Google Ads’te Dönüşümlerinizi Artıracak 3 Yöntem

Mayıs 25, 2019 -

Google‘ın reklam platformunun en büyük amacının ürün ya da hizmeti satmak olduğu göz önüne alınırsa, reklamverenlerin elde edeceği dönüşüm oranlarını artırılması daha az maliyetle daha çok potansiyel müşteriye ulaşmalarına neden olacaktır.

Peki bu oranların artırılabilmesi için nelere dikkat edilmesi gerekir?

1. Kalite Puanını Yükseltmek

Google, yayına verdiğiniz reklamlar için 1 ila 10 arası bir kalite puanı belirler. En yüksek sayı olan 10 puanı alan reklamlarınız, daha az tutar ile tıklama başına maliyetle daha üst sıralarda konumlanır. Bu da daha az maliyetle daha fazla dönüşüm kazanmanızı sağlar. Reklamınızın kalite puanını yükseltmek için reklam sayfasının açılış hızının yüksek olması, reklam metninin anahtar kelimelerle ilgili ve tıklama oranını yüksek tutmak gerekir.

2. Negatif Anahtar Kelime Eklemek

Potansiyel müşterilerinizin Google’da sizi bulması için kullandığı anahtar kelimeler çok önemlidir. Fakat reklam kampanyanızla alakası olmayan kelimeler, gereksiz yapılan harcamalara dönüşür. Böylece maliyetiniz artarak dönüşüm oranınız da azalma yaşanır. Kampanyanıza negatif anahtar kelimeler ekleyerek alakasız tıklamaların önüne geçebilir ve dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

3. Görüntülü Reklamlarda Negatif Yerleşim:

Aynı arama ağı reklamlarında olduğu gibi, görüntülü reklam ağında da bütçeyi etkileyen en büyük sorunların başında görsel reklamlarınızın sizinle alakasız sitelerde görüntülenmesi gelir.

Farzedelim görüntülü reklam ağını kullanıyorsanız, reklamlarınızın sektörünüzle alakasız internet sitelerinde yayınlanmasını engelleyebilirsiniz. Alakasız sitelerin yanında eğlence ile alakalı siteleri de engellemelisiniz. Böylece sektörünüzle alakalı internet sitelerinden reklamlarınıza tıklayarak gelecek ziyaretçiler potansiyel müşterileriniz olabileceği için dönüşüm oranınızı ciddi şekilde artırabilir.

Yada tüm bunlarla sizin yerinize Google Partner Ajansınız ilgilensin, ne dersiniz? :)

Vayes Performans Pazarlama Ajansı