Google Reklamlarından Günlük Düzenli Arama Alamıyorum, Neden?

Temmuz 10, 2019 -

Bu soru Google reklam yöneticilerinin sıklıkla müşterilerinden aldıkları sorulardan biri.

Soruyu cevaplamadan önce genel olarak dijital reklam süreçlerinden bahsetmek daha doğru olacaktır. 

Müşteriler aradıkları ürünü ya da hizmeti buldukları zaman aynı sektörde bulunan diğer rakip firmalarla kalite, fiyat, referans, yorum ve tavsiye olarak kıyaslama yaparlar. Bu araştırma evresi sonunda kıyas olarak müşteri kendisi için daha uygun gördüğü firmaya tekrar dönüş sağlayarak hizmet alırlar.

Aslında çok fazla arandığımız gün ve yapılan satışlar daha önceki müşteri ziyaretlerinin de eklendiği satın alma kararına varan müşteriler ile direkt olarak o gün arayan müşterilerin toplamıdır. Kısaca özetleyecek olursak aslında boşa giden bir bütçe yoktur, bu düşünce içerisinde dikkatli ve sabırlı olunursa ilerleyen süreçte daha iyi bir zemin ile rakiplerimizden çok daha önde yer alabiliriz.

Genel olarak bütçeye dayalı dönüşüm eksikleri de yaşanabilmektedir. 
Bunu örnekleyerek ilerleyelim isterseniz. Bölgenizde sizinle aynı hizmeti veren rakipleriniz var ve reklam veriyorsunuz. Diğer rakiplerinizde aynı şekilde reklam veren, siz ve rakipleriniz arasında günlük bütçe sıralaması yapalım.

A firması 600 TL
B firması 450 TL
C firması 300 TL
Sizin bütçeniz 200 TL 

Bu tabloya baktığımızda algoritma da bizim algıladığımızı algılıyor ve diğer firmalar için daha yüksek konumlarda gösterim sağlıyor. Ürün veya hizmeti aramak için giren müşteriler ise ilk sırada bulunan firmayla iletişim kuruyor. 

Yıllık verilere baktığımızda çoğu tarih aralıklarında dalgalanmalar görebiliyoruz. İnsanlar belirli aylarda çok fazla arama gerçekleştiriyor, fakat bazı aylarda ya da haftalarda arama hacimleri düşüyor. Bunun için de beklemek gerekiyor. 

Beklemenin reklam vermeye faydası ne dediğinizi duyar gibiyim. Hemen örnekleyelim; yazın dondurma yoğun olarak satılır. Kışın ise duraksar, ancak Algida kışın dondurma reklamları için 1.000.000 TL gibi bir tutarda yatırım yapıyor. Sizin bütçenizi aşan rekabet etmek istemediğiniz bir rakip oluyor. Markanızı tanıtmak için rakiplerin piyasada bulunmadığı aylarda fırsat doğuyor, yüksek bütçeli rakipler bulunmadığı için daha üst konumlarda yer alarak markanızı tanıtabiliyor arama hacimlerinin yüksek olduğu ay için müşteri portföyü oluşturabiliyorsunuz. 

Müşteriler her zaman için önce ismini bildiği ürünler ile ilgilenirler bu güvenirliği kazanmak için marka bilinirliği reklamları ön plana çıkar. X arabası ile BMW arasında kalsaydınız ve X arabası daha fazla özelliğe sahip olsaydı, aynı tutarda bütçeleri olmuş olsaydı tercihiniz yine BMW olurdu. En azından bildiğimiz marka birşey olursa güvenebiliriz diye düşünürdünüz. Firmalar ürünlerini satmak için öncelikle markayı bilinçaltımıza kazırlar. Marka bilinirliği reklamları bu yüzden çok önem arz ediyor.  

Son olarak üstünden geçelim. Boşa harcanan bütçe yoktur, müşterilerin karar verme ve kıyaslama süreçleri vardır. Daha iyi olmak için her zaman daha iyi yatırımlar yapmalıyız ve sabırlı olmalıyız.

Vakit ayırdığınız için çok teşekkür ederiz.

Etiketler
  • Google Adwords

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ
peri hokiperihokiduta76duta 76trik main mahjong wild 2 sicbo yang lebih aman—biar kantong tetap selamat duta76ritme paling santai main mahjong ways 2 pgsoft menjaga permainan baccarat stabil duta76strategi jitu efektif jinakkan naga hitam mahjong wins 3 blackjack di duta76daya tarik scatter khusus mahjong wild deluxe sicbo dilihat dari perspektif ketahanan sesi bermain perihokiperihoki temukan tak terduga seputar susunan simbol mahjong ways 2 pgsoft menentukan arah kemenangan baccaratpola rtp live sederhana mahjong wins 3 blackjack yang bikin banyak orang akhirnya mengerti situs perihokiefek pola reel berubah rahasia tersembunyi tingkatkan nilai putaran andajam menang taktik konsisten rahasia waktu yang mengubah permainan andapola main pragmatic rtp menang strategi taktis yang jarang ditemuirahasia terungkap siklus spin berulang efektif panggil scatter hitam dalam riset teknologistrategi rahasia mahjong ways pola umum sebelum terjadinya perubahan besarbongkar rahasia data wild mahjong ways muncul beruntun buktikan pola tak terdugainovasi algoritma pintar rahasia ritme putaran spin yang bakal mengubah lanskap digitallonjakan akhir tahun terbongkar lewat simulasi temuan yang menggugah pikiran andarahasia menang jam stabil pola ampuh buktikan kejelasan hasilstrategi jitu ungkap rahasia rtp terkini untuk menang harianmodal tetap tahan banting saat mahjong wins 3 rahasia pola alami untuk kemenangan stabilrahasia formula terstruktur mengelola irama spin untuk membuka peluang reward maksimalrahasia pgsoft mahjong ways 2 frekuensi wild yang mengubah pola kemenangan andastrategi adaptif mahjong ways menaklukkan dinamika permainan di tengah ketidakstabilanterungkap data real time scatter mahjong ways strategi cerdas untuk kemenangan

Whois; domainin kayıt ve bitiş tarihi gibi bilgilerin yanı sıra sahibinin iletişim bilgilerini de içeren, domainlerin kimlik bilgileridir.