IGTV Yatay Formata Yeniliyor mu?

Haziran 20, 2019 -

Artık IGTV’ye yatay formatta video yükleyebileceğiz ve telefonumuzu yatay konuma getirdiğimizde tam olarak izleyebileceğiz.

Bir yıl önce YouTube’a rakip olarak ortaya çıkarılan IGTV, dikey formatta uzun videolar yayınlanabilen formatıyla dikkat çekmişti, hatta yayın formatlarıyla tartışma konusu bile yaratmıştı.

Yatay formatta video yüklenmesine izin vermeyen IGTV’ye farklı platformlar için çektiğiniz videoları yükleyemiyor ya da videoları yeniden boyutlandırma yaparak yüklemeniz gerekiyordu (Dikey bir tasarım içerisine yerleştirdiğiniz yatay bir video alanı oluşturmak gibi) Şimdiye kadar IGTV beklediği başarıyı yakalayamadı. İstediği başarıyı yakalayabilmek için birçok güncelleme getirdi; IGTV’ye video yüklemenin kolay hale getirilmesi ya da IGTV’de yapılan paylaşımın bir önizlemesini akışta paylaşma imkânı gibi. Şimdi yapılacak olan güncelleme ise dikey video anlayışını geride bırakarak yatay formattaki videoların da yüklenmesine izin vermesi.

Artık IGTV’ye yatay formatta video yükleyebileceğiz ve telefonumuzu yatay konuma getirdiğimizde tam olarak izleyebileceğiz. Yatay olarak yüklenilen videolara hem IGTV uygulaması hem de Instagram üzerinden kolayca erişebilme imkânı olacak.

Instagram yaptığı açıklamada IGTV’de videoların hangi formatta çekildiğine önem vermeksizin kaliteli içeriklerin yer almasını istediklerini belirtti. Bu konuya dair yapılan yorumlarda IGTV’nin sadece dikey videoları destekleyecek şekilde açılması, Instagram’ın 2015 yılında sadece kare formatındaki fotoğraflara yer vermesi ve sonrasında bu kare formatı esnetmesiyle özdeşleştiriliyor. 

Bu güncelleme ile birlikte YouTube gibi dev bir video platformu için üretilen içeriklerin büyük bir kısmının IGTV’de de karşımıza çıkma ihtimali oldukça yüksek. Şimdiye kadar geniş bir kullanıcı kitlesini IGTV’ye çekecek kapsamda kaliteli ve özel bir içerik üretiminden bahsetmek mümkün değil. Her ne kadar Instagram, istedikleri etkiyi yaratmayan, IGTV’de en çok izlenen video içeriklerin istatistiklerini paylaşmak istemese de Sensor Tower’ın bu konuda birtakım tahminleri var.

Bu tahminlere göre, IGTV uygulaması şimdiye kadar 4.2 milyon indirme aldı, bu rakam Instagram toplam kullanıcı tabanının yarısından daha azına denk gelen bir rakam. Yayınlandığı ilk üç ayda geçtiğimiz aya kıyasla gün başına 3.8 kat daha fazla indirme alan uygulama, App Annie verilerine göre ABD’nin iOS uygulama listesinde 191. sırada. 

Yakın zamanda yapılan güncellemelerle birlikte keşfet kategori sekmesinde yer alan IGTV’nin ve Instagram’ın bu seferki planı yatay video yükleyebilme güncellemesiyle etkileşim ve kullanıcı tabanı açısından istediği başarıyı yakalamak.

Hadi bakalım artık Instagram’dayken de telefonu yatay tutacağız gibi görünüyor.

Vayes Profesyonel Sosyal Medya Hesap Yönetim Ekibi

Etiketler
  • Sosyal Medya Yönetimi
  • Dijital Pazarlama

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Instagram'da en verimli etkileşim alacağınız saatler sabah 07:00 - 09:00 arası ve akşam 19:00 ile 24:00 arasıdır. İnsanlar ilk uyandığında Instagram'a bakar. İşten gelip dinlendikten sonra da aktif olarak sosyal medyayı kullanır.