Kalite Puanı 10 da 10 Nasıl Yapılır ?

Kasım 12, 2018 -

Geçtiğimiz yıl Google'ın yeni ve geliştirilmiş olduğu kalite puanı için güncel rapor yayınladığı dönemi yaşadık. Elimizde inanılmaz bir koz var millet koşun ve bunu görün !
Dijital pazarlama firmaları - uzmanları eskisi gibi bir sayı görüntülemek yerine artık eski çalışmaların geçmiş verilerini ve Google AdWords yeni adı ile Ads arayüzündeki kalite puanının bileşenlerinin çıktılarını alabiliyor. 
Bu neden bu kadar önemli ? Kalite puanı başarının sırrı mı ? Nedir bu Kalite Puanı ? ve Bu Kalite Puanını Nasıl artırabilirim diyorsanız sayfada kalın ve okumaya devam edin.

Kalite puanı nedir?

Burada kısaca değinelim Kalite puanı hakkında daha fazla bilgi istiyorum derseniz bu yazımıza göz atabilirsiniz
Kalite Puanı reklamlarınızın, anahtar kelimelerinizin ve açılış sayfalarınızın kalitesinin bir özet olarak bir ön görüsüdür. Bu puanlama ile daha yüksek kaliteli reklamlar oluşturabilir, daha düşük fiyatlara ve daha iyi reklam konumlarına sahip olabilmeniz adına güzel bir klavuz diye düşünülebilir. "Google"

Özetle, şunu unutmamanızı isterim, Google'ın amacı nedir ? kendi kendine güzel bir arama motoru mu olmak ? hayır 
tüm kullanıcılar için üst düzey bir deneyimi sunmak ve bunu yapmanın en iyi yollarından biri, alakalı ve en yüksek kaliteli reklamlara sahip reklamverenlere önde olabilecekleri rekabet avantajı sunabilmesidir. Gerçekten ilgili bir çalışma sizi inanılmaz bir boyuta taşıyabilir, bunu başarmak için, kampanyalarınız içinde her bir anahtar kelimeye, kullanıcı deneyimi ile ilgili çeşitli faktörlere dayanan bir robotik araştırma yapar ve bu araştırma sonucunda size "kalite" derecesi verir. Sonuç olarak ne olur peki ?
Daha iyi kaliteli reklamlara ve daha ilgili - alakalı açılış sayfalarına sahip olan anahtar kelimelere, buna göre daha düşük kaliteli reklamlara sahip bir rakipten yüksek bir kalite puanı oluşturarak ilgili kısımlarda (sıralama vb..) yükselme sağlanır.

Hadi Şimdi eğlenceli kısma doğru ilerleyelim;
Reklamlarınızı oluşturdunuz mu anahtar kelimeler yazıldı mı ? şimdi kaliteli iş yapıyormuyuz bir kontrol edelim.

Hesabınızdaki her yeni anahtar kelimeye bir başlangıç kalitesi puanı Google tarafından verilmektedir. 
Google tarafından aşağıdaki etkilerden dolayı, web sitenizin ilgili sayfaları reklam alanları diyelim, 1 ile 10 arasında bir değer alarak her bir anahtar kelime için kalite puanını oluşturur:

Beklenen Tıklama Oranı - Google Reklam Hesabınızın geçmiş performansını (reklam konumunun etkisi buna dahil olmadan) yorumlayarak, Google bir kullanıcının reklamınızı tıklaması olasılığını tahmin etmektedir. Bu deneyimleme ile, google reklamınızın arama sorgularına olan uygunluğunun testi ve sonucudur. (Bu sonucun başka yorumlamaları da vardır onları da işleyeceğiz.)

Reklam Alaka Düzeyi - Bu değer, reklamınızın hesabınızdaki anahtar kelimelerle ne kadar yakından ilgili olduğunu değerlendirmektedir. Örnek yapalım; 
Reklamınız cep telefonu satın almayı öneriyorsa, ancak kullanıcılar en yakın restorantı ararken ortaya çıkıyorsa, eğer restorant işini aynı zamanda yapmayı planlamıyorsanız kesinlikle reklamlarınızı yeniden değerlendirmelisiniz!

Açılış Sayfası Deneyimi - Bu değer, açılış sayfanızın reklamla alaka düzeyini, web sitenizin yükleme hızını ve kullanılabilirliğini ölçümlemektedir. Google, ilk ilettiğimiz noktada iyi bir iş çıkarmak adına, üst düzey bir kullanıcı deneyimi oluşturan reklamverenleri önde olmasını hedeflemektedir.

Kalite Puanı Neden Önemli?

Şimdi şu soruyu duyar gibiyim çok güzel anlattın iyi ve güzel, ama bu bilgiler benim ne işime yarar? 
İşletme ve reklam veren iseniz açıkça şunu söylemek gerekir, kalite puanınız ne kadar yukarılarda ise, tıklamalarınız o kadar size ucuza mal olur ve aynı bütçe ile daha çok kullanıcıya ulaşırsınız. Derin soruları olanlar için aşağıdaki metodolojiye bakabiliriz, özet geç diyenler bu kısmı atlayabilir :)

Rakibinizden daha yüksek bir kalite puanına sahipseniz, arama motoru sonuçlarında aynı konumu daha ucuza bir fiyat ile sağlarsınız ve EBM inanılmaz güzellikte olur. Daha fazla trafik, daha fazla müşteri, daha fazla ciro, daha fazla karlılık, hızlı büyüme ve mutluluk diyebiliriz..

Peki Google nasıl oluyorda sıralama belirliyor, 
reklamınızın arama motoru sonuçları sayfasında son konumunu belirlemek için aşağıdaki formul Google tarafından kullanır: (Bu gizli bilgiyi sizler ile paylaşıyoruz :)

Her işin bir matematiği vardır unutmayın.

Kalite Puanı x Maks. TBM = Reklam Sıralaması

Yani, yukarıdaki formül ile, 10 puanlık bir kalite puanınız var diyelim ve rakibiniz yalnızca 5 puanlık bir skor alabilmiş, bu şu demek oluyor yarı fiyata aynı konumda olabilrsiniz.

Siz      : 10 Kalite Puanı x 1 TL = 10 
Rakip :  5 Kalite Puanı  x 2 TL = 10

10/10 kalite puanı elde etmek için en iyi 5 ipucu


İpucu 1: Özel reklam metni

Reklam kopyanızı anahtar kelimelerinize göre düzenleyin. Reklam alaka düzeyini (kalite puanının ikinci bileşeni) ve kullanıcı deneyimini iyileştirmek için anahtar kelimenizi reklam metni metninize dahil etmeye çalışın ve bu da tıklama oranını artırabilir. Örneğin, [denim gömlek] anahtar kelimesine sahip bir giysi perakendecisiyseniz, hem kalite puanını hem de kullanıcı deneyimini artırmak için başlıktaki 'Denim Gömlekleri' kullanabilirsiniz.

Özel Reklam Kopyası

Ayrıca, "Ücretsiz Teslimat" ve " İndirim" gibi USP'leri de ekledik. Bu, reklam alaka düzeyini doğrudan iyileştirmeyecek olsa da, Google'ın kalite puanı türetilirken dikkate alması gereken tıklama oranını artırabilir.

2. İpucu: Ayrıntılı hesap yapısı
AdWords hesabınızı yapılandırın, böylece çok sayıda çok hedefli reklam grubunuz var. Yüksek trafikli anahtar kelimeler için tek anahtar kelime reklam gruplarını kullanmaktan korkmayın.

Granül hesap yapısı

3. İpucu: Yüksek alakalı açılış sayfalarını seçin
En iyi kullanıcı deneyimi ve en kısa dönüşüm yolu için hangi açılış sayfasının trafiğe yönlendirdiğini biraz düşünün. Elektronik satıyorsanız, örneğin, bir HP dizüstü bilgisayarı arayan kullanıcıları ana sayfa yerine HP dizüstü bilgisayar sayfasına gönderin.

İlgili Açılış Sayfaları

4. İpucu: Reklam uzantıları
Tanıdık olmayanlarınız için, reklam uzantıları işletmenizle ilgili ek bilgilerdir. Telefon numaraları, belirli sayfalara bağlantılar, USP çağrısı. Fiziksel olarak mümkün olduğunca çok sayıda reklam uzantısını kullanmayı unutmayın! Google, yalnızca kalite puanını hesaplarken reklamlara odaklanmakla kalmaz, aynı zamanda uzantıları da dikkate alır! USP'leri, kullanıcıları yararlı sayfalara yönlendirmek için site bağlantılarını ve sahip olduğunuz tüm harika önerileri göstermek için uzantıları incelemek için çağrıları kullanın.

5. İpucu: OPTIMIZE OPTIMIZE OPTİMİZE EDİN
Reklam kopyanızı sürekli olarak gözden geçirmeyi ve yenilemeyi unutmayın! Reklamların farklı sürümlerini test etmek, en iyi tıklama oranını nelerin tetiklediğine ve hangi reklam kopyasının en yüksek kalite puanına ulaştığına dair bilgi verebilir. En iyi uygulama, en iyi performans gösteren reklamları test etmeye devam etmek ve düşük performans gösteren reklamları kaldırmak ve değiştirmek olacaktır. Bu yöntemi kullanarak, zaman içinde reklam performansında sürekli iyileştirmeler görmelisiniz.

Profesyonel Destek Alın !
Google'ın, geçmiş kalite puanındaki iyileştirilmiş görünürlüğü ve 3 bileşeni, reklamverenlerin, yaptıkları değişikliklerin anahtar kelimelerinde ne kadar etkili olduğunu görmek için, elde ettikleri sonuçları optimizasyonlardan ayırmalarına yardımcı oluyor. Nifty optimizasyonları ve yukarıdaki 5 ipucunu kullanan bazı akıllı AB testleri, 10/10 kalite puanınızı hiçbir zaman kaybetmeden kutlayacaktır!