Google Reklamlarından Günlük Düzenli Arama Alamıyorum, Neden?

Temmuz 10, 2019 -

Bu soru Google reklam yöneticilerinin sıklıkla müşterilerinden aldıkları sorulardan biri.

Soruyu cevaplamadan önce genel olarak dijital reklam süreçlerinden bahsetmek daha doğru olacaktır. 

Müşteriler aradıkları ürünü ya da hizmeti buldukları zaman aynı sektörde bulunan diğer rakip firmalarla kalite, fiyat, referans, yorum ve tavsiye olarak kıyaslama yaparlar. Bu araştırma evresi sonunda kıyas olarak müşteri kendisi için daha uygun gördüğü firmaya tekrar dönüş sağlayarak hizmet alırlar.

Aslında çok fazla arandığımız gün ve yapılan satışlar daha önceki müşteri ziyaretlerinin de eklendiği satın alma kararına varan müşteriler ile direkt olarak o gün arayan müşterilerin toplamıdır. Kısaca özetleyecek olursak aslında boşa giden bir bütçe yoktur, bu düşünce içerisinde dikkatli ve sabırlı olunursa ilerleyen süreçte daha iyi bir zemin ile rakiplerimizden çok daha önde yer alabiliriz.

Genel olarak bütçeye dayalı dönüşüm eksikleri de yaşanabilmektedir. 
Bunu örnekleyerek ilerleyelim isterseniz. Bölgenizde sizinle aynı hizmeti veren rakipleriniz var ve reklam veriyorsunuz. Diğer rakiplerinizde aynı şekilde reklam veren, siz ve rakipleriniz arasında günlük bütçe sıralaması yapalım.

A firması 600 TL
B firması 450 TL
C firması 300 TL
Sizin bütçeniz 200 TL 

Bu tabloya baktığımızda algoritma da bizim algıladığımızı algılıyor ve diğer firmalar için daha yüksek konumlarda gösterim sağlıyor. Ürün veya hizmeti aramak için giren müşteriler ise ilk sırada bulunan firmayla iletişim kuruyor. 

Yıllık verilere baktığımızda çoğu tarih aralıklarında dalgalanmalar görebiliyoruz. İnsanlar belirli aylarda çok fazla arama gerçekleştiriyor, fakat bazı aylarda ya da haftalarda arama hacimleri düşüyor. Bunun için de beklemek gerekiyor. 

Beklemenin reklam vermeye faydası ne dediğinizi duyar gibiyim. Hemen örnekleyelim; yazın dondurma yoğun olarak satılır. Kışın ise duraksar, ancak Algida kışın dondurma reklamları için 1.000.000 TL gibi bir tutarda yatırım yapıyor. Sizin bütçenizi aşan rekabet etmek istemediğiniz bir rakip oluyor. Markanızı tanıtmak için rakiplerin piyasada bulunmadığı aylarda fırsat doğuyor, yüksek bütçeli rakipler bulunmadığı için daha üst konumlarda yer alarak markanızı tanıtabiliyor arama hacimlerinin yüksek olduğu ay için müşteri portföyü oluşturabiliyorsunuz. 

Müşteriler her zaman için önce ismini bildiği ürünler ile ilgilenirler bu güvenirliği kazanmak için marka bilinirliği reklamları ön plana çıkar. X arabası ile BMW arasında kalsaydınız ve X arabası daha fazla özelliğe sahip olsaydı, aynı tutarda bütçeleri olmuş olsaydı tercihiniz yine BMW olurdu. En azından bildiğimiz marka birşey olursa güvenebiliriz diye düşünürdünüz. Firmalar ürünlerini satmak için öncelikle markayı bilinçaltımıza kazırlar. Marka bilinirliği reklamları bu yüzden çok önem arz ediyor.  

Son olarak üstünden geçelim. Boşa harcanan bütçe yoktur, müşterilerin karar verme ve kıyaslama süreçleri vardır. Daha iyi olmak için her zaman daha iyi yatırımlar yapmalıyız ve sabırlı olmalıyız.

Vakit ayırdığınız için çok teşekkür ederiz.

Etiketler
  • Google Adwords

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ
peri hokiperihokiduta76duta 76bongkar rahasia gates of olympus pola siklus petir dan waktu terbaik untuk spindeteksi pergeseran pola pragmatic play rahasia payout maksimal yang mengejutkankesabaran membawa kejutan besar di mahjong ways komunitas buktikan strateginyarahasia proyeksi kemenangan pragmatic play yang mengubah cara anda bermainsimulasi adaptif tingkat tinggi ungkap rahasia reward maksimal saat momentum mulai terciptabongkar rahasia rtp dan rng sistem pintar di balik variasi permainan modernrahasia pemain profesional kerugian awal berubah jadi kemenangan di game pgsoftrahasia sukses dengan pola dan data pgsoft yang didefinisikan ulang strategi tak terduga untuk unggul di era digitalstrategi pola bermain terarah dalam poker strategy rahasia perform stabil anda terungkapstrategi revolusioner rahasia mahjong wins 3 pragmatic yang mengubah cara bermain andametode akurasi pragmatic dengan level rtp tertentu ungkap rahasia kemenangan maksimalmisteri simbol musiman mahjong ways kemunculan tak terduga penuhi potensi keuntunganrahasia waktu main cara pintar menyesuaikan gaya di mahjong winsritme menang terungkap data live rtp mahjong ways ungkap pola permainan rahasiatemukan kunci rahasia sequence redirect mahjong pragmatic di balikan putaran terfragmentasisimbol misterius mahjong wild 2 sicbo itu sangat misterius hanya ada di duta76dinamika terbaru terlihat menguat pada sesi mahjong ways 2 pgsoft baccarat dalam pengamatan duta76tips mudah duta76 mengenali kemunculan simbol kunci di mahjong wins 3 blackjack tanpa terjebak polatips untuk menyesuaikan ritme bermain mahjong wild deluxe sicbo ketika pola mulai melunak perihokiformula kombinasi lawas mahjong ways 2 pgsoft baccarat tetap relevan memberi imbal hasil tinggi perihokiskema pengelolaan varians mahjong wins 3 blackjack disusun dari data sesi cukup panjangupdate khusus scatter mahjong ways pola menang konsisten

Instagram'da en verimli etkileşim alacağınız saatler, sabah 07:00 - 09:00 ve akşam 19:00 ile 24:00 arasıdır. İnsanlar ilk uyandığında Instagram'a bakar. İşten gelip dinlendikten sonra da aktif olarak sosyal medyayı kullanır.