Google Ads İlişkilendirme Modelleri

Şubat 04, 2019 -

Google Ads son güncellemesine göre farklı ilişkilendirme modeli hazırlanmıştır. Analytics’ten farklı olarak sadece Ads kampanyalarından gelen dönüşümlere kredi atanır. Ads ilişkilendirme modelleri aşağıda açıklanmıştır:

Son Tıklama: Tüketicinin yaptığı son tıklamayı dönüşüm olarak saymaktadır. 0 kredi son tıklamaya atanmaktadır. Ayrıca getiri sağlayan son kelimeleri inceleyebiliriz. Örneğin tüketici “kırmızı ayakkabı” kelimesini arayarak siteye gelir. Ama daha sonrasında “kırmızı sandalet” üzerinden arama yaparak satın alır. Bu tıklama modelini seçtiğimizde “kırmızı sandalet” bizlere dönüşüm sağlayan kelime olarak sayılmaktadır.

İlk Tıklama: Tüketicinin yaptığı ilk tıklamayı dönüşüm olarak saymaktadır. En Fazla kredi ilk tıklamaya verilir. Son Tıklama ilişkilendirme modelinin tam tersi durumdur. Eğer marka iyi bilinmiyorsa, müşteriyi markayla ilk kez tanıştıran anahtar kelimeleri saptamak için kullanılabilir.

Doğrusal: Tüketicinin temasa geçtiği her nokta eşit oranda değerlendirilir. Örneğin kullanıcını satın almaya kadar 4 kanaldan geçiyor ise her kanal % olarak değerlendirilir.

Zamana Bağlı Azalma: Süre temel alınarak kredi hesaplanır. Dönüşümden önceki 7 gün öncelikli olurken; bundan önceki 7 gün yarısı değerinde kredilendirilir. Bu şekilde ağırlık hesaplaması yapılarak kıymet atanır.

Konuma Dayalı: İlk tıklama ve son tıklamaya @’ar kredi atanır. Arada başka kanallar var ise eşit dağıtılır. Böylece ilk ve sona ağırlık verilir ve arada kalan kanallarda daha az da olsa kredi verilerek ilişkilendirilir.

Veriye dayalı ilişkilendirme modeli: Diğer modellerden değişik olarak makine algılama algoritması ile getiri getiren ve getirmeyen kullanıcı yollarını analiz edip, kullanıcının dönüşüme giden bu yolculuğunda her bir davranış noktasına uygun olan dönüşüm kredisini verir.

Sonuç olarak, siz de firmanızın hedefleri doğrultusunda size en uygun ilişkilendirme modelini seçebilir, bizlere bu konuda size destek olmamız için ulaşabilirsiniz.

Şahin Yıldız - Google Ads Uzmanı

 

Etiketler
  • Google Adwords

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ
peri hokiperihokiduta76duta 76panduan cerdas cara mendapatkan kemenangan tertinggi mahjong wild sicbo duta76ramainya spin bukan hambatan teknik jitu mahjong ways 2 pgsoft baccarat duta76jejak pola mahjong wins 3 blackjack duta76 terbaca jelas putaran berulang sesi panjangmaster mahjong wild deluxe ungkap teknik paling stabil main sicbo di perihokikeputusan bermain terasa lebih matang ketika mahjong ways 2 pgsoft baccarat perihokikesabaran membawa kejutan besar di mahjong wins 3 blackjack komunitas perihoki buktikaninovasi terbaru pgsoft hadirkan game berkinerja tinggi yang menggebrak industrirahasia jam konsisten menang di pragmatic temukan waktunya untuk meraih kemenanganrtp terungkap data statistik bongkar perubahan pola permainan yang mengejutkanterobosan strategi pragmatic play kunci sukses anda raih kemenangan besarterobosan strategis pola terbaru pragmatic play buka jalan menuju kemenangan besarrahasia langkah kuat bagaimana irama stabil menentukan keputusan besarrahasia pola unggul di mahjong wins 3 strategi praktis untuk kemenangan langsungrevolusi ritme tumble di mahjong ways rahasia baru untuk kemenangan andasensasi game yang mengguncang strategi durasi sesi di pragmatic play untuk meraih kemenangan besarstrategi rahasia tempo spin data ungkap pola scatter dan wild aktif yang mengejutkanadaptive play mahjong ways jurus sakti raih kemenangan di tengah krisisbongkar taktik modal kecil yang menggebrak rahasia sukses di tengah krisis ekonomimisteri psikografis mahjong ways 2 rahasia motivasi intrinsik menuju performa tertinggimisteri terpecahkan data positif pgsoft buka jalan kemenangan terakumulasi jelasrtp pragmatic play terungkap jam server stabil buka rahasia peluang menang maksimalpendekatan spam spin mahjong wayspetualangan keuntungan awsbet mahjongprofit harian pola mahjong akhir tahunrtp menguat setelah petunjuk awsbetanalisis pola menengah mahjong wins 3finansial rtp dan disiplin modal mahjongtukang parkir joni mahjong ways

Whois; domainin kayıt ve bitiş tarihi gibi bilgilerin yanı sıra sahibinin iletişim bilgilerini de içeren, domainlerin kimlik bilgileridir.