Kurumsal Web Tasarımı Nasıl Olmalıdır?

Şubat 17, 2020 -

Hedefiniz kurumsal web tasarımı için marka bilinirliğini artırmak veya bir ürün veya hizmet satmak olsun, etkili kurumsal web sitesi tasarımı yeni bir dönüşüm ile kaybedilen bir potansiyel arasındaki fark olabilir.

İstediğiniz son şey, kötü tasarlanmış kurumsal bir web sitesi ile site ziyaretçilerini müşteri olmaktan caydırmak olacaktır. Etkili kurumsal web sitesi tasarımı için şu 11 ipucunu izleyin; sonucunda daha fazla dönüşüm görmeye başlamalısınız:

Etkili Kurumsal Web Sitesi Tasarımının Unsurları

1. Az daha fazladır

Etkili kurumsal web sitesi tasarımı söz konusu olduğunda, daha basit daha iyi! sözünü asla aklınızdan çıkarmayın.

Seçim Paradoksu, insanlara ne kadar çok seçenek verirseniz, onlar için hiçbir şey seçmemelerinin o kadar kolay olduğunu belirtir. Kurumsal web tasarımı söz konusu olduğunda, bu daha önce hiç bu kadar doğru olmamıştı. Kurumsal web tasarımı çok fazla seçeneğe sahip olmak, ziyaretçilerinizi bunaltabilir ve karar vermeleri için gereken süreyi büyük ölçüde artırabilir.

Kullanıcılar sitenize bir amacı düşünerek gelmektedir. Bu amaç güzel grafik tasarım becerilerine hayran kalmak değildir. Süslü düzenler görsel olarak çekici olabilir, ancak grafiklerinizin kullanıcıların ilk etapta kurumsal web sitenize geldiklerinde aradıklarını bulmalarını engellemesini ve onları rahatsız etmesini asla istemezsiniz.

Kurumsal web sitenize bir göz atın. Orada gerçekten ihtiyacınız olmayan herhangi bir bilgi var mı? Varsa Silin! Kurumsal web sitenizde gereksiz süslemelerle değerli bilgilerinizi boşa harcamayın.

Basit, şık tasarımların uzun ömürlü olduğu ve zaman testine dayanacağı kesin. Ayrıca, kullanıcıların sitenizde daha kolay gezinmesine ve kendileri için gerçekten önemli olan bilgileri hızla bulmasına olanak tanır.

En etkili kurumsal web sitesi tasarım düzenlerinden bazıları en basit olanıdır. Beyaz alanın stratejik kullanımı gerçekten kurumsal web sitenizin fay faktörünü ortaya çıkarabilir! Negatif alan olarak da bilinen beyaz alan, kurumsal web sitenizde kasıtlı olarak boş bırakılan alanlardır.

Beyaz alanlar, resimler ve metin blokları arasındaki olukları, her sayfanın kenar boşluklarındaki boş alanları ve hatta harfler ve kelimeler arasındaki boşluğu içerir.

Çok fazla görünmeyebilir, ancak beyaz alan çok önemli bir tasarım öğesidir ve etkili kurumsal web sitesi tasarımı için zorunludur. Yeterli beyaz alanı olmayan web sayfaları dağınık, kafa karıştırıcı ve hatta düpedüz görünebilir! Beyaz alan, sayfanın temiz, sofistike ve profesyonel görünmesini sağlar. Ayrıca, kullanıcıların sitenin önemli özelliklerine odaklanmalarına yardımcı olur.

2. Bir resim bin kelimeye bedeldir

Klişe görünebilir, ama bu doğru! Resimler büyük metin bloklarından çok daha hızlı bilgi verir. Gerçekten etkili kurumsal web sitesi tasarımında, görüntüler stratejik olarak kullanıcılara gitmelerini istediğiniz yere yönlendirmek için yerleştirilebilir. "Şimdi Alışveriş Yap" ve "Bize Ulaşın" düğmeleri gibi dönüşüm noktalarına işaret eden oklar gibi davranabilirler.

Kurumsal web siteniz için resim seçerken, kalitenin anahtar olduğunu unutmayın! Tüm resimler yüksek çözünürlüklü olmalı ve kurumsal web sitenizin genel stiline uygun olmalıdır.

Gözlerimiz doğal olarak yüzleri tanımaya meyilli olduğu için insanların görüntülerini birleştirmek de iyi bir fikirdir. Stok fotoğraf kullanıyorsanız, çok aşamalı görünen fotoğrafları seçmemeye dikkat edin. Bu sevimsiz ve temsil edilemez olarak ortaya çıkabilir.

Mümkünse, kurumsal web sitenizdeki metni infographics ile değiştirin. Kullanıcıların dikkatini çekmeye devam ederken bilgileri etkili bir şekilde iletmek için harika bir kaynaktır.

Ortalama bir kullanıcı bir kurumsal web sitesini tam olarak okumak yerine gözden geçirir. Bu nedenle Infographics, bilgileri standart paragraflardan daha etkili bir şekilde aktarabilir.

3. Estetik Her Şeydir

Sitenizdeki içerik ne kadar harika olursa olsun, Kurumsal web siteniz görsel olarak çekici değilse dönüşümleri kaybediyor olabilirsiniz. Etkili kurumsal web sitesi tasarımı için en önemli estetik unsurlardan üçü renkler, tipografi ve dengedir.

Birçoğunuzun bildiği gibi, renkler duygusal tepkiler veriyor. Örneğin, pembeler ve sarılar gibi sıcak tonlar insanları daha heyecanlı ve enerjik hale getirirken, maviler, yeşiller ve morlar gibi serin tonlar daha sakin ve sakinleştirici. Kırmızının insanları daha aç hale getirdiği bile kanıtlanmıştır! Bu yüzden birçok fast food ekleminde kırmızı logolar var.

Kurumsal web siteniz için bir renk paleti seçerken, mükemmel bir uyum ve kontrast dengesi isteyeceksiniz. Ağır kontrastlı renkler (sıcak pembe ve kireç yeşili gibi) sarsıcı ve dikkat dağıtıcı olabilir. Aynı renk ailesindeki tonlara odaklanmak en iyisidir.

Kalın / parlak renkler en iyi şekilde harekete geçirici özellikleriyle butonların dikkat çekmelerini sağlar, bu nedenle bu renkleri sitenizin arka planında kullanmaktan kaçının. Markanızı daima tutarlı tutun ve kitlenizi aklınızda bulundurun. Logonuzla eşleşen renkleri seçmeye başlamak harika bir seçenektir.

Sadece çok fazla farklı renk kullanmaya dikkat edin. Çok fazla farklı renk kullanmak, kullanıcıları bunaltmanın en hızlı yollarından biridir. Etkili kurumsal web sitesi tasarımı için en fazla beş farklı renk kullanılması önerilir. Ancak üç veya dört tercih edilir.

Bunun yanında tipografi, kurumsal web sitenizin hissi üzerinde şaşırtıcı bir güce sahiptir. Örneğin, süslü, el yazısı fontları sofistike ve ciddiyet havası verirken Sans Serif fontları daha modern ve akıcı bir his verir.

Etkili kurumsal web sitesi tasarımı için akılda tutulması gereken birkaç yazı tipi kuralı vardır: gövde metni, maksimum üç yazı tipi ve 12-16 punto yazı tipi boyutu için Sans Serif yazı tiplerine sadık kalın.

Arial ve Verdana gibi Sans Serif yazı tiplerinin çevrimiçi okunması Courier ve Garamond gibi Serif yazı tiplerinden daha kolaydır. Bu yüzden gövde metni için faydalıdırlar.

Daha eğlenceli fontlar başlıklarda kullanılabilir, ancak tutarlı olmasını sağlayın. Kurumsal web sitenizin tamamında üçten fazla farklı yazı tipi kullanmak istemezsiniz.

Metin konusunda, bir web sayfasında büyük paragraflar bunaltıcı olabilir. Satır başına maksimum 18 kelime veya 50-80 karakter hedefleyin ve paragrafları kısa ve stratejik boşluklarla parçalanmış halde tutun.

Kurumsal Web siteniz için estetiği seçerken dikkat etmeniz gereken son şey, kitlenizi daima aklınızda tutmaktır. Yaşlı insanları hedeflemek ister misiniz? Sitenizdeki metnin okunmasını kolaylaştırmak için daha büyük yazı tipi boyutları kullanın. Şüphe duyduğunuzda, beyaz alanı etkili kullanan basit tasarımlar evrensel olarak çekici olma eğilimindedir.

Dengeli bir web sayfası tasarlamak zor olabilir, ancak Vayes olarak size yardımcı olmak için buradayız! “Üçte bir kuralı” diye bir şey duymuş olabilirsiniz. Bu, her türlü sanatta popüler bir prensiptir ve web tasarımı bir istisna değildir!

Üçte bir kuralı, bir görüntünün (veya web sayfasının) üzerine üçe üç bir ızgara koymanız durumunda, en dikkat çekici noktaların ızgara çizgilerinin kesiştiği nokta olacağını belirtir. Mükemmel simetri, üçte bir kuralı izleyen hafif çarpık görüntülerden aslında görsel olarak daha az çekici olma eğilimindedir.

4. Kurallara sadık kalmak

İnsanlar belirli genel kurumsal web sitesi düzenlerine alışkındır. Benzersiz olmak genellikle iyi bir şeydir, ancak kullanıcıların zaten rahat ve aşina oldukları şeylerden yararlanmak daha iyi bir fikir olabilir! Etkili kurumsal web sitesi tasarımı söz konusu olduğunda tekerleği yeniden icat etmeye gerek yoktur.

Etkilenilecek etkili kurumsal web sitesi tasarımı kurallarına birkaç örnek, her sayfanın üst kısmındaki gezinme menüleri, her sayfanın altındaki iletişim bilgileri, sayfanın üst kısmındaki ana sayfaya geri yönlendirilecek tıklanabilir bir logo ve bir aramadır.

Herhangi bir bağlantı farklı bir renkte görünmeli veya kullanıcılar üzerine geldiğinde renkleri değiştirmelidir. Ayrıca, e-ticaret siteleri için alışveriş sepeti simgeleri "sepete ekle" veya "sepeti görüntüle" düğmelerine eşlik eden tanınabilir bir özelliktir.

İnsanlar “check-out”, “sepete ekle”, “bize ulaşın” ve “gönder” gibi belirli terimleri aramak üzere şartlanmışlardır. Kutunun dışında düşünmek ve farklı ifadeler kullanmak cazip olabilir, ancak bu aslında bazı insanları daha tipik bir kelime ararken dönüşümden caydırabilir.

Yapmak istediğiniz son şey, kurumsal web sitenizin ziyaretçilerini karıştırmaktır. Süslü jargondan kaçınmak ve insanların varsayımlara daha az yer bırakmak için kullandıklarına bağlı kalmak ve kurumsal web sitenizin ziyaretçilerinin gezinmesini kolaylaştırır.

5. Tutarlılık Anahtardır

Kurumsal web sitenizin ziyaretçilerine güven oluşturmanın en kolay yollarından biri kurumsal web sitenizde tutarlı tasarım öğeleri sağlamaktır.

Tutarlılık yoluyla etkili kurumsal web sitesi tasarımı için bazı örnekler vermek gerekir ise, sitenizin her sayfasının üst kısmında aynı gezinme veya menü çubuğunu korumak, her sayfada aynı renk düzenini ve yazı tiplerini korumak ve tutarlı bir görüntü stilini korumak olduğunu söyleyebiliriz.

Ana sayfanızda vektör sanatınız ve geri kalanında yaşam tarzında stok fotoğraflarınız varsa bunlar ziyaretçilerin ilgisini kesmesine veya kafa karıştırıcı olabilir.

Etkili kurumsal web sitesi tasarımı, tüm site için tutarlı bir motif gerektirir. Sayfalar, kurumsal web sitenizi görsel olarak ilginç tutmak için biraz farklı düzenlere sahip olabilir, ancak eşleşmeleri gerekir. Kullanıcıların yeni bir sayfayı tıklamaları esnasında yeni bir web sitesine tıklayıp tıklamadıklarını merak etmelerini kesinlikle istemezsiniz

6. Bırakın Aksın

Etkili kurumsal web sitesi tasarımı sadece iyi görünmekten daha fazlasıdır; kurumsal web sitenizdeki bilgilerin mantıklı ve kolayca takip edilebileceği bir biçimde olması gerekir. İnsanlar web sayfalarını “E Formatı” olarak adlandırılan biçimde okurlar. Bu, çoğu batı dili okuma düzeninin akışını izler.

Kullanıcılar sol üst köşeden başlayarak siteleri tarar, ardından sayfa boyunca sağa, sonra sol tarafa ve tekrar sağa bir veya iki kez daha sayfa boyunca ilerler. Bu biçimi göz önünde bulundurarak, en önemli bilgileri sitenizin sol üst köşesine ve en az önemli olanı sağ alt köşeye koymanız gerekir çünkü en sık göz ardı edilen alan budur.

Ayrıca, ızgara tabanlı mizanpajlar takip edilmesi en kolay olan eğilimdir. Sitenizdeki bilgileri, dağınık görünmeyen mantıklı bir düzende organize tutarlar. Izgara tabanlı bir düzende bile, insanlar büyük metin blokları tarafından sıkılabilir.

Bunun yerine, mümkünse başlıkları, alt başlıkları ve madde işaret noktalarını kullanın. Gözün doğal akışını aklınızda bulundurun ve kullanıcıların kurumsal web sitenizde gezinmesinin kolay olduğundan emin olun.

"Şimdi satın alın" ve "bize ulaşın" düğmeleri gibi kritik dönüşüm noktaları, kurumsal web sitenizin ana sayfasında ekranın üst kısmında görünmelidir. Bu, en önemli bilgilerin her zaman ön sayfadaki fiziksel katlamanın üzerinde göründüğü basılı gazetelerden gelen bir kavramdır. Kurumsal web siteleri için metaforik katlama, sayfanın daha fazlasını görmek için aşağı kaydırmanız gereken noktadır. Kullanıcılar, sitenizdeki en önemli bilgileri görmek için sayfayi kaydırmak zorunda olmamalıdır.

7. Kullanıcı Deneyimini (UX) Unutmayın

Kurumsal web sitenizin başarısı veya başarısızlığı en çok kullanılabilirlik ve işlevselliğe bağlıdır. Güzel bir kurumsal web sitesi, etkili bir kullanıcı deneyimine sahip değilse hiçbir şey ifade etmez. Kurumsal web sitenizi tasarlarken, kullanıcıyı daima akılda tutmalı ve ihtiyaçlarını karşılamalısınız.

Kurumsal web tasarımı bir ev gibi düşünün. Dışarıdan ne kadar güzel olursa olsun, çaput bir yapı veya kafa karıştırıcı bir düzene sahip bir iç yerleşime sahip bir yerde yaşamak istemezsiniz.

Kurumsal web sitenizde etkili gezinme için akılda tutulması gereken bazı şeyler mantıklı bir sayfa hiyerarşisi ve tıklanabilir düğmelerdir. Kullanıcıların kurumsal web sitenizi tıklamaları ve istediğiniz işlemleri yapmaları mümkün olduğunca az çaba sarf etmelidir. Aslında, kullanıcıların üç veya daha az tıklamayla kurumsal web sitenizde aradıkları bilgileri bulabilmeleri önerilir.

Dikkat süreleri kısadır. Kullanıcılar aradıkları bilgileri bir rakibin sitesinde daha kolay bulabilirlerse, sizinkini bir yıldırımdan daha hızlı terk edebilirler.

Kurumsal web tasarımı görsel hiyerarşisi söz konusu olduğunda, kurumsal web sitenizin ziyaretçilerini doğal olarak en önemli unsurlara doğru çekilmeleri için organize edilmesi gerekir. Bu, yerleşimler, boyutlar ve renkler kullanılarak yapılabilir.

Örneğin, kurumsal web sitenizde bir müşteri adayı formunuz varsa, formdaki her kutunun ekranın üst kısmında görünmesini istersiniz ve "gönder" düğmesinin büyük, parlak ve formun sonunda bulunması bekler kolayca erişebilmesini bekleriz.

UX'inizin olması gereken en iyi yol, insanların sitenizi test etmesini sağlamaktır. Bazen, bir site geliştiricisi olarak, kullanıcıların sitenizi ziyaret ederken karşılaşabileceği küçük sorunlara karşı kör olabilirsiniz.

Bu yüzden kurumsal web sitenizde gezinmenin kolay olduğundan emin olmak için bazı arkadaşlarınızın yardımını alın. Ayrıca, tüm bağlantıların çalıştığından ve her şeyin düzgün göründüğünden emin olmak için sitenizi düzenli olarak kontrol etmelisiniz.

8. Yükleme Zamanını Aklınızda Tutun

Araştırmalara göre, uzmanlar, kullanıcıların yüklenmesi sekiz saniyeden uzun sürerse bir web sitesini terk edeceklerini söylüyorlar dı. Bu istatistik günümüzde yarı yarıya azalmıştır. Kurumsal web sitenizin yüklenmesi üç saniyeden uzun sürüyorsa, değerli müşterilerinizi kaybediyor olabilirsiniz.

Yükleme süresini iyileştirmenin bir yolu, sitenizdeki resim boyutlarını optimize etmektir. Büyük dosyaların yüklenmesi daha uzun sürer, bu nedenle bazı görüntülerin boyutunu ve ölçeğini azaltmak web sayfasının yükleme süresini kısaltabilir.

Açılış sayfası yönlendirmelerini önbelleğe alınabilir hale getirmek, kurumsal web sitenizin yükleme süresini artırabilecek başka bir taktiktir. Tüm bu ipuçlarını zaten denediniz ama hala sorun yaşıyorsanız sunucularınızı yükseltmenin zamanı gelmiş olabilir.

Ne tür bir cihaza erişilirse erişilsin, kurumsal web sitenizin yüklenmesinin birkaç saniyeden fazla sürmemesi gerektiğini unutmayın. Sitenizi yalnızca masaüstünde değil, telefonlarda ve tabletlerde de hızlı bir şekilde yüklendiğinden emin olmak için test edin.

9. Herkes İçin Erişilebilirlik

Bu gün ve yaşta, kurumsal web siteniz mobil uyumlu olmalı! Kurumsal web sitenizin mobil sürümlerini oluşturabilir veya farklı ekran boyutlarına otomatik olarak uyum sağlayan duyarlı bir web sitesi düzenini kullanabilirsiniz.

Etkili kurumsal web sitesi tasarımı, sitenizin tüm farklı işletim sistemlerinde, tarayıcılarda ve cihazlarda kolayca görünür olmasını sağlar. Dönüşümlerinizi en üst düzeye çıkarmak için esnek, duyarlı tasarımlar gereklidir.

10. Optimizasyon İstasyonu

Günümüzün dijital çağında olduğu gibi, web tasarımında başarının anahtarı sürekli optimizasyon dur. Kurumsal web sitenizin mümkün olduğunca kullanıcı dostu olduğundan ve dönüşümleri en üst düzeye çıkarmak için etkili bir şekilde tasarlandığından emin olmak için web sitenizi sürekli olarak test etmelisiniz.

Bazen kendi web sitenizdeki hataları yakalamak zor olabilir. Web sitenizin kullanıcı deneyimini nasıl geliştirebileceğiniz konusunda önerilerde bulunabilecek arkadaşlar ve profesyoneller dahil olmak üzere başkalarının da ilgilenmesini öneririz.

Birçok üçüncü taraf site, web sitesi ziyaretçilerinizin hangi bölümlerinin en çok etkileşime girdiğini görmek için yükleyebileceğiniz hareket haritaları sunar. Kullanıcılar sitenin önemsiz ayrıntılarına çok fazla odaklanıyorsa ve ana dönüşüm noktalarından uzaklaşıyorsa bu size iyi bir fikir verecektir.

Kurumsal web sitenizi optimizasyon amacıyla test ederken, web sitenizi birden çok farklı cihazdan, tarayıcıdan ve işletim sisteminden görüntülemeyi unutmayın. Ziyaretçilerin siteye nasıl eriştiğine bakılmaksızın sitenizin düzgün çalıştığından emin olmak istersiniz.

Ayrıca, optimizasyonun tek bir etkinlik olmadığını da unutmayın. Web tasarımı dünyası sürekli değişiyor. Güncel tutmak için web sitenizi sürekli olarak yeni bilgilerle güncellemelisiniz.

11.Hedef

Web siteniz hedeflerinizin merkezinde değilse, sağladığımız diğer tüm ipuçları hiçbir şey ifade etmez. Belirli bir nihai hedef, etkili bir web sitesi tasarım stratejisinin merkezinde olmalıdır.

Tabii ki estetikten yükleme süresine kadar her şey, ziyaretçilerin sitenizle hedeflerinizi karşılayacak şekilde etkileşim kurma olasılığı üzerinde doğrudan bir etkiye sahiptir. Birisi sayfanıza ne kadar az zaman harcarsa ve sayfanıza o kadar az ilgi gösterirse, dönüşüm sağlama olasılığı da o kadar az olur.

Kurumsal web sitenizin temel amacı her zaman belirgin olmalıdır. Kurumsal web sitenizin neyle ilgili olduğu konusunda açık ve dürüst olun. Gizlemeye çalışmayın veya kullanıcıları aldatmaya çalışmayın. Örneğin, daha fazla potansiyel müşteri istiyorsanız, bir kullanıcı sitenizi ilk tıkladığında doğrudan bir potansiyel müşteri formu açabilirsiniz.

Daha fazla doğrudan satış elde etmeye çalışıyorsanız, "sepete ekle" düğmeleri gibi dönüşüm noktalarının özellikle dikkat çekici ve kolay bulunabildiğinden emin olun. Sitenizdeki tüm düğmeler, kullanımları ile orantılı olarak boyutlandırılmalıdır.

Artık kullanıcı dostu, dönüşüm odaklı, etkili kurumsal bir web sitesi tasarımı oluşturmak için ihtiyacınız olan tüm bilgilerle donatılmış haldesiniz.

Etiketler
  • Web Tasarım

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Whois; domainin kayıt ve bitiş tarihi gibi bilgilerin yanı sıra sahibinin iletişim bilgilerini de içeren, domainlerin kimlik bilgileridir.