Google Reklamlarından Günlük Düzenli Arama Alamıyorum, Neden?

Temmuz 10, 2019 -

Bu soru Google reklam yöneticilerinin sıklıkla müşterilerinden aldıkları sorulardan biri.

Soruyu cevaplamadan önce genel olarak dijital reklam süreçlerinden bahsetmek daha doğru olacaktır. 

Müşteriler aradıkları ürünü ya da hizmeti buldukları zaman aynı sektörde bulunan diğer rakip firmalarla kalite, fiyat, referans, yorum ve tavsiye olarak kıyaslama yaparlar. Bu araştırma evresi sonunda kıyas olarak müşteri kendisi için daha uygun gördüğü firmaya tekrar dönüş sağlayarak hizmet alırlar.

Aslında çok fazla arandığımız gün ve yapılan satışlar daha önceki müşteri ziyaretlerinin de eklendiği satın alma kararına varan müşteriler ile direkt olarak o gün arayan müşterilerin toplamıdır. Kısaca özetleyecek olursak aslında boşa giden bir bütçe yoktur, bu düşünce içerisinde dikkatli ve sabırlı olunursa ilerleyen süreçte daha iyi bir zemin ile rakiplerimizden çok daha önde yer alabiliriz.

Genel olarak bütçeye dayalı dönüşüm eksikleri de yaşanabilmektedir. 
Bunu örnekleyerek ilerleyelim isterseniz. Bölgenizde sizinle aynı hizmeti veren rakipleriniz var ve reklam veriyorsunuz. Diğer rakiplerinizde aynı şekilde reklam veren, siz ve rakipleriniz arasında günlük bütçe sıralaması yapalım.

A firması 600 TL
B firması 450 TL
C firması 300 TL
Sizin bütçeniz 200 TL 

Bu tabloya baktığımızda algoritma da bizim algıladığımızı algılıyor ve diğer firmalar için daha yüksek konumlarda gösterim sağlıyor. Ürün veya hizmeti aramak için giren müşteriler ise ilk sırada bulunan firmayla iletişim kuruyor. 

Yıllık verilere baktığımızda çoğu tarih aralıklarında dalgalanmalar görebiliyoruz. İnsanlar belirli aylarda çok fazla arama gerçekleştiriyor, fakat bazı aylarda ya da haftalarda arama hacimleri düşüyor. Bunun için de beklemek gerekiyor. 

Beklemenin reklam vermeye faydası ne dediğinizi duyar gibiyim. Hemen örnekleyelim; yazın dondurma yoğun olarak satılır. Kışın ise duraksar, ancak Algida kışın dondurma reklamları için 1.000.000 TL gibi bir tutarda yatırım yapıyor. Sizin bütçenizi aşan rekabet etmek istemediğiniz bir rakip oluyor. Markanızı tanıtmak için rakiplerin piyasada bulunmadığı aylarda fırsat doğuyor, yüksek bütçeli rakipler bulunmadığı için daha üst konumlarda yer alarak markanızı tanıtabiliyor arama hacimlerinin yüksek olduğu ay için müşteri portföyü oluşturabiliyorsunuz. 

Müşteriler her zaman için önce ismini bildiği ürünler ile ilgilenirler bu güvenirliği kazanmak için marka bilinirliği reklamları ön plana çıkar. X arabası ile BMW arasında kalsaydınız ve X arabası daha fazla özelliğe sahip olsaydı, aynı tutarda bütçeleri olmuş olsaydı tercihiniz yine BMW olurdu. En azından bildiğimiz marka birşey olursa güvenebiliriz diye düşünürdünüz. Firmalar ürünlerini satmak için öncelikle markayı bilinçaltımıza kazırlar. Marka bilinirliği reklamları bu yüzden çok önem arz ediyor.  

Son olarak üstünden geçelim. Boşa harcanan bütçe yoktur, müşterilerin karar verme ve kıyaslama süreçleri vardır. Daha iyi olmak için her zaman daha iyi yatırımlar yapmalıyız ve sabırlı olmalıyız.

Vakit ayırdığınız için çok teşekkür ederiz.