Google BERT Algoritma Güncellemesi Analizi

Mayıs 21, 2020 -

Beş yıl boyunca Google'ın algoritmasında yapılan en büyük ve köklü değişiklik olan BERT güncellemesi ilk on arama sorgusundan birini etkilemiş durumdadır.

Google BERT Güncellemesi ile Google, karışık olan uzun kuyruklu arama sorgularının yorumlanmasını daha iyi hale getirmeyi planlıyor ve daha alakalı arama sonuçları görüntüleyebilmemize odaklanıyor.

Google, Doğal Dil İşleme 'yi kullanarak arama teriminin anlamsal bağlamlarını insan gibi anlama yeteneğini büyük ölçüde değiştirdi ve geliştirdi.

Web sitenizin arama motoru optimizasyonu ile yükselmesini hedefliyorsanız uzmanlarımızdan daha fazla bilgi ve analiz talep edebilirsiniz.

Vayes' in Google BERT Güncellemesindeki analizi

“Son güncellemeleri takip edin ve analiz edin ki SEO 'da başarı sizinle olsun! Bert, Panda, Hummingbird ve RankBrain in izinden giderek Google için mantıklı bir gelişme yapılmış olduğunu dile getirebiliriz.

Şimdi burada verilerin dizine eklenmesi konusuna yada sıralama türünde bir güncelleme görmekteyiz. bunun yerine Google, bir arama sorgusunun bağlamını belirlemeye ve buna göre sonuçlar kullanıcıların karşısına çıkarmaya çalışıyor.

En iyi SEO taktiğini mi öğrenmek istiyorsunuz? Google'a yardımcı olun. Word2Vec ve GloVe gibi bağlamsız modellerin sunabileceği heyecan verici bir geliştirme sistemidir.

Sesli Arama için, yakın gelecekte sonuçların kalitesinde önemli ilerlemeler bekliyoruz . ”

BERT güncellemesi tüm bölgelerde çalışıyor mu ?

BERT başlangıçta yalnızca Google.com'un organik arama sonuçlarını kullansa da, Aralık 2019'dan bu yana BERT dünya çapında 70'den fazla dilde çalışma üzere hazırlandı.

Google da direkt önümüze çıkan metinler, tablolar veya listeleme modeller ile birlikte sıfr konumu olarak bilinen organik arama sonuçları üzerinden görüntülenen bölümlerde, Öne Çıkan yazılar için BERT güncelleme getirmiştir, Google'ın da Öne Çıkan içerikler dediği alan 25 dilde aktif edilmiş ve güncelleme gerçekleşmiştir.

BERT, organik arama sonuçlarının hesaplanması için birçok dilde hazırlanıyor, bunlar şu şekildedir:

Afrikaans, Arnavutça, Amharca, Arapça, Ermenice, Azeri, Bask, Belarusça, Bulgarca, Katalanca, Çince (Basitleştirilmiş ve Tayvan), Hırvatça, Çekçe, Danca, Felemenkçe, İngilizce Estonca, Farsça, Fince, Fransızca, Galiçyaca, Gürcüce, Almanca, Yunanca, Güceratça, İbranice, Hintçe, Macarca, İzlandaca, Endonezyaca, İtalyanca, Japonca, Cavaca, Kannada, Kazakça, Khmer, Korece, Kürtçe, Kırgızca, Laoca, Letonca , Litvanyaca, Makedonca Malay (Brunei Darussalam & Malaysia), Malayalam, Maltaca, Marathi, Moğolca, Nepalce, Norveççe, Lehçe, Portekizce, Pencap Dili, Rumence, Rusça, Sırpça, Seylanca, Slovakça, Slovence, İspanyolca Svahili, İsveççe, Tagalogca, Tacikçe , Tamilce, Telugu dili, Tay dili, Türkçe, Ukraynaca, Urduca, Özbekçe ve Vietnamca.

Bu arada, Webmaster Trends analisti John Mueller, bir kullanıcı trafikte yüzde 40'lık bir düşüş bildirdiğinden ve bunun BERT'nin neden olduğundan şüphelenmesinden sonra Google Web Yöneticisi Hangout'larından birinde konuştu.

Mueller, BERT'nin bu tür sıralamalar ve trafik düşüşlerinden sorumlu olmadığını, düzenli güncellemelerden veya temel bir güncellemeden biri olduğunu açıkladı.

Algoritma değişikliklerinin hangi kriterlerde yapıldığına göre, Mueller Google'daki geliştirmenin videoda 30:46 dakikadan itibaren nasıl çalıştığını ayrıntılı olarak açıklıyor:

[youtube::WyeHvNvibuY]

BERT in anlamı nedir?

'BERT' bir kısaltmadır, Transformatörlerden Çift Yönlü Enkoder Temsilleri anlamına gelir ve sinir ağlarına dayanan bir algoritma modelini ifade eder.

Doğal Dil İşleme (NLP) yardımıyla, makine sistemleri insan dilinin karmaşıklığını yorumlamaya çalışır. BERT'nin ayrıntılı dokümanlarını Google'ın AI blogunda bulabilirsiniz.

Basitçe söylemek gerekirse, Google, bir arama sorgusunun bağlamını daha iyi anlamak ve kelimelerin anlamlarını daha doğru bir şekilde yorumlamak için BERT i kullanır.

Bu atılım Transformers olarak adlandırılan formülasyon yapısı ile gelmektedir. Peki bu ne demek oluyor?

Bunlar, bir kelimeyi cümledeki diğer tüm kelimelerle veya Google'da arama sorgusu ile ilişkili olarak alır ve inceler ve kelimelerin anlamlarına eskisi gibi tek tek bakmazlar toplamda cümlenin anlamını bulmaya çalışırlar.

Bu özellikle edatların - bağlaçların anlamını ve tek tek kelimelerin bir arama sorgusu içindeki konumunu yorumlarken aktif çalışmaktadır.

BERT Güncellemesi Google için neden bu kadar önemli?

Google'a göre, tüm arama sorgularının yaklaşık yüzde 15'i yenidir; bu, ilk kez arandıkları anlamına gelir. Ayrıca, arama sorgularının ifadesi, kısmen Sesli Arama gibi teknik ilerlemelerin etkisi altında, gerçek insan iletişimine daha da yaklaşmaktadır.

İstatistiklere göre Sesli Aramaların oranını iki yıl içinde yüzde 50'ye çıkacak. Başka bir faktör, arama sorgularının artan uzunluğu - bugün, aramaların yüzde 70'i uzun kuyruk olarak kabul edilebilir.

İnsanlar tam olarak formüle edilmiş sorularla Google 'a yöneltiyor ve saniyeler içinde kesin yanıtlar bekliyor - ve BERT şimdi bunu mümkün kılan teknolojinin önemli bir bölümünü oluşturur vaziyette.

Google, çok zamandır arama sorgularına daha aktif ve kullanıcı işini kolaylaştıran şekilde yanıt alabileceği ve içerik kısmının gücünü öne alabileceği güncellemeler ile uğraşıyordu. Bu güncellemelere kısaca bir göz atalım:

Hummingbird: 2013 yılında aktif edildi Hummingbird Google Algoritmasına geldiğinde bir devrim niteliği varsayılabilir.

Bu güncelleme ile algoritma, yalnızca bir sorgudaki kelimeleri tek tek aramak yerine tüm arama sorgularını daha iyi anlamlandırdı yani insan gibi tümce yaklaşımı almış oldu.

RankBrain: Bu algoritmada 2015 te aktif edildi RankBrain Google'ın algoritmasının güçlü ve öne çıkan iyi bir yapısı oldu ve en değerli üçüncü sıralama etkeni olarak lanse edildi (bunu bir kenara not alın). Nasıl çalıştı ?

Arama terimlerini birden fazla düşünce ile veya normda uzun kuyruk aramalarının dışında geçen karışık olan sorgularla çalışma durumu gerçekleşmiş oldu. RankBrain gene devrim yaratarak, konuşma dilleri, diyaloglar artık hissedilir oldu.

BERT hangi arama sorgularını etkiliyor ?

BERT'nin etkisi uzun kuyruk arama sorguları olmaktadır. BERT, arama kutusuna bir soru veya bir grup kelime olarak yazılan (veya Sesli Arama için söylenen) daha uzun sorgular için ilişkilenmenin en üst değere gelebilmesini sağlayan güncellemedir.

Google, BERT'in daha iyi anlamaya yardımcı olduğu ve arama motorunun artık daha alakalı sonuçlar sağladığı arama sorgularına birkaç örnek verdi.

Organik bir arama sonucu için bu örnekte, Google'a göre, "alıcı" kelimesinin önemi ve diğer kelimelerle ilişkisi önceden hafife alınmıştır. Ancak “to” kelimesi cümlenin anlamında ayrılmaz bir rol oynamaktadır.

Yeni BERT modeli, Google'ın bu ayrımı doğru bir şekilde anlamasını ve gerçek arama amacına karşılık gelen sonuçlar sağlamasını mümkün kılar.

Örnek 2: “Boş olmayan bir tepeye park etme”

Google'ın en alakalı Öne Çıkan Snippet'i seçmek için arama sonuçlarını değerlendirmeyle ilgilenen bu blog yazısında, odak "kaldırım" kelimesine çok fazla konuldu ve "hayır" kelimesinin önemini göz ardı etti.

Bu, arama yapanlar tarafından sorulan soruya gerçekten cevap verdiği için, çok az kullanılan bir Özel Snippet'in görüntülenmesi anlamına geliyordu.

SEO'lar ve web yöneticileri ne yapabilir?

BERT in sıralamalarda nasıl tepki verileceğine dair şu şekilde olur denilecek çok basit bir cevap bulunmuyor ama saatlerce bu konuyu konuşabiliriz.

Hiç bir zaman aniden web sitenizi daha iyi sıralamaya alacak veya kayıpları iyileştirmek için kullanabileceğiniz herhangi bir kolay taktik yoktur bunları görüyorsanız bilin ki trafik çekmek adına yazılmış bir yazıyı okuyorsunuz.

Bunun yerine, içeriğinizi yazmanız ve web sitelerinizi yalnızca algoritmalar için değil, insanlar için de yapmanız gerektiğini aklınızda bulundurmanız önemlidir.

Unutmayın potansiyel kullanıcılarınız ve web sitenizi ziyaret edip etkileşimde bulunacak müşterileriniz için çalışıyorsunuz.

Eğer SEO alanında daha fazla destek isterseniz bize ulaşın.

Etiketler
  • SEO
  • Dijital Pazarlama

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Adobe kuler kullanarak birbiri ile uyumlu ve ahenli renkleri seçmek çok olaydır.