Kalite Puanı Nasıl Yükseltilir ve Nedir ?

Kasım 12, 2018 -

Kalite Puanı Nedir?

İnternet reklamlarında en büyük payı alan Google adwords yeni adı ile Ads tarafında işler nasıl işliyor ve reklamlar nasıl sıralama alıyor bilmek isterseniz yazının devamını okuyabilir, geleceğin pazarlama yöntemlerini şimdiden kendiniz yada işletmeniz için keşfedebilirsiniz.

[youtube::H4O4xoFXhfo]


Google da reklam sıralamaları oluşturulurken mühendislerinin sürekli geliştirdiği bir algoritma ile hareket edilir. Reklam sıralamalarında etkili faktörlerden sadece biri Reklam Kalite Puanıdır. Ad ranks yani reklam kalitesi algoritması belirlenmiş parametrelere göre çalışır. Google Reklam vermek istediğimiz zaman örnekle;

"Çiçek satın alma" yazdınız ve arattırdınız diyelim Google reklam platfomu üzerinde sıralama ile sizin ekranınıza sonuşlar gelir, bu sonuçların oluşma sebeplerinden biri bu yazımızda belirttiğimiz gibi Google Reklamları Kalite Puanı mıdır ? şimdi bunu görüyor olacağız.

Reklam puan sistemi size 1 ile 10 arasında bir değer vererek çalışmaktadır.

Google Gözünden Kalite Puanını Açıklayalım :

"Kalite puanı; reklamlar, anahtar kelimeler ve açılış sayfalarınızın kalitesine ilişkin bir tahmindir. Yüksek kaliteli reklamlar, maliyetlerin düşmesini ve daha iyi reklam konumları elde edilmesini sağlayabilir.

1-10 arası bir ölçek kullanılarak bildirilen Kalite Puanınızı ve bileşenlerini (tahmini tıklama oranı, reklam alaka düzeyi ve açılış sayfası deneyimi) hesabınızın "Anahtar Kelime Analizi" alanında görebilirsiniz. Reklamlarınız ve açılış sayfalarınız kullanıcı için ne kadar alakalı olursa daha yüksek Kalite Puanı alma olasılığınız o kadar artar. Kalite puanı, reklam açık artırmalarındaki genel performansınıza yönelik toplu bir tahmindir ve Reklam Sıralamasını belirlemek amacıyla açık artırma sırasında kullanılmaz."

Muhtemelen şu soru aklınıza takıldı:

Kalite Puanı, Reklam Sıralaması için açık artırma zamanında kullanılmaz. Demişsiniz ama yukarıda sıralama belirler bu şekilde belirtilmemişti ?

Açıklayalım;

Hesabınızda gösterilen 1-10 arası Kalite Puanı, reklam açık artırmalarındaki genel performansınızın toplu tahmini olduğu için Reklam Sıralamasını belirlemek amacıyla açık artırma zamanında kullanılamaz. Açık artırma zamanında Reklam Sıralaması hesaplanırken beklenen tıklama oranı, reklam alaka düzeyi ve açılış sayfası deneyiminin gerçek zamanlı, açık artırmaya özel kalite hesaplamaları kullanılır. Yalnızca açık artırma zamanında bilinmesi mümkün olan öğelere dayanan bu faktörler, kullanıcı deneyiminin kalitesi üzerinde önemli bir etkiye sahiptir.

şeklinde bir yorumu Google 'ın kendisinden alıyoruz.

- Kalite Puanı, yardımcı bir entrümandır temel bir performans göstergesi yerine geçmemektedir. 

Nedenine gelinirse: Reklamlarınızın ve anahtar kelimelerinizin ne kadar sağlıklı durumda olduğunu gösteren Kalite Puanınız, örnekle bir otomobil motorunun durumunu gösteren ikaz ışığı gibidir. Hesap yönetiminin odağı olması gereken ayrıntılı bir metrik olarak tasarlanmamıştır. İkaz ışığı sadece problem var demektir, ama bu motorun neresinde ne olduğu manasını taşımamaktadır.
Dolayısı ile bu konuda işi iyi bilen bir ekibe ihtiyaç duyabilirisiniz.

Her ne kadar Google reklam paneli kullanımı kolay görünsede uzmanlık ve tecrübe isteyen bir yapıdır, şunu aklınızda resmedin lütfen F1 yarış araçlarıda bildiğiniz araçlar gibi pedallara ve direksiyona sahiptir ancak sıradan bir sürücünün yarış aracını nasıl sürebileceğini sizler değerlendirebilirsiniz. Yarış aracında tam performans için iyi bir pilota işi bırakmalısınız.

Kalite puanı ile ilgili açıklamalarımıza ve doğru bilinen yanlışları anlatmaya devam edelim.

Şunu çok iyi anlamalıyız Google ne yapmak istiyor amacı nedir ?


İyi bir reklam oluşturma; kullanıcılar, reklam verecekler ve hatta Google dahil herkesin işine gelmektedir. Yani Google Ads te bu mantığın üzerine yerleşmiştir ve bunu yapmak için kendine bazı teknikler oluşturmuşturarak reklamları kaliteli mi değil mi anlamlandırmaya çalışmaktadır.

Google Reklamları Kalite ölçümü, Google da yapılan bir arama sonucunun en yararlı olanlarını en yukarıda gösterme kabiliyetinide aslında oluşturmaktadır.

Bu şekilde, kullanıcılar aramaları ile en alakalı ve ilgili reklamları görebilir, Google reklamları yapanlar ise satın alma potasiyeli daha yüksek olan kullanıcılardan tarafından ziyaret edilebilmektedir.

Bahsettiğimiz yüksek kaliteli puanlı Google Reklamları, tüm ekosistemin daha mutlu olmasını sağlamakla Google reklamı yapan işletmelere, tıklama başına daha aşağıda maliyet ve reklam uzantılarıyla daha fazla detay sağlamak için çalışır.

Google da reklam yapan işletmeler için reklam kalite puanı da işte tamda burada önemli hale gelir. Ancak bu konuyla alakalı, bilhassada hesabınızda görünen Kalite Puanı metriği hakkında çok fazla yanlış bilgi piyasada konuşulmaktadır.

Bu yazımızı da bu yanılgılardan bazılarını ortadan kaldırmak adına yazılmaktadır, reklam yapan işletmelerin Kalite Puanı ölçüsünü nasıl değerlendirmeli bunu anlatmaya çalışacağız.

Google Reklamlarında Kalite Puanı ile ilgili şu soruları kendinize sormalısınız ;

- Google Reklamlarında belirtilen 1-10 arasındaki Kalite Puanını nasıl değerlendirmelisiniz?

- Kalite Puanı, gösterim sayısı ve tıklama sayısı gibi sayım verilerinden neden farklıdır?

- Kalite Puanına neden dikkat etmelisiniz ve bu konuyu neden "takıntı" haline getirmemelisiniz?

- Kullanıcılarınıza çok iyi ve olumlu bir web sitesi kullanım deneyim sunmak için Kalite Puanını bir kılavuz olarak nasıl kullanmalısınız ?

Son maddeye dikkat edin: Kullanıcılara ihtiyaç duyduklarını sunarsanız, karşılığında mükemmel bir Kalite Puanı elde edeceksiniz, çok açık değilmi mutlu müşteri üretmeye gayret edin zaten gerisi gelecektir bu kadar takılmayın diyor :)

Bu yazımızda Google reklamlarınızda gördüğünüz 1 ile 10 arasındaki Kalite Puanı rakamlarından konuşurken Kalite Puanı terimini kullanacağız. Reklam kalitesi gibi küçük harfle yazılan ifadelerdeki kalite kullanımı, biraz daha spesifik bir anlamda kullanılmaktadır. Bu anlamda kalite, esasen açık artırmada Arama Ağı reklamlarının konumunu belirlemede kullanılan ölçüte çok daha yakındır. konular ilgili ancak farklı kavramlardır.

Şimdi kaliteden bahsedelim.

Kalite Puanı yardımcı bir teşhis aracıdır, bir temel performans göstergesi değildir
Daha iyi reklamların herkes için yararlı olduğuna dair başta bir bilgi vermiştik dolayısı ile, Google Ads sistemi, kaliteli reklamları bulur ve onları yüceltir. İyi bir iş çıkarabilirseniz Yüksek kaliteli reklamlar elde edebilirsiniz ve Reklam Sıralamanızın daha yüksek olmasını ile aşağıdaki gibi başka güzel şeylerde sizler için oluşur mesela:

- Daha düşük tıklama başına maliyet
- Daha iyi reklam konumları
- Reklam uzantıları ve diğer reklam biçimleri için uygunluk

Yaptığınız reklamların kalitesi, her açık artırmada tekrar tekrar hesaplanır.

Farkı burada yakalayın; Hesabınızda gördüğünüz Kalite Puanı, gerçek zamanlı reklam kalitesi olmamaktadır. Her aramada oluşan açık artırmada birçok etken vardır ve bu durum, tek bir sayının kalitenizi tam anlamıyla yansıtmasını olanaksız yapar. Hesaptaki Kalite Puanı, bu açık artırmalardaki genel performansınızın bir teşhisi olarak sunulan daha genel bir ikaz ışığıdır. Buna aman dikkat edin.

Google aslında burada sizin işinizi kolaylaştırıyorum diyor nasıl  mı ?

1-10 arasındaki Kalite Puanının doğrudan açık artırmayla ilişkili olduğunu düşünmek kolaydır. Fakat, gerçek zamanlı bir açık artırma anında, kullanıcının tam sorgusu ve sorgunun bağlamı gibi (örnekle cihazlar, konumlar ve günün saatleri) birçok ek etken de dikkate alınır. Hesabınızda gördüğünüz Kalite Puanı, reklamlarınızın bir örneği üzerinden hesaplanan ortalama bir değerdir ve bu faktörlerin etkisiyle ortaya çıkan varyasyonu yansıtmaz.

Google Reklam Kalite Puanı, reklam performansınızı iyileştirmenize yardımcı olmak amacıyla üç bileşeni temel alarak yakın zamandaki performansınızı gösterebilir.

1. Beklenen tıklama oranı Reklamınızın tıklanma olasılığı
2. Reklam alaka düzeyi Reklamınızın kullanıcının aramasının ardındaki amaçla ne kadar yakından eşleştiği
3. Açılış sayfası deneyimi Sayfanızın kullanıcılar açısından ne kadar alakalı, şeffaf ve kolay gezinilebilir olduğu
Bu bileşenlerin her biri, ortalamanın üzerinde veya altında ya da ortalama düzeydedir.

Kullanıcı Google'da arama yaptığında, Reklam Sıralaması belirlenirken üç bileşenin hepsini yeniden yapılarak sistem sürekli çalışmaktadır.

İyi reklam modelleri iyi sonuçlar getirir, iyi sonuçlar ise işin de reklamlarında kalite puanını artırır. Doğru reklam stratejisi için bir fikrimiz olabilir tanışmak ve kampanyalarınızı belirlemek için bekliyoruz.

Etkin bir reklam yönetimi ile kazancınızı dijitalden dönüşümler alarak artırmayı hedeflemekteyseniz bizlere şimdi ulaşabilirsiniz.