Dijital Pazarlamanın 10 Maddede Avantajları

Şubat 25, 2020 -

Dijital pazarlamanın faydaları her geçen gün daha da yaygınlaşmaktadır. Giderek daha fazla tüketici çevrimiçi ürün araştırıyor ve satın alıyor. Forbes'a göre, günümüz tüketicilerin yüzde 82'si bir ürüne ulaşmak için çevrimiçi pazara da araştırma yapıyor.

Peki bu tüketicilere nasıl ulaşabilirsiniz ? Cevap: dijital pazarlama.

Giderek daha fazla sayıda küçük işletme, hedef tüketicilerine çevrimiçi olarak etkili bir şekilde ulaşmak ve onlarla etkileşime geçmek için dijital pazarlama taktikleri uygulamaktadır.

Bu veriler baktığınızda global vir dev olan ABD dijital pazarlama harcamasını 2021 yılına kadar yaklaşık 332 milyar dolara yükselteceğiz bekleniyor. Bu ve bunun gibi veriler bizlere dijital pazarlama taktiklerinin potansiyel müşterilere ulaşmanın en uygun maliyetli yolu olduğunu göstermektedir.

Bu konuyu daha iyi anlatabilmek ve işletmenizin dijital pazarlamanın avantajlarından farkındalık kazanması için dijital pazarlamanın en önemli 10 avantajı inceleyelim:

1. Dijital pazarlama, pazarlamanın en güçlü şeklidir.

Dijital pazarlama, müşterilerinize ulaşma ve etkileşime geçme şeklinizi dönüştürme potansiyeline sahiptir.

Ama bunun için bize inanmak zorunda değilsiniz bunun yerine dijital pazarlama taktiklerinin tıpkı sizinki gibi işletmelerin hedef pazarlarına ulaşmalarına ve dönüşümleri etkilemesine nasıl yardımcı olduğuna dair bazı gerçek örneklere bakmanız yeterlidir.

Alanında oldukça popüler olan Dr. Hande Ulusal markasının profesyonel ve modern çizgisini yansıtan yoğun ziyaretçi trafiği ve içeriğe sahip bir web sitesi ile satışlarını artırdı.

Kategorisinde tek, toptan ayakkabı satışı yapan firmaları, ayakkabıcı imalatçılarını ve sektörün içindekileri buluşturan hızla popülerleşen bir dijital marketplace projesi olan ayakkabicilar.com vayesin dijital pazarlama ve yazılım desteği ile satışlarını ve kullanıcı dönüşümlerini artırdı.

Yeni Yüzyıl Üniversitesi Özel Gaziosmanpaşa Hastanesi, Üniversite hastanesi olma ayrıcalığını hastalarına yansıtan dünya standartlarında başarıya sahip Tüp Bebek Merkezidir.

Vayes dijital ile dijital pazarlama çalışmalarını start eden tüp bebek merkezi bir dijital pazarlama başarı hikayesidir.

Hekimlerimizin konuda sunmuş oldukları hizmetler ile hastaların yüz güldüren sonuçlar alması işi başarı noktasına taşımaktadır.

Bu vakalar dijital pazarlamanın faydalarının gerçek bir kanıtıdır. Doğru stratejiler ve etkili uygulama ile küçük ve büyük işletmeler erişim ve dönüşümlerini sadece birkaç ay içinde artırabilirler.

2. Dijital pazarlama taktiklerini kullanmak, işinizi pazarlamanın en uygun maliyetli yoludur.

Dijital pazarlamanın en önemli faydalarından biri, işinizi pazarlamanın en uygun maliyetli yolu olmasıdır.

Geleneksel pazarlama söz konusu olduğunda, sınırlı bütçeli küçük işletmelerin reklam alanı için daha büyük işletmelerle rekabet etmesi çok zordur.

Ancak, uygun fiyatlı dijital pazarlama teknikleri ile küçük işletmeler pazarlama harcamaları için daha fazlasını elde edebilirler. Bunu bir düşünün küçük bir işletme, sosyal medyayı kullanarak 1.000'den fazla kişiyi ürünlerine ve hizmetlerine 3 dolardan daha az bir fiyata maruz bırakabilir.

Doğrudan posta yoluyla aynı maruz kalma yaklaşık 57 $ ve televizyon reklamları yoluyla çok daha fazla maliyeti göze alması anlamına gelecekti.

Geleneksel pazarlama taktikleri genellikle çeşitli gizli maliyetlerle birlikte gelirken, dijital pazarlamanın tek maliyeti zamandır.

SEO, içerik pazarlaması ve sosyal medya etkileşimi sihirlerini çalışmak için zaman alır.

Bununla birlikte, tıklama başına ödeme, görüntülü reklam ve sosyal medya reklamcılığı gibi daha hızlı sonuçlar üretebilecek dijital pazarlama taktikleri de vardır.

3. Dijital pazarlama en ölçülebilir pazarlama biçimidir.

Pazarlamanızın işe yarayıp yaramadığını nasıl anlarsınız?

Kesin olarak bilmenin tek yolu başarınızı zaman içinde ölçmektir. Bir radyo reklamı veya postacı gibi geleneksel bir pazarlama kampanyasının başarısını izlemek zor olsa da, kullandığınız her dijital pazarlama taktiği ölçülebilirdir. Bu avantaj, dijital pazarlamaya yatırım yapmanızın bir nedenidir.

Dijital pazarlama analizi, pazarlamanızın gerçekten işe yarayıp yaramadığını belirlemek için tahminde bulunur.

Dijital pazarlama kampanyalarınızı gerçek zamanlı olarak ölçerek hangi taktiklerin işe yarayıp hangilerinin işe yaramadığını görebilirsiniz.

Ardından, kampanyalarınızı daha fazla başarı elde etmek için ayarlayabilirsiniz. Gelecekteki kampanyaları geliştirme sürecinden edindiğiniz bilgileri de edinebilirsiniz.

Dijital pazarlama analizi, kaynaklarınızı daha etkin kullanmanıza ve pazarlama bütçenizi ayarlamanıza olanak tanır.

Artık neyin işe yarayıp neyin işe yaramadığını tahmin etmediğiniz den, gereksiz harcamaları azaltabilir ve çabalarınızı pazarlama bütçenizi, iyileştirme olasılığı yüksek stratejilere saklayabilirsiniz.

4. Dijital pazarlamanın en büyük avantajlarından biri, ideal alıcılarınızı hedef almanıza izin vermesidir.

Reklam panosu alanı satın aldığınızda veya bir dergiye reklam yerleştirdiğinizde, karanlıkta bu mesajın hedeflenen kitleye ulaştığı konusunda bir kaygı içine girebilmeniz olasıdır.

Geleneksel pazarlama taktikleriyle başarı şansınızı artırmanın kesinlikle yolları olsa da, dijital pazarlama ile aynı hedefleme özelliklerini sunmadığı tartışma götürmez bir gerçektir.

Dijital pazarlama ile, doğru tüketicilerin içeriğinizi görüntülemesini sağlayabilirsiniz. Örnek olarak SEO sayesinde işletmeniz ile alakalı içerik ve konular için web'de arama yapan tüketicilere ulaşabilirsiniz.

Tıklama başına ödeme, görüntülü reklam ve sosyal medya reklamcılığı, ürün veya hizmetlerinizle ilgilenme olasılığı en yüksek olanları demografik bilgilere ve genel özelliklere göre hedeflemenizi sağlar.

Hedeflemeyi iyileştirerek pazarlama bütçeniz ve kaynaklarınız için daha fazlasını elde etmek için çalışabilirsiniz. Dijital pazarlama ile artık ürünlerinizle ilgilenmesi muhtemel reklamlara ulaşamayan reklamlara para harcadığınızdan endişelenmenize gerek yok.

Gelişmiş hedefleme yetenekleri ile dijital pazarlama taktikleri, pazarlama çabalarınızı gerçekten işe yarayan stratejilere odakladığınızı bildiğiniz için rahat almanızı sağlar.

5. Çoğu insan çevrimiçi olarak satın alma yolculuğuna başlıyor.

İhtiyacınız olan bilgileri bulmak için Google'a veya başka bir arama motoruna ne sıklıkta başvurduğunuzu bir düşünün. Müşterileriniz, en büyük sorunlarını çözmelerine yardımcı olabilecek ürünleri veya hizmetleri araştırmaya başladıkları anda hedefinize girmelidir.

Bunun en açık kanıtı çevrimiçi deneyimlerin yüzde 93'ünün bir arama motoruyla başlamasıdır. Tüketiciler hangi ürün veya hizmete ihtiyaç duyduklarını bile bilmeden önce, sorularına cevap aramak ve zorlukları hakkında daha fazla bilgi edinmek için arama motorlarına giderler.

Son zamanlarda yapılan bir çalışmada, tüketicilerin yüzde 59'unun bir işletme ile iletişime geçmeye karar vermeden önce birkaç kanalı kontrol etmeyi tercih ettikleri görülmüştür. Bu kanallar, işletmenin dijital ortamda sosyal medya profillerini, e-postalarını ve çevrimiçi reklamlarını içerir.

6. Müşterileriniz sosyal medyada ve dijital pazarlama onlara ulaşmanıza yardımcı oluyor.

Dijital pazarlamanın faydaları listemizde belki de en önemlisi budur. Pazarlamada geleneksel teknikleri kullanırken, kapsam ve boyut bakımından kesinlikle bir sınır yaşayacaksınız. Basılı reklamlar belirli bir yer, pazar ve zamanla sınırlıdır. Ve kapsamını genişletmek istiyorsanız, bütçenizi buna göre hazırlamanız gerekir.

Ancak dijital pazarlamada, erişiminiz daha uzak ama daha hedefli olacaktır. Tek sınırlama yaratıcılığınız ve stratejiniz dir. İşletmeniz hangi sektörde olursa olsun, alıcılarınızın zamanlarını Facebook veya Twitter gibi sosyal medya kanallarında geçirme olasılıkları oldukça yüksektir. EMarketer e göre, 2,34 milyar insan yani dünya nüfusunun yaklaşık üçte biri düzenli olarak sosyal medya platformlarını kullanıyor.

Dahası, sosyal medya aynı zamanda hedef kitleyle iletişim ve etkileşim kurmak için etkili bir platform çözümü sağlar.

Yalnızca içerik yayınlamak ve tüketicilerden hiçbir zaman haber alamamak yerine, markanız hakkında değerli bilgiler elde etmenizi sağlayan gerçek zamanlı birebir görüşmeler yapabilirsiniz. Bu, geleneksel pazarlama taktiklerinin izin vermediği bir şey.

7. SEO ve yerel SEO çevrimiçi daha nitelikli alıcılara ulaşmanıza yardımcı olur.

SEO, çeşitli faydalar sunan başka bir güçlü dijital pazarlama taktiğidir. Site içeriğinizi arama motorları için optimize ederek çevrimiçi daha fazla alıcıya ulaşmak için çalışabilirsiniz.

Ürün veya hizmet teklifinizi açıklamaya yardımcı olan alakalı anahtar kelimeler kullanmak, sitenize daha fazla hedeflenmiş trafik getirmenize yardımcı olabilir ve bu da zaman içinde dönüşümleri artırır.

SEO sadece ulusal işletmeler için değil. Birçok tüketici çevrimiçi yerel şirketleri arıyor ve bu aramalar sonunda bir satın alma işlemine yol açıyor.

Aslında, Google'a göre, yakındaki bir şey için yapılan aramaların yüzde 28'i satın alma ile sonuçlanıyor.

Yerel SEO veya web sitenizi yerel arama sonuçları için optimize etmek, tuğla ve harç mağazaları, restoranlar ve diğer hizmet tabanlı işletmeler gibi belirli coğrafi konumlarda faaliyet gösteren işletmeler için değerli bir dijital pazarlama taktiği olabilir.

8. Dijital pazarlama, mobil müşterilerle bağlantı kurmanıza yardımcı olur.

Dijital pazarlamanın birçok avantajından biri de, mobil cihazlarında içerik tarayan ve tüketen tüketicilerle bağlantı kurmanıza izin vermesidir.

Tüm çevrimiçi kullanıcıların yarısından fazlası web'e bir mobil cihazdan erişiyor. Dijital pazarlama, mobil cihazlarda, tabletlerde ve masaüstü bilgisayarlarda insanlara ulaşmanıza yardımcı olabilir.

9. Stratejinizi ve taktiklerinizi en iyi sonuçlar için kolayca ve hızlı bir şekilde uyarlayabilirsiniz.

Televizyon veya gazete reklamları gibi geleneksel pazarlama taktikleriyle, pazarlama sonuçları görmek için kampanyanın tamamlanmasını beklemek zorundasınız.

Ve öğrendiklerinizi daha sonraki kampanya taktiklerini ayarlamak için kullanabilseniz de, stratejilerinizi en iyi sonuçlara adapte etmek için “anında” yapabileceğiniz pek bir şey yoktur.

Bunun aksine dijital pazarlama kampanyalarınızın gerçek zamanlı sonuçlarını görüntülemek ve kullandıkça sonuçları iyileştirmek için taktik uyum sağlar.

Örnek olarak web sitesi analizi ile, sitenize gelen ziyaretçi sayısını görüntüleyebilir, hangi sayfaları ziyaret ettiklerine bakabilir ve her sayfada ne kadar zaman harcadıklarını görebilirsiniz.

Ayrıca, site trafiğinin yoğun olduğu günlerin ve saatlerin ne zaman olduğunu görebilir ve site genelindeki dönüşüm oranlarını izleyebilirsiniz. Tüm bu bilgiler, zaman içinde kampanyalarınızı geliştirmenize yardımcı olabilecek önemli bilgiler sunar.

10. Dijital pazarlama bir oyun alanı, işinizi daha rekabetçi hale getirmek için size sayısız imkan verir.

Küçük işletmeler için sınırlı bütçe ve kaynaklar nedeniyle daha büyük meslektaşlarıyla rekabet etmek genellikle zordur. Bununla birlikte, dijital pazarlama, küçük markaların çevrimiçi olarak rekabetçi kalmasını sağlayarak oyun alanının düzleştirilmesine yardımcı olur.

Basılı reklamcılık gibi geleneksel pazarlama taktikleri pahalıdır ve etkili yerleştirme için büyük iş bütçeleri gerektirir. Bununla birlikte, dijital pazarlama taktikleri daha uygun fiyatlı olup, her büyüklükteki işletmenin çevrimiçi pozlama elde etmesini sağlar.

Dijital pazarlama ile küçük işletmeler ürün ve hizmetlerini ulusal ve hatta uluslararası pazarlara pazarlayabilirler.

İşletmeniz belirli bir konumla sınırlı değilse, dünya genelindeki hedef kitlenize ulaşmak için dijital pazarlamayı kullanabilirsiniz. Bu, küçük işletmelerin ürün ve hizmetleri için yeni kitleler bulmalarını sağlar.

Dijital Pazarlamanın Faydalarından Nasıl Yararlanılır?

Gördüğünüz gibi, dijital pazarlamanın, işletmenizin hedef pazarınıza ulaşma ve bu pazarla ilgilenme şeklini değiştirecek birçok faydası vardır. Dijital pazarlama, tıpkı sizinki gibi markaları arama olasılıkları yüksek olan müşterilerinize ulaşmanın en iyi yoludur.

Ama buna nasıl başlayabilirim? diye merak ediyor olabilirsiniz.

İçerik oluşturmaya ve dağıtmaya veya dijital reklam kampanyaları başlatmadan önce sağlam bir dijital pazarlama stratejisine sahip olmak önemlidir.

Genel iş hedeflerinizin ne olduğunu düşünün ve bu hedeflerle uyumlu dijital pazarlama hedefleri oluşturun.

Ardından, müşteri avatarları oluşturmak, hangi dijital pazarlama stratejilerini kullanacağınızı belirlemek, uygulamak ve ölçüm için bir plan geliştirmek isteyeceksiniz.

Bir strateji geliştirmek veya içerik oluşturmak için yardıma ihtiyacınız varsa, Vayes dijital pazarlama uzmanları size yardımcı olmaya hazırdır. Ekibimiz, Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), PPC Yönetimi ve Sosyal Medya Yönetimi gibi çeşitli etkili hizmetler sunarak işletmenizin dijital pazarlamanın birçok avantajından faydalanmasını sağlayacaktır.

Etiketler
  • SEO
  • Web Yazılım
  • Web Tasarım
  • Dijital Pazarlama
  • Videolu Blog

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Whois; Domainin kayıt ve bitiş tarihi gibi bilgiler başta olmak üzere sahibinin iletişim bilgilerini içeren, domainlerin kimlikleridir.