Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) Nasıl Düşürülür?

Ekim 08, 2016 -

Hemen çıkma oranı (Bounce Rate), web sitenizin ve içeriklerinizin performansını yansıtmaktadır. Hemen çıkma oranı yüksek olan web sitelerinde bir şeyler istenildiği gibi gitmemektedir. Sizin üretmiş olduğunuz içerikler veya ürünler kullanıcıların ihtiyacını karşılamamaktadır. Kullanıcı deneyimi kötü ve hemen çıkma oranı yüksek olan bir web sitesi Google tarafında sıralaması olumsuz olarak etkilenecektir.

Peki nedir bu Hemen Çıkma Oranı?

Hemen Çıkma Oranı, web sitenize gelen ziyaretçilerin sadece bir sayfayı görüntüledikten sonra sitenizden ayrılma yüzdesidir.

Bundan dolayı sitenize gelen ziyaretçileri sitede gezdirmelisiniz. Bunu yaparken kullanıcıları ilgili içeriklere yönlendirmeli ve bilgilendirmelisiniz.

Hemen Çıkma Oranı Nasıl Düşürülür ?

Hemen Çıkma Oranı Nasıl Düşürülür ?

(Yüzde Yüz Başarı Garantisi)

Sitenizin analytics değerlerinde yer alan hemen çıkma oranı yüksek olan içerikleri tespit etmelisiniz. Bu içeriklere özel olarak aşağıda maddeler halinde belirttiğimiz çalışmaları uygulayabilirsiniz.

1. Web Tasarımınızı Güncelleyin

Web Tasarımınızı Güncelleyin!

Hemen çıkma oranını dolaylı olarak etkilese de çok önemli bir etkendir. Ziyaretçilerinizin ilgisini çekecek ve sitede kalmalarını sağlayacak web tasarımı tercih etmelisiniz.

Web tasarımı sektörünüzle veya ziyaretçilerinizle ilgili olmalı. Kullanıcı deneyimi açısından iyi tasarlanmış bir web tasarımı sitenizin hemen çıkma oranını genel olarak düşürecektir.

2. En Hızlı Siteye Sahip Olun.

En hızlı web sitesine sahip olun.

Eğer sitenizdeki içerikler veya ana sayfa 3 saniyeden uzun bir sürede açılıyorsa hemen çıkma oranınızın yüksek olması çok normal. Çünkü kullanıcıların yüzde ellisi 3 saniyeden uzun açılan siteleri direkt olarak terkediyor.

Site performansını iyileştirmek için görselleri küçültün, cache sistemi kullanın ve js/css kodlarını sıkıştırın.

Sitenizin performanısını test etmek için Google Page Speed kullanabilirsiniz. Bu uygulama, test işlemi tamamlandıktan sonra hangi konularda iyileştirme yapmanız gerektiği hakkında sizi bilgilendirecektir.

3.En Kaliteli İçerikleri Üretin

Kaliteli İçerikler Üretin

Üretmiş olduğunuz içerikleri paylaşmadan önce birde siz okuyun. Eksiklerinizi tespit edip daha akıcı bir dille içerik üretmeye çalışın. Burada amacınız arama motorunu kandırmak değil sadece kullanıcı odaklı olsun.

Sitenizdeki içeriklerin kalitesi sizin kullanıcı kitlenizi etkilemeniz için en önemli etkendir.

Unutmayın ki; çok hızlı büyüyen bir sektörde yer alıyoruz. Her geçen gün rakipleriniz artıyor. Bundan dolayı rakipleriniz erişemeyeceği düzeyde donanımlı içerikler üretin. Bu içerikleri üretirken rakipleriniz analiz etmeyi unutmayın.

4. Kusursuz Dahili Bağlantılar İnşa Edin

Dahili bağlantıları kullanın

Burada aslında en önemli unsurlardan biriside dahili bağlantılar. Sitenize gelen ziyaretçi içeriği okumayı bitirdikten sonra tıklayabileceği bir link olmadığı için direk çıkabilir.

Bundan dolayı içerik üretirken konuyla ilgili ilgi çekici mesajlarla birlikte dahili linkler bırakmalısınız. Bu linkler doğru içeriğe ulaşmalı. Eğer sadece link vermek için verirseniz, ziyaretçi gideceği sayfadan direk çıkacaktır. Buda yeniden hemen çıkma oranını artıracaktır.

Not: Dahili bağlantıların kesinlikle kırık olmaması gerekli. Eğer kırık linkleriniz mevcutsa bunları temizleyin ve doğru içerikler ile bağlantısını yapın.

5. İnfografikleri Kullanın

İnfografikleri kullanın

Hemen çıkma oranını büyük ölçüde düşüren unsurlardan biriside infografiklerdir. Bu bilgi odaklı görseller kullanıcıların dikkatini çekmekte ve içerikte kalmasını sağlamaktadır. Bundan dolayı içerikleriniz de infografik kullanarak hemen çıkma oranını düşürebilirsiniz.

Google'da en üst sıraya yükselmek için ne yapmalıyım mı diyorsunuz? O zaman başarı garantili altın değerinde bu içeriğimizi okumalısınız.

Etiketler