E-Ticaret Satışlarınızı Artıracak 8 İpucu

Aralık 16, 2019 -

Online ticaret mağazanızın satışlarını artırmak istiyorsanız size bazı tavsiyeler verebiliriz. Bu tavsiyelere uyduğunuz da satışlarınızda ve müşteri memnuniyetinde doğrudan artış görebilirsiniz.

E-ticaret sitelerinin yaygınlaşmasıyla birlikte artan rekabet sektörün zorluğunu artırdı. Bu zorlukların üstesinde gelebilmek için arama motorunu ve müşterilerinizi memnun etmelisiniz.

Size vereceğimiz bu tavsiyeler sayesinde SEO tarafında da siteniz olumlu olarak sonuç alacaktır.

1: Güvenilir Olun

Güvenilir Olun

Hiç kimse güvenilir olmayan bir e ticaret sitesinden alışveriş yapmak istemez. Müşterilerinizin endişe kaynağı olan siber güvenlik tarafında maksimum düzeyde optimizasyon yapmalısınız.

Güvenlik optimizasyon işlemlerinde olmazsa olmazınız SSL sertifikası olmalıdır. SSL sertifikası olmayan bir web sitesi Google tarafından da güvensiz olarak algılanacaktır.

SSL VAYES

Bunun dışında sitenizin footer alanına güvenlik ile ilgili görseller ekleyebilirsiniz. Bu sadece müşterilerinizin gözünde güvenilir olmanızı sağlayacaktır.

Site içerisindeki pop-up reklamlardan kaçınmalısınız. Bu reklamlar genelde güvenilir olmayan web sitelerinde karşımıza çıktığı için ziyaretçilerinizi olumsuz olarak etkileyecektir.

Siz siz olun olabildiğince güvenilir gözüken ve olan bir e-ticaret sitesine sahip olun. Sitenizin tecrübeli kişiler tarafından kodlanması ve kaynak kodlarında açık olmaması çok önemlidir.

Siz farketmeseniz bile siber korsanlar sitenize sızarak müşteri bilgilerinizi çalabilir. Yıllardır sektörde hizmet veren ve siber güvenlik alanında oldukça profesyonel olan ekibimiz ile çalışabilirsiniz.

Bizim üretmiş olduğumuz web sitelerinde günümüze kadar bir kez bile hacklenme işlemi olmamıştır. Kaynak kodlarının büyük arge yatırımları ve tecrübeyle oluşturulduğu Vayes Vstart yönetim sistemini tercih edebilirsiniz.

2: Mobil Deneyimi Artırın

Site hızının dönüşüme etkisi

Günümüz E-ticaret sitelerinin trafik kaynaklarını incelediğimizde yüzde 90 mobil kaynaklı trafik gözükmektedir. Özellikle ülkemizde mobil kullanımın artması nedeniyle mobil tarafında da kusursuz bir deneyim sunmalısınız.

E ticaret mağazanız için mobil uygulamalar üretebilir ve kullanıcı deneyimini artırabilirsiniz. Mobil deneyimde olmazlarımızdan bir ise site hızıdır. Site hızının etkisini size küçük bir örnekle göstermek isterim.

Bu verilerde Google datası kullanılmıştır.

Aylık ortalama ziyaretçi sayısı: 500.000

Dönüşüm oranı: Yüzde 3 (Genel E-ticaret sitesi ortalaması)

Dönüşüm değeri: 15$

3.2 saniye olan site hızınızı 2.2 saniye olarak iyileştirdiğinizde yıllık gelirdeki potansiyel artış 96,757 USD olacaktır.

Sizde bu linkten site hızının dönüşüme etkisini hesaplayabilirsiniz.

3: Tüketici için Videolar Üretin

Video içerik üretin

Günümüzde en hızlı tüketilen içerikler arasında videolar yer almaktadır. Ürünlerinizin kutu açılımları veya tanıtımları için videolar üretebilir ve müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz.

Sitenize gelen ziyaretçilerin dönüşüm oranını artırmak için videolar size gerçekten çok yardımcı olacaktır.

Fakat videoların özgün ve kaliteli olması gereklidir. Başka yerlerden bulduğunuz videolar hem SEO hemde ziyaretçi deneyimi açısından olumsuz etki yaratacaktır.

Videolarınızı sosyal medya ve youtube gibi ortamlara da yükleyerek bu kanallardan da dönüşüm almayı sağlayabilirsiniz.

4: Özgün İçerikler Üretin

Özgün İçerikler Üretin

Sitenize gelen bir ziyaretçi büyük bir ihtimal ile araştırma yapıyordur. Ziyaretçinizin hep aynı görselleri ve ürün açıklamalarını görmesine engel olun.

Bu özellikle imalatçı tarafından verilen ürün açıklaması ve görsellerini kullanan e-ticaret sitelerinin başına gelmektedir.

İmalatçının anlaşmış olduğu 50 farklı e-ticaret sitesi aynı ürün açıklama ve görsellerini kullanarak hem kopya içerik üretmiş olurlar hemde müşteri deneyimini düşürürler.

Burada yapmanız gereken ise ürün meta taglarını, ürün açıklamalarını, ürün görsellerini özgünleştirmeniz.

Burada yapmış olduğunuz çalışma sayesinde arama motoru tarafında da pozisyonunuz artacaktır. SEO çalışmalarının olmazsa olmazı özgünlüktür. Sizde bu kapsam çalışmalar yaparak hem arama motorunu hemde ziyaretçileri memnun etmelisiniz.

5: Sepeti ve Ödeme Yöntemlerini Optimize Edin

Sepet tasarımını önemseyin

Sepete kadar giden bir müşteriyi kimse kaybetmek istemez. Bundan dolayı sepet tasarımının oldukça kullanışlı hale getirilmesi için çalışmalısınız.

Sepet tasarımında ve formunda gereksiz olan herşey kaldırmalı ve olabildiğince basit ve kolay bir tasarımı tercih etmelisiniz.

Ziyaretçilerinizin satın alımını en basite indirgemek için ödemeye yöntemlerini çeşitli hale getirmeniz gerekli.

Sitenizde bulunan yetersiz ödeme yöntemi türleri satışlarınızı olumsuz olarak etkilemektedir.

6: Daha Fazla İndirim Sunun

Özel indirimler yapın

Herkes indirimi sever, ziyaretçilerinizi mutlu etmek için onlara özel indirim kodları gönderin.

Sitenize gelen yeni ziyaretçiler için ilk üyelik kampanyası ekleyebilirsiniz. Bu gibi küçük gözüken indirimler dönüşüm oranınızı ve cironuzu ciddi miktarda artıracaktır.

Çünkü insanlar şimdi satın almadıklarında daha çok para harcayacaklarını anlamalılar.

İndirimler, ziyaretçilerinizin dürtülerini tetikleyerek satın alma işlemini ve oranını artırmaktadır.

7: Aciliyet Duygusu Yaratın

Biraz önce değindiğimiz indirimlerin bir sonu olmalı. Müşterileriniz bunun farkında olacak ve hızlıca satın almak isteyecekler. Eğer bir teknoloji e ticaret siteniz varsa, ürünleri son 2 adet kaldı şeklinde gösterebilir ve bu ürünü de yüzde 20 indirim şeklinde müşterilerinize sunabilirsiniz.

Bu şekilde müşterileri tetikleyecek, aksiyon yaratacak kampanyalar e-ticaret satışlarınızı artıracaktır.

8: Referansları veya Yorumları Gösterin

Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazı tabii ki referans müşterilerdir. Satın almaya meyilli bütün kullanıcılar ürün hakkında yorumlar okumayı severler. Ürünleriniz hakkında gerçek yorum alabilmek için satın alan kullanıcılar ürün hakkında sorular sorabilirsiniz.

Eğer hiçbir şekilde satılmaya bir ürününüz varsa bu ürüne sistemden ekleyeceğiniz sahte yorumlar sayesinde o ürünün satışını artırabilirsiniz.

Fakat bunu yaparken doğallıktan ödün vermeden yapmanız gereklidir. Ürünlere verilen puanlar görseller, kullanıcı isimlerinin olabildiğince doğal bir şekilde oluşturulması gereklidir.

Bu tarz stratejilere mümkün olduğunca yanaşmamanız fakat gerektiğinde de yapmanız gerekli.

Sonuç:

Müşterilerimizin kolayca alışveriş yapabileceği, güvenilir ve özgün bir web sitesine sahip olduktan sonra satışlarımızın artacağından artık hiç şüphemiz yok.

Bu tavsiyeleri uygularken müşterileri siteye nasıl çekebilirim? Benim hiç ziyaretçim bile yok diyorsanız siteniz için SEO ve ADS (Google Reklam) çalışmalarını bizimle yürütebilirsiniz.

Yıllardır sektör deneyimimiz sayesinde en yüksek verimi alacağınız şekilde reklam optimizasyonlarını yapmaktayız.

Etiketler
  • SEO
  • Dijital Pazarlama

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Whois; Domainin kayıt ve bitiş tarihi gibi bilgiler başta olmak üzere sahibinin iletişim bilgilerini içeren, domainlerin kimlikleridir.