Grafik Tasarımda Renk Psikolojisi

Ekim 26, 2018 -

Renk, insanların renk algılayışının psikolojisi gibi grafik tasarımda da önemli bir rol oynar. Renk ve psikolojinin grafik tasarım sürecini nasıl etkilediğine bakalım.

Renk Psikolojisi

Renk psikolojisi, renklerin insan duygularını ve davranışlarını nasıl belirlediğinin incelenmesidir. Kişisel zevklerimiz, ailemizin bizi yetiştirmesi ve kültürel geçmişimiz arasındaki karmaşık etkileşimler dizisine dayanan renklere tepki veriyoruz. Renk algıları, ince yöntemlerle etkilenebilir; Örneğin, yiyeceklerin tadına bakma yolunu artırabilir veya azaltabilir. Doğru renkler hap ve plaseboların ne kadar etkili olduğunu bile arttırabilir; mavi, sakinleştirici veya uyku indükleyici haplar için kullanılırken, kırmızı veya sarı genellikle uyarıcılar için kullanılır. Her marka ve iş, ürün tasarımlarında, ambalajlarında, reklamlarında ve web sitelerinde kasten renkleri kullanır. Üst düzey grafik tasarım, kısmen marka ve şirketin misyonuyla çalışan renkleri seçme yeteneğine dayanır. Renk psikolojisi tüketicilerden doğru tepkileri tetiklemek için kullanılabilir ve kullanılmalıdır. Bu, grafik tasarımcısının hedefinin bir parçasıdır. Grafik tasarım, renklerin algılanma biçimindeki kültürel farklılıkları da belirlemektedir. Aynı renk farklı kitleler için çok farklı şeyler anlamına gelebilir; Örneğin, çoğu kültürde sarı parlak, neşeli bir çağrışım vardır, ancak Çin'de kaba veya yetişkin çağrışımları olabilir. ABD beyazı saflığı simgeliyor ve genellikle gelin markalaşması için kullanılıyor, ancak beyaz Japonya, Hindistan, Çin, Kore ve Orta Doğu'da yası simgeleyen bir renk. Buradaki alt çizgi kitlenizi tanımak ve akıllıca seçmekten geçiyor.

Odaktaki Renkler

Her renk türüne ve bireysel renklere daha yakından bakalım:

Sıcak renkler

Kırmızı, turuncu ve sarı ve üçüncül varyasyonlar sıcak renklerdir. Genelde olumlu, tutkulu, mutlu, coşkulu ve enerji verici etkiye sahiplerdir.

Kırmızı (Birincil renk)

- Olumlu çağrışımlar: Tutku, güçlü duygular, heyecan, sevgi, güven, konfor, sıcaklık.

- Tanıtımsal çağrışımlar: Tehlike, öfke, şiddet, yangın, savaş.

- Kombin tasarım olarak kullanımı: Vurgu rengi olarak parlak kırmızı; profesyonel, zarif bir görünüm için gri ve beyaz ile birlikte koyu kırmızı.

Portakal (İkincil renk)

- Olumlu çağrışımlar: heyecan, enerji, sağlık ve canlılık, arkadaş canlısı, coşku, güzellik, dünyevilik, mevsimsel değişim, uygun fiyat ve sıcaklık .

- Doğal çağrışımlar: Yiyecek ve içecek siteleri genellikle iştahı uyandırdığı için turuncu kullanır.

Sarı (Birincil renk)

-Olumlu çağrışımlar: Sıcak, neşeli, dikkat çekici, mutluluk, umut.

-İkincil çağrışımlar: Öfke, hayal kırıklığı, dikkat / tehlike, korkaklık, aldatma.

-Kombin tasarım olarak kullanımı: Çocukları içeren ürün ve hizmetler için yumuşak sarılar; antika bir görünüm ve uzun süreli temyiz ya da kalıcılık hissi için altınlar ve koyu sarılar.

Soğuk Renkler

Yeşil, mavi ve mor ve üçüncül varyasyonları soğuk renklerdir. Genel olarak, sıcak renkler daha sakin, profesyonel ve sakinleştiricidir.

Yeşil (İkincil renk)

- Olumlu çağrışımlar: Doğa, büyüme, sağlık, yeni başlangıçlar, para, yenilenme, sakin, bolluk, yatıştırıcı, doğurganlık, iyi şans, uyum, denge.

- Doğal çağrışımlar: Kıskançlık, açgözlülük, deneyimsizlik. Doğa, yenilenme, istikrar ve zenginlik. Daha parlak yeşillikler, canlı, enerji verici tasarımlar için en yaygın olanıdır, zeytin yeşili en yaygın olarak doğal dünyayı belirtmek için kullanılır ve koyu yeşiller refahı ve stabiliteyi işaret eder.

Mavi (Birincil renk)

- Olumlu çağrışımlar: Otorite, sakinleştirici, muhafazakar (ama aynı zamanda liberal politik değerleri de içerebilir), erkeksi, tehdit edici olmayan, barışçıl, canlandırıcı, güvenilir, sorumlu, sakin, istikrarlı, güçlü, sakin.

- Dünya üzeri çağrışımlar: Üzüntü, depresyon, mesafe ve yetişkin temalar.

- Kombin tasarım olarak kullanımı: Bebek ve genç çocuk ürünleri için bebek mavisi; sakinleştirici ve rahatlatıcı efektler için hafif maviler; ferahlatıcı, enerji verici bir his için parlak maviler; kurumsal tasarımlar, güvenilirliğin ve gücün önemli olduğu diğer yerler için koyu mavi renkler.

Mor (İkincil renk)

- Olumlu çağrışımlar: Büyülü, yaratıcı, gizemli, ruhsal, yaratıcı, lüks, kraliyet, zenginlik ve askeri onur.

- Kombin tasarım olarak kullanımı: Şımartan, güzellik ve romantizm için açık pembeler; lüks ve zenginlik için koyu morlar.

Nötr Renkler

Nötr renkler, grafik tasarım için kritik öneme sahiptir, çünkü bunlar sıklıkla arka plan olarak işlev görür ve parlak vurgulu renkler ile uyumlu olarak doğru efektleri üretmesi beklenir. Bununla birlikte, nötr renkler kendi başlarına da konuşabilir ve kendi karmaşık anlamlarını ve mesajlarını taşıyabilir.

Beyaz Renk

- Olumlu çağrışımlar: Temizlik, gelin, masumiyet, bekaret, sağlık, saflık, iyilik ve barış.

- Olumsuz çağrışımlar: Soğuk, donuk, mülayim, kişiliksiz, sönük ve steril.

- Kombin tasarım olarak kullanımı: Bir zemin beyaz ise diğer renklerin parlamasına izin verir; beyaz minimalist tasarımlar yaratmak için kullanılabilir; Beyaz yaz ve kış anlamı da taşıyabilir.

Siyah Renk

- Olumlu dernekler: Sihir, Cadılar Bayramı, güç, moda, zarafet, gizem, zenginlik ve formalite.

- Olumsuz çağrışımlar: Ölüm, kötülük, sindirme, yas, kontrol, şanssızlık.

- Kombin tasarım olarak kullanımı: Bir siniri iletmek için kullanılır, gizemli veya zarif bir his. Siyah ayrıca tipografinin varsayılan rengidir.

Gri Renk

- Olumlu çağrışımlar: Profesyonel, resmi, sofistike.

- Olumsuz çağrışımlar: İç karartıcı, mat, moody.

- Kombin tasarım olarak kullanımı: Kurumsal tasarımlar, arka planlar ve tipografi.

Kahverengi ve Bej Rengi

- Olumlu çağrışımlar: Dünyevi, aşağı, toprak, sıcak, aile, güvenilirlik, sağlamlık, rahat ve güvenilir.

- Olumsuz çağrışımlar: Donuk, kirli.

- Kombin tasarım olarak kullanımı: Özellikle doğal görünümlü ahşap ve taş görünümlü için arka planlar ve bir yedek olarak siyah tipografi veya arka planlar için kullanılır.

Sonuç

Grafik tasarım, güzel görünen renk kombinasyonlarını seçmekten çok daha fazlasını gerektirir. Belirli istenen etkileri üretmek için renklerin dikkatli bir şekilde değerlendirilmesi, grafik tasarımcısının işinin sadece bir parçasıdır. Bu, renk psikolojisinin ve bilgisinin derinlemesine anlaşılmasının ve her bir rengin stratejik olarak nasıl kullanılacağının, başarılı bir grafik tasarımın temel bileşenlerinden biri olduğu anlamına gelir.

Etiketler