SEO Uyumlu Makale Nasıl Yazılır?

Aralık 19, 2019 -

Blogunuz veya web siteniz için katil içerik geliştirirken, iki önemli husus vardır: birincisi, potansiyel müşterileri meşgul edecek, eğlendirecek ve nihayetinde dönüşümleri sağlayacak kaliteli içerik oluşturma; ve ikincisi, bu içeriğin geniş bir kitleye nasıl erişilebilir olacağı. Web trafiğinin büyük kısmı arama motorlarından geldiği için, arama görünürlüğü için optimize edilmiş içerik oluşturmak, adınızı dünyaya sokmanın en iyi yollarından biridir.

SEO Uyumlu İçerik

Bu hedefler - kaliteli içerik ve yüksek arama görünürlüğü - birbirleriyle çelişebilir gibi görünseler de, pazarlama başarınız için onları bütünsel bir hedefin parçası olarak düşünmeye başlamak çok önemlidir. Evet, içeriğiniz iyi yazılmış, dinamik ve takipçileriniz için değerli bilgilerle dolu olmalıdır, ancak web sitenizin görünmeyen bir köşesinde durduğunda hiçbir şey önemli değildir.

Yüksek SEO sıralaması, içeriğinizi gizlilikten çekip yeni bir okur kitlesinin önüne çıkarabilir. Ancak günümüzün potansiyel müşterileri akıllıdır ve yalnızca makalenizi anahtar kelimelerle doldurmak, okuyuculara makalenizi açıp kapatmaktan başka seçenek vermeyecektir.

Bir makaleyi iyi yapan nedir?

VAYES VE GOOGLE

Gerçekten harika yazı öğretilemese de, iyi yazı kesinlikle olabilir. Bir pazarlamacı olarak, markanızın hikâyesini farklı ortamlar aracılığıyla aktaran ve farklı potansiyel müşteriler için yeniden düzenlenmiş bir hikaye anlatıcısı olmanız gerek. Sonrasında yapmanız gereken bu beceriyi sayfaya çevirmek.

Etkileyici, büyüleyici makaleler oluşturmak için en iyi uygulamalardan bazıları şunlardır:

Somut örnekler kullanın:

Hiçbir şey güçlü, hoş örneklerden daha fazla güç yazamaz. Bir ürünün başarısından bahsederken veya bir müşterinin hikayesine odaklanarak vaka incelemeleri kullanarak tamamen teorik olmaktan kaçının.

Okuyucunuza bir referans çerçevesi vermek için haberlerde veya pop kültürde bağlantı noktalarını bulun. Bu somut hikayeler okuyucunun aklında gerçeklerden veya sayılardan daha uzun kalacak.

Sesini gizlemeyin:

Markanız için yapabileceğiniz en iyi şeylerden biri ona benzersiz bir ses vermektir. Komik olmaktan korkma (eğer komikseniz), ilginç, hatta biraz garip. Yazının sesinin kulağa sizin sesiniz gibi gelip gelmediğini görmek için yüksek sesle okumak yardımcı olabilir.

Gerçek sesiniz en büyük varlıklarınızdan biridir. Evet, sektörünüze uygun profesyonellik standardına uymanız gerekir, ancak bir insan gibi ses çıkardıkça, daha fazla insan sizinle iletişim kurmak isteyecektir.

Kitlenizi bilin:

Blogunuz günlüğünüz değil, aynı zamanda bir kurumlararası not değildir. Hitap ettiğiniz kişiye uygun dili seçtiğinizden emin olun. Daha büyük bir kitle için yazıyorsanız jargondan uzak durun. Paragrafları kısa ve yerinde tutun ve anlaşılması zor malzemeyi sindirilebilir kavramlara ayırın.

Çalışmayı açıklamaya yardımcı olacak örneklere bağlantılar ekleyin. Sonunda, en ateşli eleştirmenin ol: revize et, revize et ve tekrar revize et. Karşı konulmaz bulduğunuz fikirleri daire içine alın ve diğer her şeyi kesin. Ne kadar odaklanırsanız, potansiyel müşterileriniz o işten daha fazla kazanabilecekler.

SEO için yazma

Bu ipuçlarını göz önünde bulundurarak, iyi bir makale hazırlamak basit olmalı. Şimdi bulmacanın bir sonraki parçasını ele alalım: içeriğinizin görünmesini sağlayın.

Çapraz yayınlama ve sosyal medya ile birlikte, içeriğinizi arama motorları için optimize etmek, çalışmanızı yeni bir takipçi kitlesine yerleştirmenin kanıtlanmış bir yoludur. İçeriğinizi arama motoru önerilerinde daha sık görünecek şekilde optimize ederek, markanızın hem görünürlüğünü hem de güvenilirliğini artıracaksınız.

İyi SEO dostu içerik oluşturmanın bazı yolları şunlardır:

Organik seçim:

Makalelerinize son derece görünür, popüler SEO anahtar kelimeleri dahil etmek, önerilerinizi yükseltmenin en iyi yollarından biridir. Başlıca uyarı: Bu anahtar kelimelerin konuyu organik hissettirecek şekilde dahil edilmesi gerekir. Öne çıkmamalı veya okuyucuyu rahatsız etmemelidirler. Okuyucular, özellikle dijital dünyada çok fazla zaman geçirenler, işinizi daha önce doldurup doldurmadığınızı, görünürlüğü artıracağını ümit ediyorlar.

Anahtar kelime yerleştirme:

Anahtar kelimelerinizi SEO makalelerinize yerleştirerek başlıkları ve altyazıları yerleştirerek optimize ettiğinizden emin olun. Anahtar kelimeler hiyerarşisi oluşturun ve en çok arama yapanları kullanın. Başlıklarda en önemli anahtar kelimelerinizi kullandığınızdan emin olun.

Şunun resmini çek:

Sayfanızın resim aramalarında da görünmesini sağlamak için alt metin içeren resimleri dahil edin. Resimler ayrıca metni dinamik bir şekilde parçalayacaktır. Görüntü odaklı içerik dijital pazarlama tekniği giderek daha fazla kendine rol bulmaya başladı ve özellikle viral içerik için uygundur.

Bu ipuçlarını göz önünde bulundurarak, daha yüksek bir SEO sıralamasına girmelisiniz; ve aynı zamanda, kaliteli bir içerik sağlayıcısı olarak ününüzü artıracaksınız.

Google'da sıralamanızı yükseltmek istiyorsanız içerik tek başına bir çözüm olmayacaktır. Google'da sıralamanızı yükseltmek için özel olarak yazmış olduğumuz içeriği buraya tıklayarak inceleyebilirsiniz.

Etiketler
  • SEO

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ