendirme modelini seçebilir, bizlere bu konuda size destek olmamız için ulaşabilirsiniz.

Şahin Yıldız - Google Ads Uzmanı

 

Etiketler
  • Google Adwords

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ
peri hokiperihokiduta76geotechsrldjakarta-miningclubdsiledAt-Taujih; Jurnal Bimbingan Konseling IslamScatter Hitamslot gacor qrisslot thailandabc1131MPO SLOTmpo slotgelora jackpot pgsoftpola scattermahjong wayspekerja pabrik bekasipola bermain mahjongtransformasi polacara pemain berpengalamanstrategi mahjong waysmengaturmahjong wild deluxekeberuntungan mahjong ways3duta76 strategi menang mudah main mahjong wild 2 pakai pola paling jitutaktik duta76 pasti bisa cuan mahjong ways 2 pgsoft untuk pemula masterbocoran pola dari duta76 mahjong wins 3 hari ini versi pemain paling promain mahjong king royale di perihoki akhirnya bisa juga tembus maxwintrik jitu main mahjong ways 2 pgsoft dengan modal tipis sampai jadi sultanpetualangan cuan hari ini bikin kaget mahjong wins 3 buka jalan rezeki perihokiteknik dari perihoki mahjong phoenix wild yang mampu menjamin kemenangan cepatmahjong ways 2 perihoki buka gerbang profit pgsoft scatter sederet picu jackpot besarperihoki mahjong wins 3 pakai teknik spin turbo terbukti bikin saldo naik drastispakai pola dan rumus jitu mahjong wild deluxe untuk maxwin di duta76tutorial main mahjong ways 2 pgsoft di duta76 biar tidak gagal dan rugiduta76 cara main mahjong wins 3 scatter hitam modal kecil untung maksimalgates olympus

Özellikle geceleri sık sık bilgisayar veya telefon kullanıyorsanız, gece ışığını (Night Light) açmanız gözlerinize fayda sağlayacak ve yorulmanızı önleyecektir.