Google Ads İlişkilendirme Modelleri

Şubat 04, 2019 -

Google Ads son güncellemesine göre farklı ilişkilendirme modeli hazırlanmıştır. Analytics’ten farklı olarak sadece Ads kampanyalarından gelen dönüşümlere kredi atanır. Ads ilişkilendirme modelleri aşağıda açıklanmıştır:

Son Tıklama: Tüketicinin yaptığı son tıklamayı dönüşüm olarak saymaktadır. 0 kredi son tıklamaya atanmaktadır. Ayrıca getiri sağlayan son kelimeleri inceleyebiliriz. Örneğin tüketici “kırmızı ayakkabı” kelimesini arayarak siteye gelir. Ama daha sonrasında “kırmızı sandalet” üzerinden arama yaparak satın alır. Bu tıklama modelini seçtiğimizde “kırmızı sandalet” bizlere dönüşüm sağlayan kelime olarak sayılmaktadır.

İlk Tıklama: Tüketicinin yaptığı ilk tıklamayı dönüşüm olarak saymaktadır. En Fazla kredi ilk tıklamaya verilir. Son Tıklama ilişkilendirme modelinin tam tersi durumdur. Eğer marka iyi bilinmiyorsa, müşteriyi markayla ilk kez tanıştıran anahtar kelimeleri saptamak için kullanılabilir.

Doğrusal: Tüketicinin temasa geçtiği her nokta eşit oranda değerlendirilir. Örneğin kullanıcını satın almaya kadar 4 kanaldan geçiyor ise her kanal % olarak değerlendirilir.

Zamana Bağlı Azalma: Süre temel alınarak kredi hesaplanır. Dönüşümden önceki 7 gün öncelikli olurken; bundan önceki 7 gün yarısı değerinde kredilendirilir. Bu şekilde ağırlık hesaplaması yapılarak kıymet atanır.

Konuma Dayalı: İlk tıklama ve son tıklamaya @’ar kredi atanır. Arada başka kanallar var ise eşit dağıtılır. Böylece ilk ve sona ağırlık verilir ve arada kalan kanallarda daha az da olsa kredi verilerek ilişkilendirilir.

Veriye dayalı ilişkilendirme modeli: Diğer modellerden değişik olarak makine algılama algoritması ile getiri getiren ve getirmeyen kullanıcı yollarını analiz edip, kullanıcının dönüşüme giden bu yolculuğunda her bir davranış noktasına uygun olan dönüşüm kredisini verir.

Sonuç olarak, siz de firmanızın hedefleri doğrultusunda size en uygun ilişkilendirme modelini seçebilir, bizlere bu konuda size destek olmamız için ulaşabilirsiniz.

Şahin Yıldız - Google Ads Uzmanı

 

Etiketler
  • Google Adwords

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ
peri hokiperihokiduta76dsiledAt-Taujih; Jurnal Bimbingan Konseling Islamabc1131 slot viralScatter Hitamslot gacor qrisslot thailandabc1131duta 76slot qris danaabc1131 slot777 lundbergdesign.comABC1131mpo slotslot gacorMPO SLOTstrategi cara bermain mahjong wild 2 sicbo untuk pemula dijamin profit dari duta76mahjong ways 2 pgsoft simbol tradisi baccarat berpadu dengan algoritma besar di duta76taktik gunakan bocoran pola jitu mahjong wins 3 blackjack hari ini versi terbaru duta76mahjong wild deluxe baccarat ketika strategi halus bisa jadi penentu hasil besar perihokicara mengetahui algoritma ampuh main mahjong wasy 2 pgsoft sicbo di perihoki auto profittaktik pola efektif main mahjong wins 3 blackjack paling gampang gunakan analisis perihokipgsoft spesial perjalanan dari masa lalu hingga kini yang menjadi rutinitas anak mudaraih kemenangan maksimal dengan pola taktik rtp pragmatic pgsoft yang presisiraih kemungkinan maksimal dengan strategi maxwin terbaru analisis terungkaprtp mengguncang pola digital mahjong ways gacor terungkap dengan trik rtp andalanstrategi rtp elevation curve terbongkar cara cermat mencari kenaikan dan titik gacor pada mahjong waysbaccarat mengungkap rahasia cara menang lebih banyak dengan strategi taruhan yang akuratbonus mahjong ways sistem deteksi internal ungkap lonjakan menakjubkanrahasia tersembunyi peluang cuan melonjak saat wild dan scatter beradustrategi rahasia bentuk unik pola dan rtp buka kunci menang pragmaticbongkar rahasia pragmatic pgsoft feeling kuat strategi jitu di setiap putaranpuncak performa mingguan mahjong ways dominasi panel statistikrahasia pola gacor mahjong ways pgsoft strategi rtp maxwin yang mengejutkanrahasia trik jam optimalkan pola mahjong ways untuk raih kemenangan maksimalwild transition indicator method strategi efektif mengantisipasi pergeseran wild di mahjongtren data mengejutkan strategi baru dalam mengikuti pola sedang naik daun

Whois; domainin kayıt ve bitiş tarihi gibi bilgilerin yanı sıra sahibinin iletişim bilgilerini de içeren, domainlerin kimlik bilgileridir.