Artık Müşteriler Mobilde

Ocak 05, 2020 -

Mobil internet kullanımı ile yeni bir çağa girdik. Tüketiciler bu teknolojiyi, sadece haberlere, sosyal ağlara ve yol tariflerine ulaşmak için değil aynı zamanda yaşamlarını optimize etmek için kullanıyorlar. Mobil cihazlar ve mobil internet günlük rutinimize yerleşti ve tüketiciler sıkıldıklarında, yorulduklarında, merak ettiklerinde ve hatta aç olduklarında telefonlarına refleks olarak kullanır hale geldiler.

Tüketici davranışındaki bu değişim nedeniyle, dijital pazarlama stratejinizin mobil ortama da odaklanması gerekiyor. Bu, tüm pazarlama kampanyalarınızı ve varlıklarınızı mobil tüketim için optimize etmeniz gerektiği anlamına gelir. En önemli varlık ve öncelik vermeniz gereken varlık mobil uyumlu bir web sitesidir.


Bir Web Sitesi Mobil Uyumlu Olduğunda Ne Anlama Gelir?

Mobil uyumlu web siteleri hakkında konuşurken, bir web sitesinin akıllı telefon veya tablet gibi herhangi bir mobil cihazda nasıl göründüğünü ve
kullanıcı duyarlı olarak nasıl çalıştığını varsaymaktayız. Mobil kullanıcıların yaklaşık yüzde 90 ı içeriğe erişimin kritik olduğunu söylüyor. Bu, birçok kişinin aradıklarını bulamaması durumunda siteden ayrılmayı düşünebileceği anlamına gelir. Mobil cihazlara uygun bir web sitesi, bir mobil cihazda kolay
etkileşim için boyutlandırılmalı ve kodlanmalıdır, yani:

● Metni okumak kolaydır
● Gezinmesi kolaydır
● Bakması hoştur yani kullanıcı deneyimi keyiflidir.

Mobil Uyumlu Bir Web Sitesine Sahip Olmanın Önemi

Daha fazla müşteri̇ edi̇nmek ve elde tutmak i̇sti̇yorsaniz, mobi̇l ci̇hazlara uygun bi̇r si̇teye i̇hti̇yaciniz vardir. Bundan daha fazla bir plainer koyamıyoruz.
Tamamen özgür, yeni müşteriler edinmek (ve sahip olduklarınızı korumak) için bir mobil web sitesi tasarımına ihtiyacınız var. 

Google tarafından yapılan son çalışmalar, ister küçük ister orta ister kurumsal olun, herhangi bir işletmenin, şimdi rekabet avantajı elde etmek ve daha sonra bu rekabeti korumak istiyorsanız mobil cihazlara uygun bir web sitesine sahip olması gerektiğini doğrulamaktadır.

Google Verilerine göre;

● Kullanıcıların yüzde 57 si kötü tasarlanmış bir mobil siteye sahip bir
işletme önermeyeceklerini söylüyor
● Türkiye deki tüm çevrimiçi trafiğin yüzde 57 si artık akıllı telefonlardan ve
tabletlerden oluşuyor.
● Akıllı telefon kullanıcılarının yüzde 69 u , sorularını veya endişelerini
kolayca ele alan mobil sitelere sahip şirketlerden satın alma olasılıklarının daha yüksek olduğunu söylüyor.
● Günümüzde insanlar mobil cihazlarda markalarla diğer yerlerden 2 kat
daha fazla etkileşime giriyor.
● Bugün B2B arama sorgularının yüzde 50 si akıllı telefonlardan yapılmış
ve 2020 ye kadar yüzde 70 e çıkacak.
● Dört akıllı telefon sahibinden üçü acil ihtiyaçlarını karşılamak için önce
mobil aramaya yöneliyor.

Yukarıdaki verileri, özellikle de hizmetlerinizi arayan kişilerin yüzde 57 sinden fazlasının mobil cihazlar kullandığını dikkatlice düşünün.
Bu, bir mobil web siteniz yoksa, potansiyel müşterilerinizin yarısından fazlasının başka bir yere gittiği anlamına gelir. Tek bir müşterinin yaşam boyu değerini düşünün. Müşterinin sizi kaç kişiye yönlendireceğini düşünün. Şimdi, potansiyel müşterilerinizin yüzde 57 si rakiplerinize kaydolursa kaybedilen değeri düşünün.

Müşterilerim Bir Mobil Siteden Ne Bekliyor ?

Bunu detaylandırdığınızda, gerçekten bahsettiğimiz şey, modern tüketicinin değişen tercihleridir. Bugünün tüketicisi beş yıl öncesine göre çok daha bağlı ve sabırsız.

Peki, modern tüketici web sitenizden ne istiyor? Hızlı, güvenli, mobil bir cihazdan hemen erişilebilir olmasını ve harika, mobil uyumlu içerikle dolu
olmasını istiyorlar.

Modern tüketici beklemeyi sevmiyor, Amazon ve Uber gibi web siteleri sayesinde, hız söz konusu olduğunda son derece yüksek beklentileri var.
Çevrimiçi nüfusun yarısı bir web sitesinin 3 saniye veya daha kısa sürede yüklenmesini bekliyor. Başlamazsa, kullanıcı “geri” düğmesini tıklayacaktır.
Ortalama bir mobil web sitesinin yüklenmesi hala 10 saniye sürdüğü düşünüldüğünde, şimdi işlem yaparsanız ilerleme şansınız vardır.

Web Sitenizin Güvence Altına Alınması Gereki̇yor

2019 un başından itibaren Google, arama çubuğunda olduğu gibi güvenli olmayan web sitelerini (HTTPS veya SSL sertifikası olmayan web siteleri) etiketlemeye başladı. Güvenli siteler yeşil kilitli bir sembolle, güvenli olmayan web siteleri ise güvenli olmayan bir etiketle etiketlenir.

Müşterileriniz büyük olasılıkla web sitesi saldırılarının tehlikelerini anlayan akıllı ve bilgili kişilerdir. Kendinizi müşterilerinizin yerine koyun.
Neredeyse aynı iki web sitesi arasında iki saniyelik bir karar vermeniz gerekiyorsa, güvenli değil uyarısı ile yeşil kilitli olanı seçeceksiniz.

Web sitenizi nasıl mobil uyumlu hale getirebilirsiniz: 5 Adım

1. Web sitenizi duyarlı hale getirin, Web sitenizi duyarlı hale getirmek,
sayfanın düzeninin ve görüntüsünün cihaz ekranının boyutuna göre
otomatik olarak değiştiği anlamına gelir.

2. Önemli bilgileri bulmayı kolaylaştırın, Mobil uyumlu en iyi web sitesi
tasarımları, belirli yerlerde hangi bilgilerin görüntüleneceğine öncelik
verir. Örneğin, iletişim bilgilerinizin ve hizmetlerinizin / ürünlerinizin
mobil ekranda bulunması her zaman kolay olmalı ve navigasyonunuz en
aza indirilmelidir.

3. Düğmeleri büyütme, İnsanlar düğmelerinizi parmaklarıyla tıklayamazsa,
yeterince büyük değildir.

4. Yazı tipinin daha kolay okunmasını sağlama, Daha küçük bir ekrandan
okunabilecek kadar büyük ve net bir yazı tipi ve yazı tipi boyutu
kullanmalısınız.

5. Resimlerinizi ve dosyalarınızı sıkıştırın, Web sitesi hızı çok önemlidir ve
büyük resimler, dosyalar ve videolar mobil web sitenizi önemli ölçüde
yavaşlatabilir.

Mobil uyumluluğu kontrol etmek için Google Search Console Kullanabilirsiniz https://search.google.com/test/mobile-friendly?hl=tr

Örnek olarak :

Mobil Uyumluluk

Etiketler
  • Web Tasarım
  • Popüler Bloglar

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Whois; domainin kayıt ve bitiş tarihi gibi bilgilerin yanı sıra sahibinin iletişim bilgilerini de içeren, domainlerin kimlik bilgileridir.