Modern Web Site Design ile Müşterilerinizi Elde Tutun !

Ocak 05, 2020 -

Her yıl, web sitesi tasarımında yeni unsurların ve stillerin ortaya çıkmaya başladığını görüyoruz.

Bazı unsurlar düşünceli bir şekilde dahil edildiğinde hikayeler anlatmaya ve şirketinizi açıklamaya yardımcı olur. Diğer öğeler, içeriğin belirli bir cihazdaki görünümünü iyileştirmek için çalışır.

Web sitenizde ortaya çıkan her eğilimi dahil etmek gerekli olmasa da, birçoğu ziyaretçinizin deneyimini geliştirme potansiyeline sahiptir.
Ancak aralarından seçim yapabileceğiniz pek çok seçenek olduğunda, hangilerinin gerçekten dikkate almaya değer olduğunu belirlemek zor olabilir.


Odak noktanızı daraltmanıza yardımcı olmak için, sitenizin modern web tasarımının performansını artırmak için dahil edebileceğiniz sekiz önemli öğeyi
ayrıntılı olarak açıkladık.

1.Eşsiz ve Büyük Tipografi

Çoğu şirketin, müşterilerinin rakiplerine karşı hemen tanımasına yardımcı olmak için kullandıkları belirli bir yazı tipi veya tipografisi vardır. Son
yıllarda, tasarımcılar seçim yapabileceğiniz daha fazla yazı tipi seçtiler ve bu da markaların tipografi yoluyla kendilerini daha doğru bir şekilde ifade
etmelerini kolaylaştırdı.

2.Büyük ve Duyarlı Kahraman Görüntüleri

Büyük görüntüler ekranın üstündeki ve altındaki kavramları ortadan kaldırır. CTA veya sosyal düğmeler yerine yalnızca metin içeren resme
odaklanarak, Medium daha fazla okumak için aşağı kaydırmanızı teşvik eden güçlü bir görsel deneyim yaratır.
Büyük kahraman görüntüleri de genellikle Uber in web sitesinde olduğu gibi üste yerleştirilmiş metin ve diğer içeriklerle arka plana yerleştirilir.
Kullandığınız yaklaşımdan bağımsız olarak, büyük görüntüler yalnızca metne güvenmek zorunda kalmadan hikayenizi görsel olarak anlatmanıza yardımcı
olabilir.

3.Arka Plan Videoları

Arka planda otomatik olarak oynatılan videolar bir sayfaya çok şey ekleyebilir. Bir hikaye anlatmak ve işinizi açıklamak için gereken diğer içerik
miktarını önemli ölçüde azaltmak için kullanılabilirler.

Örneğin referanslarımızdan http://alpplas.com web sitesini ele alalım. Ana sayfalarına geldiğinizde büyük bir video otomatik olarak arka planda oynatılmaya başlar
ve firmanın kurumsal da gerçekleştirmiş olduğu iş kapsamını yaklaşık 5 sn de algılamış olursunuz.
Arka plan videosu, ziyaretçinin ana videoyu tıklamak için etkileşime girmesini sağlamak için mükemmel bir yöntemdir.

4.Yarı Düz Tasarım

2013 yılında Apple temel olarak düz tasarıma geçti. Basitçe söylemek gerekirse, düz tasarım, gölgeler gibi üç boyutun algılanmasını sağlayan
herhangi bir tasarım biçimidir. Düz tasarım, ziyaretçinin içeriğinizi daha hızlı anlamasına yardımcı olur ve bazı derinlik unsurları eklemek onu canlandırabilir. Web sitenizi tamamen
düz bir tasarım kullanarak tasarlamanıza veya gölgeler ve diğer öğeleri kullanmanıza bakılmaksızın, web sitenizde tutarlı olmak önemlidir. Ana sayfanızın, ürün sayfalarınızın ve web sitenizin diğer önemli bölümlerinin hepsinin aynı tasarım ipuçlarını kullandığından emin olun, böylece ziyaretçiler görüntülediklerini anında anlayabilir.

5.Hamburger Menüleri

İletişim kurduğunuz web sitelerinin çoğunda seçim yapabileceğiniz uzun bir seçenek menüsü vardır. Bunun avantajı, menünün ziyaretçiyi doğrudan
gitmek istedikleri yere götürebilmesidir. Bununla birlikte, dezavantaj, genellikle bir ton değerli ekran alanı kaplamasıdır.
Gizli veya hamburger menüsü bunu değiştirir. Bu menü, web tasarımında kullanılmadan önce web uygulamalarında yaygındı. Google
Chrome da bile sağ tarafta bir hamburger menüsü bulabilirsiniz.

6.Dev Ürün Resimleri

Birçok B2B web sitesinin, ürünlerinin farklı özelliklerini veya parçalarını vurgulamak için sitelerinde büyük ürün resimleri göstermeye başladığını fark
etmiş olabilirsiniz. Bu bir tesadüf değil. Daha büyük ürün resimleri, tasarımcıların bir ürünün farklı özelliklerini
daha verimli ve etkili bir şekilde vurgulamasına yardımcı olur. Bu yaklaşım, en değerli parçaları vurgulama fırsatı sunarak bir özelliğin
faydalarını güçlendirir.

7.Kart Tasarımı

Pinterest in yükselişiyle, tasarımcılar ve pazarlamacılar kartlarla büyülendi. Bireysel kartlar, bilgilerin görsel bir şekilde dağıtılmasına yardımcı olur; böylece ziyaretçiler, zorlanmadan küçük boyuttaki içeriği kolayca tüketebilirler.

Kart tasarımı B2B ve B2C web sitelerinde giderek daha popüler hale geliyor, çünkü kullanıcılar için kolayca sindirilebilir bilgi parçaları sunmaya
yardımcı oluyor. Bu tasarımı sitenizde kullanmak, birden fazla ürünü veya çözümü yan yana vurgulamaya yardımcı olabilir.
Kartlarınızın duyarlı olması gerektiğini unutmayın. Bu, ekran boyutu küçüldükçe veya büyüdükçe, gösterilen kartların sayısının ve boyutunun buna
göre ayarlanması gerektiği anlamına gelir.

8.Kısa Ürün veya Özellik Videoları

Arka plan videolarına ek olarak, şirketler belirli bir kullanım durumunu vurgulamak için kısa ürün veya özellik videoları kullanmaya da başlıyor. Bu kısa videolar, ziyaretçilere oturmaları gereken uzun bir deneyim ile boğulmaktan kurtaracak pratik çözümü hayata geçirmede harika.

Bu kısa videolar, potansiyel müşterilerinizin gerçekten uzun ve derin bir deneyim izlemeden değeri hızlı bir şekilde anlamalarını sağlar. Elbette, her
ikisinin de değeri var, ancak daha kısa videolar, dönüşüm hunisinin en iyisi için hızlı bir şekilde anlaşılmasını sağlar.

Etiketler
  • Web Tasarım

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ