Google Reklamları, Tıklama Başına Ödeme

Ekim 22, 2018 -

Tıklama Başına Ödeme Pazarlaması: Dijital Pazarlama - Ücretli Arama Reklamları ile Başlarken..

Tıklama başına ödeme pazarlaması (PPC), reklam cephanenizde güçlü bir araç olabilir. Hedefleriniz çevrimiçi görünürlüğünüzü büyütmek, trafik çekmek, potansiyel müşteri adayları oluşturmak ve satışları artırmaksa, tıklama başına ödeme (TBM) tüm bu bahsettiğimiz şeyleri gerçekleştirmenize yardımcı olabilir niteliktedir ve doğru sayfada bulunduğunuzu gösterir.

Bu avantajlardan yararlanabilmeniz için, tıklama başına ödeme pazarlamasının nasıl çalıştığını ve bütçenizi tam olarak kullanmak ve ideal kitlenizi çekmek için reklamlarınızı en iyi şekilde nasıl optimize edeceğinizi tam olarak anlamanız iyi bir Google reklam çalışması için kilit noktadır.

Bu yazımızın geri kalanı, tıklama başına ödeme pazarlamasıyla ilgili bilginizi büyütmenize yardımcı olacak şekilde hazırlanmıştır, böylece yüksek performanslı PPC kampanyaları oluşturabilir ve performansınızı artırabilirsiniz.

Bu yazımızda aşağıdaki başlıklarıdan bahsedeceğiz ;

1-Tıklama başına ödeme reklamcılığının tanımı
2-En popüler PPC sağlayıcıları
3-PPC nasıl çalışır?
4-Google Reklamları nasıl kullanılır?
5-Tıklama başına ödeme pazarlaması ne zaman kullanılır?
6-Tıklama Başına Ödeme Reklamı nedir?

1-Tıklama başına ödeme reklamcılığının tanımı

PPC veya arama motoru pazarlaması (SEM) olarak da bilinen tıklama başına ödeme reklamları, bir markanın bir reklama çevrimiçi yerleştirdiği ve kullanıcının her tıkladığında ödeme yaptığı bir reklam sağlayıcılığıdır. Reklamı göstermenin hiçbir maliyeti yoktur. Maliyet, yalnızca kullanıcılar reklamla etkileşim kurduğunda (tıkladığında) gerçekleşmektedir.

Tıklama başına ödeme pazarlaması iki kategoriye ayrılabilir:

Arama ağı reklamları : Arama motoru sonuç sayfalarında arama sonuçları olarak görünen reklamlar (SERP)
Görüntülü reklamcılık : Genellikle sosyal medya özet akışlarında ve diğer üçüncü taraf web sitelerinde bulunan grafik, video veya ücretli yayın olarak görünen reklamlar
Bu yayın çoğunlukla arama reklamı PPC kampanyaları şeklindedir.

2-En Popüler PPC Platformları

Tıklama başına ödeme pazarlaması için birden fazla platform olsa da, çoğu pazarlamacı, Google Arama Ağı reklam kampanyaları oluşturarak Google Reklamları kullannaktadır

Eski adı ile  Google AdWords olan Google Ads, en popüler PPC arama reklam sağlayıcısıdır.

Çoğu kişi Google'ı arama için kullandığı için, ücretli arama reklamları yerleştirmek için ideal bir yerdir. Bu reklam sonuçları, SERP'lerde gösterilir ve organik değil, listelenen, ödeme yapıldığını gösteren "Reklam" adını içerir.

Google'ı etkin kullanıldığı için, ücretli arama ağı reklamları oluşturmak için ideal bir yerdir. 


Tıklama başına ödeme pazarlama araması sonuçları

Diğer popüler tıklama başına ödeme sağlayıcıları, diğer arama motorlarını ve ayrıca aşağıdakiler gibi sosyal medya sitelerini içerir:

Bing Ads
Facebook Reklamları
Twitter Reklamları
Promoted Pinterest Pins
LinkedIn Reklamları
Quora Reklamları
Sosyal ağların çoğu, bir ekran PPC'si kullanır. Bu, bir görüntülü Reklam Ağı reklamının Facebook'ta nasıl görüneceğinin bir örneğidir:

Bu yazımız Tıklama Başına Ödeme PPC arama reklamlarıyla ilgilidir ve öncelikle SERP’lerde arama sonuçları olarak görünen reklamlara odaklanacağız.

Tıklama Başına Ödeme Nasıl Çalışır?

Adından da anlaşılacağı gibi, PPC bir markanın bir reklam oluşturduğu ve bir kullanıcının o reklamı her tıkladığında ödediği bir reklamcılık yöntemidir. Bu sürecin basit bir açıklaması şöyle:

Anahtar kelime keşfi yoluyla , bir marka, kitlesinin düzenli olarak aradığı alakalı, popüler terimleri tanımlar.
Bir marka, hedef anahtar kelimeleri aradıklarında kullanıcılar tarafından görülebilecek bir arama sonucu reklamı oluşturur.
Bir kullanıcı anahtar kelimelerden birini arar, reklamı SERP'de görür ve tıklar.
Marka, reklamı tıklayan kullanıcı için ücretlendirilir.
daha belirgin bir tıklama başına ödeme pazarlama örneği:

Dropbox, hedef kitlesinin düzenli olarak "bulut depolama alanı" araması yaptığını düşünüyor.
Şirket, kullanıcıların "bulut depolama alanı" araması yaptığında göstermek için bir PPC arama ağı oluşturur. Dropbox, reklam kampanyasını Google Reklamları aracılığıyla görüntüleme için hiçbir şey ödememektedir.
Bir kullanıcı "bulut depolama alanı" araması yapar, Dropbox ücretli arama sonucunu görür ve tıklar.
Dropbox ücretlendirilir.

Bu döküm, reklam sürecinin nasıl çalıştığını açıklar. Şimdi, Google Reklamları'nda tıklama başına ödeme kampanyalarının nasıl oluşturulacağına daha ayrıntılı bir şekilde bakalım.

PPC için hedefiniz kullanıcılara ücretli arama sonuçları göstermekse, Google Reklamları en iyi seçimdir. En çok kullanıcı ile en popüler arama motorudur.

Google Reklam Hesabınızı Anlama
Tıklama başına ödeme pazarlama kampanyanızı nasıl kuracağınıza bakmadan önce, bazı Google Reklamları terminolojisini ve araçları hakkında bilgi sahibi olmalısınız.

Kampanyalar, hesabınızın Google Reklamları içindeki en üst düzey organizasyon yapısıdır. Genellikle işinizle ilgili belirli bir temayı yansıtacak şekilde düzenlenirler. Google hesabınızda bir veya daha fazla kampanyanız olabilir. Bir kampanyada belirlediğiniz yönergeler, bütçe, dil, yer, Google Ağı için dağıtım ve daha fazlasını içerir. Bir kampanyada bir veya daha fazla reklam grubunuz olabilir.

Bir ayakkabı mağazasında erkek ayakkabıları, kadın ayakkabısı ve çocuk ayakkabıları için kampanyalar olabilir.

Reklam grupları, planınızdaki bir sonraki organizasyon düzeyidir. Bir kampanyada birden fazla reklam grubunuz olabilir. Bu noktada, işletmenizin teması hakkında daha ayrıntılı bilgi edinebilirsiniz. Her bir reklam grubu bir veya daha fazla reklam içeriyor.

Onun içinde kadın ayakkabıları kampanyalar, ayakkabı mağazası topuklar, düz ve sandaletler için reklam grupları olabilir.

Anahtar kelimeler, kampanyanızda hedeflenen terimlerdir. Kitlenizin arayacağını düşündüğünüz terimleri siz seçersiniz. Kullanıcılar bu terimleri aradığında, arama reklamınızı SERP’lerde görebilirler.

Kadın ayakkabısı, topuklu kampanyası, mavi yüksek topuklu ayakkabılar, platform topuklu ayakkabılar ve strappy topuklu ayakkabılar gibi anahtar kelimeler içerebilir.

Reklamlar, hedef anahtar kelimelerinizi ararken, kullanıcıların SERP'lerde gördükleri gerçek içerikten ve kopyadan oluşur. Bu reklamların nasıl göründüğü ve hangi bilgileri içerdiği konusunda birçok seçeneğiniz vardır. Metin reklamlar her zaman iki başlık bölümü ve bir açıklama satırı içerir. Site bağlantısı, ek bilgi, telefon ve yer uzantılarını ve daha fazlasını içerecek şekilde genişletilebilirler. (Ayrıca zengin ürün listeleri ve resim reklamlar da oluşturabilirsiniz.)

Google Reklam Kampanya Ayarlarını Tanımlama
Artık bir Google Reklam hesabının temel yapısını bildiğinize göre, tıklama başına ödeme kampanyalarınızın her birinde kontrol edebileceğiniz ayarlara daha yakından bakalım.

Kampanya türleri , reklamlarınızın görünmesini istediğiniz yerler için sahip olduğunuz seçeneklerdir. Görüntülü reklam ağı, alışveriş kampanyası ve video kampanyası dahil olmak üzere birden fazla kampanya türü vardır. TBÖ kurumu üretimi için kullanacağınız kampanya türüne, bir arama ağı kampanyası denir. Bir arama ağı kampanyasında oluşturulan reklamlar, SERP’lerde metin reklamlar olarak görünür.

Cihaz hedefleme , hangi tür cihazların reklamlarınızı görebileceği konusunda size seçenekler sunar. Masaüstü bilgisayarları, tabletleri, mobil cihazları veya üçünün özel kombinasyonunu hedefleme seçenekleriniz var. Reklam türlerinize bağlı olarak, bir cihaz türüne odaklanmak isteyebilirsiniz. Genel olarak, arama reklamları her cihazda iyi çalışır.

Yer hedefleme , belirli coğrafi bölgeleri hedefleme seçenekleri sunar. Bunu şehir adı, posta kodu veya mil yarıçapı gibi birden çok seçenekle seçebilirsiniz. Bu ayar, yalnızca işlerinin yakınında yaşayan insanlarla bağlantı kurmak isteyen yerel işletmeler tarafından kullanılabilir.

Bütçe , kampanyanızda harcamak istediğiniz tutardır. Bunu, her gün ortalama olarak ne kadar harcamak istediğinizi belirtmek için kullanırsınız. Daha sonra bu yayında, bir bütçeyi nasıl seçeceğinize ve reklamlarınız için teklifler belirlemeye daha yakından bakacağız.

Google'da PPC Reklamlarını Ayarlama
Artık Google Reklam hesabınızda gezinmek için dil ve bilgiye sahip olduğunuza göre, kampanyalarınızı oluşturmanın ve optimize etmenin en iyi yollarına bakalım.

Hesabınızı Organize Edin
Tıklama başına ödeme stratejisi sunmaya hazır olduğunuzda, işletmenizi kategoriler halinde düzenleyerek işe başlayın. Daha önce de belirtildiği gibi, Google hesabınızın bu kampanyalar içinde bir kampanya yapısı ve alt grup reklam grubu vardır.

Bu bilgiyi nasıl düzenlemek istediğinize dair bir yapı oluşturun. Örneğin, ayakkabı mağazası aşağıdaki yapıya sahip olabilir.

Kampanya # 1: Erkek Ayakkabıları
Reklam Grubu # 1: Spor Ayakkabıları
Reklam Grubu # 2: Elbise Ayakkabıları
Reklam Grubu # 3: Sandalet
Kampanya 2: Bayan Ayakkabıları
Reklam Grubu # 1: Topuklar
Reklam Grubu # 2: Daireler
Reklam Grubu # 3: Sandalet
Bu yapıya sahip olduğunuzda hesabınızı kurmak daha kolay olacaktır. Reklam kampanyalarınızı planlamak, Google reklam gruplarınızla daha alakalı ve hedeflenmiş reklamlar oluşturmanıza da yardımcı olacaktır.

Anahtar Kelime Araştırması Gerçekleştirin
Kampanya yapınızı aldıktan sonra, reklam grubunuzda kullanılacak anahtar kelimeleri arayın. Sektörünüzdeki en iyi anahtar kelimeleri belirlemek için anahtar kelime araştırması yapın .

İçin en iyi anahtar kelimeleri bulmak PPC kampanya için, Kelime Zorluk Aracı Alexa kullanmak iyi olabilir. İşletmeniz, markanız veya tekliflerinizle ilgili bir konu girin ve kampanyanız için kullanılacak şartları keşfedin. Anahtar kelimelerin popülerlik puanının yüksek olduğu terimleri arayın, bu da kullanıcıların bu terimleri sık sık aradığını gösterir.

tıklama başına ödeme anahtar kelime araştırması

Anahtar kelime araştırmalarınızda, hangi arama terimlerinin kullanıcılar arasında popüler olduğunu bilmek yardımcı olur. Ayrıca, rakipleriniz tarafından hangi arama terimlerinin hedeflendiğini bilmek de yardımcı olur.

Rakiplerinizin hangi PPC terimlerinin hedeflendiğini bilmek, hangi arama ifadelerinin iyi performans gösterdiğini ve hangi şartların ile rekabet etmek için çok pahalı olabileceğini görmenize yardımcı olabilir . Düşündüğünüz alakalı anahtar kelimeleri de bulabilirsiniz, ancak rakipleriniz zaten trafik alıyor.

Rakibinizin tıklama başına ödeme pazarlamasını nasıl kullandığını öğrenmek için Alexa'nın Rakip Anahtar Kelime Matrisini bizler için iyi bir yol göstericidir. 

Hedeflemek istediğiniz anahtar kelimeleri belirledikten sonra, kampanya stratejinizin geri kalan kısmını bu terimleri hedeflemeye dayandırabilirsiniz.

Tıklama Başına Ödeme Pazarlama Bütçenizi Belirleyin
Google Reklamlarındaki tıklama başına maliyet pazarlama maliyeti, bütçenizi ayarlamak için iki yöntem içerir: günlük bütçe ve teklif verme.

Bütçe , günde bir kampanya için harcamak istediğiniz toplam tutardır.
Teklif , belirli bir anahtar kelime için harcayacağınız toplam tutardır (bir kullanıcı, hedef anahtar kelimeyi aradığında gösterilen bir reklamı tıkladığında ne kadar ödersiniz).
Başladığınızda, bütçenizi tüm kampanyalarınıza yaymak isteyebilirsiniz. Kampanyalarınızdan sonuçları görmeye başladığınızda, bütçenizi daha yüksek performanslı anahtar kelimelere ve kampanyalara odaklamaya karar verebilirsiniz.

Teklifler için, anahtar kelime rekabetine dayalı bir bütçe seçmelisiniz. Bütçenizde kalırken, reklamınızın aranan bir sıralamasını verecek bir teklif seçin.

TBM Kampanyalarınızı Yönetin ve Optimize Edin
Tıklama başına ödeme kampanyası oluşturduğunuzda işiniz bitmedi. Kampanyanızdan en iyi şekilde yararlanmak için hesabınızı birkaç şekilde izlemeyi ve optimize etmeyi sürdürmelisiniz.

Reklamlarınızı sürekli olarak izleyerek ve optimize ederek TBM kampanyalarınızdan en iyi şekilde yararlanmanız çok önemlidir. Bu konuda iyi bir ajans ile çalışmalısınız.


"Vayes amacı, reklamlarınızı iyileştirmektir, böylece Google onlara öncelik verir ve bütçenizden en iyi şekilde faydalanabilirsiniz. Bunu başarmak için Kalite Puanı ve Anahtar Kelime Alaka Düzeyi'ni dikkate almanız gerekir."

Kalite Puanı: Google, reklamlarınızla ilgili faktörleri (reklam içeriği, anahtar kelimeler ve açılış sayfaları gibi) göz önünde bulundurarak, reklamlarınıza Kalite Puanı kazandırır. Daha Yüksek Kalite Puanları, daha iyi reklam yerleşimi ve daha düşük tıklama başına maliyetlere yol açabilir.
Anahtar Kelime Rıfkı : e Anahtar kelimelerinizin, trafiğe açtığı açılış sayfasındaki içerikle yakından ilgili olması gerekir. Bu faktör Kalite Puanınızı artıracaktır.
TBM kampanyalarınızı yönetmek ve optimize etmek için bazı ipuçları verilmiştir. Böylece Kalite Puanınızı artırabilir, daha iyi reklam yerleşimleri elde edebilirsiniz ve tıklama başına daha az ödeme yapabilirsiniz. .

Dönüşüm oranlarını izleyin. Kampanyalarınıza göz kulak olun ve hangi ayarların, anahtar kelimelerin ve reklamların dönüşüm sağladığını ve hangi reklamların yapılmadığını gösteren trendleri arayın. Reklam harcamalarınızdan en iyi sonuçları almak için buna göre ayarlayın.
Anahtar kelime ekle . Kampanyalarınıza, işletmenizle alakalı ve hedef kitleniz tarafından düzenli olarak kullanılan arama terimlerini ve kelime öbeklerini tanımlamaya ve eklemeye devam edin. Bu işlem, kampanyanızı oluştururken kaçırmış olabileceğiniz daha fazla anahtar kelime bulmanıza yardımcı olur.


Negatif anahtar kelimeleri kaldırın . Kampanyalarınızda dönüştürülmeyen ve bunları kaldıramayan terimleri belirleyin. Bu süreç Kalite Puanınızı artırabilir ve paranızı harcamamaktan kaçınmanıza yardımcı olur.
Pahalı anahtar kelimeleri kaldırın . Belirli anahtar kelimeler için dik bir fiyat ödüyorsanız, ancak yatırımınızdan çok fazla geri dönüş almıyorsanız, bu anahtar kelimler olmamalı veya kapatın.

Reklam gruplarını ayırın. Reklam gruplarını daha küçük, daha alakalı gruplara ayırın. Daha fazla hedeflenmiş reklam metni ve açılış sayfalarına sahip olmanız sayesinde, tıklama oranlarını ve Kalite Puanınızı artırabilirsiniz.

Açılış sayfalarını iyileştirin. Dönüştüren bir açılış sayfası oluşturmak için , dönüşüm oranı optimizasyonu en iyi uygulamalarını kullanarak sürekli olarak optimize ettiğinizden emin olun . Sayfalarınız alakalı kaldıkça ve arama amacı ile eşleştiğinde, dönüşüm sağlama olasılıkları artar.

Tıklama Başına Ödeme Pazarlama Kullanılmalı mı?

Buraya kadar okuduklarınız ile tıklama başına ödeme kampanyası oluşturmayı tanımladığınızda, hemen Google Reklamları'na atlamanız gerektiği anlamına gelmez.

Tüm iyi pazarlama stratejileri gibi , hedeflerinize bakarak ve ideal sonuçlara götürecek en iyi taktikleri seçerek başlamalısınız. Bu durumda, pazarlama hedeflerinizi gözden geçirmeniz ve ödemeli SEM veya organik SEO'nun hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olup olmayacağına karar vermeniz gerekir. Bunun içinde iyi bir dijital pazarlama ajansına sahip olmalısınız.

Son zamanlarda SEM vs SEO arasındaki farkı anlamak için bir yazı ve bir araya getirdik . Markanız için hangisinin doğru olduğuna karar vermenize yardımcı olmak için tüm postayı kontrol edebilir veya bu ana faktörleri göz önünde bulundurabilirsiniz.

Bazı stratejilerden örnekler:

Hedef anahtar kelimeleriniz için ne kadar rekabet var?

Hedef anahtar kelimeleriniz için çok fazla rekabet varsa PPC'yi düşünün.
Doldurulacak organik içerik boşlukları varsa SEO'yu düşünün.

Pazar segmentinizi ne kadar iyi tanıyorsunuz?

Henüz iyi bilmiyorsanız ve fikrinizi, ürününüzü veya hizmetinizi test etmek istiyorsanız, PPC'yi düşünün.
Zaten uzun vadeli değer ve talep olduğunu biliyorsanız SEO düşünün.

Müşterilerinizin ortalama satın alma döngüleri ne kadardır?

Müşterilerinizin genel olarak ne istediklerini bilmesi, araştırması ve hemen satın alması durumunda PPC'yi düşünün.
Müşterileriniz satın almadan önce günler, haftalar veya aylar için araştırma yapıyorsa SEO'yu düşünün.

Sektörünüzdeki ortalama tıklama başına maliyet nedir?

Tıklama başına maliyetiniz düşükse ve bütçeniz dahilinde ise PPC'yi düşünün.
Sektörünüzdeki tıklama başına maliyet çok yüksekse SEO’yu düşünün.

İşletmeniz ve web siteniz kaç yaşında?

İşletmeniz yeniyse ve çevrimiçi varlığınız yoksa çok az şeyiniz varsa PPC'yi düşünün.
İşletmenizin ve web sitenizin oluşturulması ve zaten bazı çevrimiçi yetkililere sahip olması durumunda SEO'yu düşünün.

Sitenizin SEO'sunun mevcut durumu nedir?

Web sitenizin mevcut organik SEO faktörlerini iyileştirmek için çok fazla çalışmasına ihtiyacı varsa PPC'yi düşünün.
Web siteniz zaten optimize edilmiş ve şu anda organik aramada iyi performans gösteriyorsa SEO'yu düşünün.

Bu faktörler, tıklama başına ödeme pazarlamacılığının veya organik SEO'nun hedeflerinize daha hızlı ve daha iyi sonuçlarla ulaşmanıza yardımcı olup olmayacağını belirlemenize yardımcı olur.

Güçlü Bir Tıklama Başına Ödeme Pazarlama Kampanyası Oluşturun
Tıklama başına ödeme pazarlaması, dijital görünürlüğünüzü büyütmek, web sitesi trafiğini artırmak, potansiyel müşterileri toplamak ve satışları artırmak için isteğe bağlı bir yoldur. Ancak , PPC'den en iyi sonuçları almak için kampanyalarınızı oluşturmaya yönelik stratejik bir yaklaşım izlemeniz gerekir.

Doğru anahtar kelimeleri hedeflemeli ve kampanyalarınızı iyileştirmek ve bütçenizden en iyi şekilde yararlanmak için stratejinizi sürekli olarak güncellemeniz gerekir.

Bu gönderideki ve tıklama başına ödeme pazarlama rehberindeki bilgilerle, artık stratejik PPC kampanyaları oluşturmak için daha donanımlısınız.

Stratejinizi artırmak için daha fazla veri ve bilgi almak için Vayes in Gelişmiş reklam stratejilerinden faydalanabilirsiniz, böylece yüksek performanslı tıklama başına ödeme kampanyaları oluşturabilir işlerinizi başarıya taşıyabilirsiniz.

Etiketler
  • Google Adwords
  • Dijital Pazarlama

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Instagram'da en verimli etkileşim alacağınız saatler sabah 07:00 - 09:00 arası ve akşam 19:00 ile 24:00 arasıdır. İnsanlar ilk uyandığında Instagram'a bakar. İşten gelip dinlendikten sonra da aktif olarak sosyal medyayı kullanır.