Google'da Yükselmeniz İçin Yapmanız Gereken 8 Taktik

Mart 04, 2020 -

Günümüzde en büyük reklam aracı internettir. İnsanlar günlerinin büyük çoğunluğunu internette geçirmektedir. Dolayısıyla firmalar açısından internet önemli bir strateji aracıdır.

Dolayısıyla Google gibi büyük bir arama motorunda ilk sırada yer almak oldukça önemlidir. Arama motorunda ilk sıralarda yer almak öncelikle, mevcut ve potansiyel müşterileriniz tarafından güvenilir algılanmanızı sağlar.

Güvenilir olarak algılamak müşteri sayınızı ve satışlarınızı arttırmaktadır. Bunun yanı sıra güvenilirlik müşteri sadakati oluşturmada en kritik faktörlerden biridir.

Google'da ilk sırada yer alıyor olmak iyi bir tanıtım stratejisi uyguladığınız anlamına gelmektedir. Google arama motorunda ilk sırada yer almanız için öncelikle iyi bir web sayfasına sahip olmanız gerekmektedir.

Web sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, web sitenizde kolaylıkla gezebilmeli ve aradıklarını bulabilmelilerdir, bu tür bir web sitesi daha çok ziyaretçi çekecektir.

Bunun yanı sıra web sitenizde kesin ve net bilgiler vermeyi tercih etmelisiniz. Kullanıcıların gereğinden fazla resim ve detayla gözlerini yormamalı ve her şeyi olabildiğince basit tutmalısınız.

Sade ama etkileyici görseller ve metin yazı tipleri sayfanızın ziyaretçilere hoş görünmesini sağlayacaktır. Tüm bunların ardından bir sonraki adım ise web siteniz için etkili bir seo yapmanızdır. Google aramalarında yükselmek istiyorsanız arama motoru optimizasyonu stratejilerini kullanmanız gerekmektedir.

SEO, arama motorlarında ilgili sayfa ve sitelerin üst sıralarda çıkması için yapılan çalışmaları kapsamaktadır. SEO'nun temel amacı arama motorlarında üst sıralarda listelenmektir.

Asıl maksat ilgili sitelerin hizmet, satış ve bilgilerinin daha geniş kitlelere ulaştırılmasıdır. Günümüzün yüksek rekabet seviyesinde, arama sonuçlarında olabildiğince yukarıda yer olmak oldukça önemlidir ve bu da verimli bir SEO stratejisi ile birlikte gelmektedir. Sizler için google aramalarında yükselmenizi sağlayacak 8 taktik hazırladık.

1- Anahtar Kelimeler Kullanın

Sıralama çabalarınızın başarıya ulaşması için ilk yapmanız gereken doğru anahtar kelimelerini araştırmak ve belirlemektir. Doğru anahtar kelimeler kullanıldığında arama motorunda listelenen sonuçlarda ilgili web sitesi daha üst sırada çıkabilmektedir.

Dolayısı ile sizin web sitenizin daha üst sırada olması nedeniyle site trafiğide artmaktadır. Kullanıcılar Google’da arama yaparken bu anahtar kelimeleri kullanacaktır ve Google da sizi üst sıralara taşıyacaktır.

Ancak, burada dikkat etmeniz gereken nokta tek kelimelik anahtar kelimeler seçmemeniz. Birden fazla kelime kullanmanızda fayda vardır. Bu nedenle doğru anahtar kelimelerin kullanılması gereklidir. Bunun için de anahtar kelime araçları yardımcı olabilmektedir.

2- Özgün ve Kullanıcı Odaklı İçerikler Paylaşın

Kullanıcıların aradığı doğru bilgileri bulması için gerekli olan, iç içe girmiş yazılar yerine daha sade ve güncel içerikleri kullanıcılara sunmanız, web sitenizi ziyaret etmelerine ve sitenizde daha fazla zaman geçirmelerine katkı sağlayacaktır. Özgün içerikler ise sizin rakiplerinizden sıyrılmanızda ve farklı bir konumda algılanmanızda olumlu yaratacaktır.

3- Sosyal Medya Paylaşımları Yapın

Web siteniz üzerinden bir konu hakkında paylaşım yaptığınızda, bunu etkileyici bir görsel ile sosyal medya hesaplarınız üzerinden yeni açıklamalar ve etiketler ile daha kaliteli bir hale getirebilirsiniz.

Böylelikle sosyal medya hesaplarınızda sizi fark eden kullanıcılar web sitenizide ziyaret edecektir. Sosyal medya hesapları üzerinden SEO optimizasyonu kullanılarak, web sitelerinin organik ziyaretçi oranını kolaylıkla arttırabilirsiniz.

SEO’da sosyal medyanın önemi gözetilerek sosyal medya hesaplarının aktif şekilde kullanılması gerekmektedir. Sosyal medya hesapları üzerinden yapılan etkileşimler, takipçi sayısına göre etki oranını artırmaktadır. Sosyal medya hesaplarınızda takipçileriniz arttıkça, web siteniz ve içeriklerinize olan etkileşimlerde artış sağlanacaktır.

4- Web Sitenizi Güncel Tutun

Web sitenizin içeriğinde yapacağınız değişiklikler, kullanıcıların web sitenizi tekrar tekrar ziyaret etmelerini sağlayacaktır. Bu nedenle güncel olmak oldukça önemlidir.

Hizmet verdiğiniz sektör hakkında web siteniz üzerinden sık sık paylaşımlarda bulunmalı ve sık sık yeni ürünler eklemelisiniz. Web sitenizin içeriğini sık sık güncellemek, siz ve müşterileriniz arasında güven oluşturmaya yardımcı olacaktır.

Güncellenmiş bilgiler web sitenizin arama motorları sıralamasında yükselmesini sağlamaktadır. Sitenizde güncel olmayan içeriklere sahip olmak, işletmeniz açısından müşterilerinizin sizin içeriklerinize ilgi duymamasına neden olacaktır. Web sitesini güncel tutmanın en kolay yolu belirli aralıklarla içerikler oluşturmaktır.

5- İyi Bir Kullanıcı Deneyimi Sunun

Web sitesinde kullanıcı deneyimi büyük önem taşımaktadır. Kullanıcılar web sitenizi ziyaret ettiklerinde aradıkları bilgi ve ürünlere kolaylıkla ulaşabilmelilerdir. Kullanıcı odaklı içerik samimi, özgün ve müşterilerinizin ileride ne gibi içerikler görmek istediklerini anlamak adına oldukça değerlidir.

İyi bir kullanıcı deneyimi kullanıcılarınız ile etkileşime geçme ve etkileşimli bir topluluk oluşturmanızı sağlar. İyi bir kullanıcı deneyimi için görsel anlamda ve performans açısından web sitenizi geliştirmeniz gerekmektedir.

Günümüzde insanların büyük çoğunluğu bilgi edinmek amacıyla mobil telefonlar ya da tabletleri tercih etmektedir. Mobil cihazların tercih edilmesinin sebebi daha kolay taşınabilir olması ve kullanımının oldukça pratik olmasıdır. Bu sebeplerden ötürü web sitenizin mobil uyumlu olması kullanıcı deneyimi açısından büyük bir avantajdır.

6- Google’da Reklam Verin

Dünyanın en ünlü arama motoru olan Google firmasının internet ortamında Google Ads olarak bilinen reklam modeli kişi yada kurumların web sayfalarını arama sonuçlarında üst sıralarda çıkmasını sağlamaktadır. Böylelikle firmalar ürün ve hizmetlerini kolaylıkla geniş kitlelere tanıtabilmektedirler.

Google’ın arama sonuçlarında, iş ortağı sitelerde veya Youtube’da reklamlarınızı göstermenizi sağlayan bir online pazarlama aracıdır. Google reklamları, internet reklam ekosisteminde en fazla bütçenin kullanıldığı kanaldır.

Google’dan reklam hizmeti alan bir web sayfası üst sıralarda yer almaktadır. Google arama motorunda organik arama sonuçlarının üzerinde yer almak amacıyla reklam yapabilirsiniz.

Bu sayede kolaylıkla hedef kitleniz ile etkileşime geçebilirsiniz. Kaliteli bir şekilde oluşturulan içerikler ile Google’a vererek kitlenizin direkt olarak karşısına çıkabilirsiniz. Google’a reklam vermek ve hedef kitlenizin direkt olarak karşısına çıkmak masraflı bir yöntem olsada en etkili yollardan biridir.

7- İlgi Çekici Meta Açıklamaları Yapın

Meta açıklamaları da tıklanma oranlarını arttıran bir diğer seo bileşenlerinden biridir. Arama sonuçlarında insanlar yalnızca başlığa bakmamaktadır ancak meta açıklamaların bulunduğu kısımda son derece göze çarpan etmenlerden biridir.

Arama motorunda anahtar kelimeler ile arama yapan kullanıcılar, ilk olarak sayfa başlığı, link ve meta açıklamaları ile karşılaşmaktadır. Bu üç bileşen, sizin ilk aşamada dikkat çekmeniz için sahip olduğunuz yapılardır.

Açıklama alanını doldururken bazı noktalara dikkat ederek kullanıcıların web sitenize tıklamalarını arttırabilirsiniz. Bu metinleri yazmanın temel amacı, arama yapan kullanıcıların dikkatini çekmektir.

Bu nedenle, ilgi çekici ve harekete geçirici bir meta açıklaması kesinlikle tıklanma oranlarınızı artıracaktır. Meta açıklamalarında doğru açıklamalara yer vermek göz ardı edilmemesi gereken önemli bir opsiyondur.

Meta açıklamaları, arama motorlarında üst sıralarda yer almak için SEO uyumlu olmalıdır. Meta açıklaması yazarken dikkat edilmesi gereken ilk nokta ise karakter sınırıdır. Meta açıklaması için tanınan karakter sınırı 160 karakterdir.

Bu nedenle 160 karakter ile sayfa içeriğini etkili bir şekilde özetlemek gerekmektedir. Bu sınırdan daha fazla karakter kullanarak oluşturulan meta açıklamaları kullanıcıların dikkatini çekmemektedir. Bunun yanı sıra arama motorları da uzun açıklamaları uygun görmemektedir.

8- Uzun Metinler Yazın

Uzun metinler Google’da her zaman çok daha fazla kıymetlidir. Google, uzun metinler paylaştığınızda, kısa metinlere oranla sizin sayfanızın daha önemli olduğunu düşünür.

Yazdığınız yazıların 1000 ile 2000 arasında kelimeye sahip olması idealdir ve tabiki içeriklerinizin de özgün olması gerekmektedir.

Google sıralama algoritmasını oluştururken uzun içeriklere bazı kısa içeriklerden daha kalitesiz içeriğe sahip olsa bile avantaj vermektedir. İçerik uzunluğu kadar, içeriğin kaliteside önem arz etmektedir.

İçeriğin kaliteli oluşu kullanıcıların sayfada geçirdiği süreyi ve kullanıcıların tıklama oranını arttırarak dolaylı yoldan SEO’ya katkı sağlamaktadır.

Etiketler
  • SEO

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ