En iyi SEO Ajans Şirketi Nasıl Anlaşılır?

Mart 25, 2020 -

En iyi SEO şirketleri için önünüzde binlerce ajans ve yüzlerce seçenek bulunmakta ancak hangisi sizin işletmeniz için doğru ajans işte bu soruyu cevaplayabilmek oldukça zorlu bir süreç.

Bu makalemizde en iyi SEO ajansını nasıl seçebileceğinizden ve Vayes'in işletmeniz için neden güvenilir bir SEO iş ortağı olduğunu öğreneceksiniz ayrıca SEO hizmetlerimiz, süreçlerimiz ve daha fazlası hakkında bilgi edineceksiniz.

SEO Nedir ve SEO Şirketleri Ne Yapar?

SEO her büyüklükteki ve pazardaki şirketlere gelir sağlamak için etkili bir yol sunar. SEO ile ekibiniz veya ajansınız web sitenizi arama motorları ve kullanıcılar için optimize eder.

Optimizasyon, yeni site içeriği oluşturmayı, bozuk web sitesi bağlantılarını düzeltmeyi, sayfa hızını iyileştirmeyi ve daha fazlasını içerebilir.

Vayes Neden İşletmeniz İçin En İyi Seo Ajansıdır?

Aralarından seçim yapabileceğiniz pek çok ajansla, yalnızca büyüme hedeflerine ulaşabilmenin yanında aynı zamanda ekibinizin hak ettiği desteği, iletişimi ve hizmeti de sağlayabilecek bir ajans bulmak günümüzde oldukça zor. Ancak Vayes, diğer SEO ajansları gibi değildir.

Biz Türkiyede bulabileceğiniz en iyi SEO firmalarında biriyiz, Vayes ile:

  • İşletmenize özel bir hesap yöneticisi sağlayın
  • Şirketinizin hedeflerini destekleyen özelleştirilmiş stratejiler oluşturun
  • Ekibinize şeffaf aylık raporlar sunun
  • Sorularınızı, e-postalarınızı ve çağrılarınızı hızlı bir şekilde yanıtlayın
  • Sektörün önde gelen SEO uzmanlarından detek alın
  • Stratejinizi anlamak için gelişmiş pazarlama yazılımı sunun
  • SEO stratejinizi ek dijital pazarlama hizmetleriyle destekleyin

Gerek müşteri odaklı yaklaşımımız gerek saygın referanslarımız gereksede bu güne kadar tamamladığımız 3800 den fazla çözüm SEO şirketimizi seçtiğinizde kuruluşunuzun başarısına adanmış bir ortak seçtiğinizi vurgulamaktadır. Bu yüzden işiniz ve ekibiniz için en iyi SEO ajansıyız.

En İyi SEO Şirketleri SEO'yu Nasıl Yapıyor?

1. Adım: Google Analytics Ayarları

Profesyonel bir SEO ajansı şahsen, görüntülü sohbet veya telefon üzerinden özel hesap yöneticinizle tanıştıktan sonra, web sitenizi SEO için optimize etme işlemine başlar.

Genellikle işleme ilk olarak önemli bir ilk adım olan Google Analytics hesabınızı oluşturma ile başlanır. Zaten bir hesabınız varsa, özel hesap yöneticiniz stratejisine özgü hedefleri oluştumaya hemen başlayabilir.

Örneğin, işletmenize ayda 25 teklif isteği iletmek istiyorsanız, buna özel bir hedef oluşturabilirler. Bu hedefle, web siteniz tarafından alınan teklif isteklerinin sayısını izlemeniz sizin ve ekibinizin işini kolaylaştırır.

2. Adım: Si̇te Deneti̇mi̇

Bazı durumlarda, özel hesap yöneticisi Google Analytics hesabınızı hazırlamadan önce veya sonra web sitenizi denetleyebilir.

Denetimlerinin bir parçası olarak, sitenize derinlemesine bir bakış yaparlar. Web sitenizin gezinme yapısını, duyarlı tasarımını ve optimizasyonunu keşfederler. Tüm bu faktörler SEO stratejinizin performansını etkileyebilir.

Bu nedenle Vayes gibi profesyonel SEO ajansları bu faktörleri erken aşamada inceleyerek proaktif bir yaklaşım benimser.

Hesap yöneticisinin bulgularına dayanarak, stratejinizin performansını en üst düzeye çıkarmak için duyarlı bir web sitesi tasarımı oluşturmak veya web sitenizin gezinme çubuğunun yapısını değiştirmek gibi ek adımlar önerilebilir.

3. Adım: Strateji̇ Geli̇şti̇rme

Ekibinizle görüşme ve sohbet etmenin yanı sıra web sitenizi denetlemekten, özel hesap yöneticiniz işletmeniz için ayrıntılı ve kapsamlı bir strateji geliştirebilir. Bu strateji, ulaşmak istediğinizi şirketinizin hedefleriyle koordine olur.

En iyi SEO şirketlerinden olarak Vayes, kısa ve uzun vadeli hedeflere ulaşmayı hedefler. İster aylık ister haftalık olarak, özel hesap yöneticinizle görüştüğünüzde, hedef ilerlemenizi gözden geçirirler. İster arkada ister önde olun, performansınızı artırmanın ve sonuçlarınızı en üst düzeye çıkarmanın yollarını beyin fırtınası yaparlar.

4. Adım: Site Optimizasyonu

Stratejiniz oluşturulduğunda, özel hesap yöneticiniz web sitenizi SEO için optimize etme işlemine başlayabilir.

Bu işlem, anahtar kelimeleri araştırma, içerik yazma, bozuk bağlantıları düzeltme ve daha fazlası gibi çeşitli adımları içerir. Bununla birlikte farklı teknolojilerin kullanılması ile bu adımlar daha da çeşitlendirilebilir.

5. Adım: Rakip Analizi

Profesyonel SEO şirketleri gibi Vayes de, rakiplerinizi değerlendirmenin öneminin farkındadır. Bu nedenle profesyonel bir ajansın SEO hizmetleri, rekabetinizi analiz etmeyi ve izlemeyi içerir. Her ay, özel hesap yöneticiniz bir rakibin çevrimiçi varlığındaki çeşitli değişiklikleri değerlendirir.

Örneğin, her ay aşağıdaki faktörlere bakabilirler:

  • Bir rakibin arama sıralaması
  • Bir rakibin web sitesi değişikliği
  • Bir rakibin içeriği ve bağlantı eklemeleri
  • Bir rakibin potansiyel müşterileri
  • Bir rakibin pazar payı

Diğer birçok SEO ajansının sağlayamadığı tüm bu veriler, işletmenize siz ve rakibinizin performansı hakkında derinlemesine bilgi verir.

Bu bilgiler ayrıca SEO stratejinizin çalışmalarını gösterir ve SEO'nun operasyonlarınız üzerindeki gerçek etkisini vurgular.

Müşteriler için bu adımlar profesyonel bir SEO ajansı sadece işletmeleri için en iyi SEO hizmetleri şirketi değil, aynı zamanda güvenilir bir ortak yapar.

6. Adim: Aylık Raporlama

Vayes de olduğu gibi en iyi SEO ajansları şeffaflığı bir öncelik haline getirir. En iyi SEO şirketi ile ortak olduğunuzda, planınıza bağlı olarak aylık veya haftalık raporlar alırsınız.

Düzenli raporlarınızla, şirket karar vericilerine SEO'nun etkisini ve değerini de iletebilirsiniz. Örneğin, SEO stratejiniz tarafından yönlendirilen olası satışların ve gelirlerin sayısını gösterebilirsiniz. Daha da iyisi, SEO hizmetlerinizin yatırım getirisini gösterebilirsiniz.

İşletmeniz İçin En İyi Seo Şirketi İle Çalışmak: Her Ajansta Aranacak Özellikler

Başta da bahsettiğimiz gibi “En iyi seo şirketleri” veya “en iyi seo şirketi kim” diye arama yaparsanız, çok fazla sonuç ile karşı karşıya kalırsınız. 200 milyondan fazla “en iyi seo şirketi kim" şeklindeki arama sonucu bunu anlatmak için tek başına yeterlidir.

Bu aramalar sonucunda düzinelerce makaleyle karşılaşırken bu makalleler bir ajansın ajansın bir, iki veya üç numaralı olduğunun arkasında yatan nedenlerden bahsetmiyorlar.

Bu nedenle aşağıdaki özellikleri dikkate alarak bir numaralı SEO şirketinizi bulmak oldukça kolaydır:

Deneyim | En İyi SEO Şirket Özellikleri

SEO ajanslarının araştırılmasında önemli kritik bir faktör bu ajansların deneyimidir. Genç bir girişim işinize kısa vadeli çözümler ile sonuç verebilirken, genellikle şirketinizin yatırımını etkileyebilecek risklerle de birlikte gelir.

Örnek vermek gerekirse bu işletmenizin yüzlerce ila binlerce dolar yatırım yapması ve sonucunda sıfır teslim veya yarıda bırakılmış iş anlamına gelebilir.

Bu oldukça talihsiz bir sonuçtur. Bu yüzden genç şirketler ile çalışırken aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli risklerle karşı karşıya olduğunuzun bilincinde olmalısınız:

Finansman: Yeni başlayan bir şirket dış yatırımcıdan fon almadığı sürece, genellikle sınırlı bir bütçeyle çalışırlar. Yeterli müşteri olmadan, yatırımınızı iade etmeden şirketinizden ayrılabilecekleri gibi kendilerini anında da kapatabilirler.

Dış yatırımcılar: Bir başka risk de, girişimin yatırımcılara dayanmasıdır. Buradaki zorluk, bu yatırımcıların genellikle işletmenin modelini ve stratejisini dikte etmesidir. Bu, bilmediğiniz bir şirketle çalıştığınızı hissettiren büyük ve ani değişikliklere yol açabilir.

Personal: Genç bir ajans deneyimsiz pazarlamacılardan oluşan bir ekibe sahip olabilir. Bu durum da özellikle şirketinizi, sektörünüzü veya hedeflerinizi anlamayan hesap yöneticileri arasında sıkışmanıza neden olabilir.

Bu nedenle, en iyi SEO pazarlama şirketlerini araştırırken, start-up'ları hariç tutmak en iyisidir. Bunun yerine, 10 veya daha fazla yıllık deneyime sahip şirketlere odaklanın.

Sonuçlar | En İyi Seo Şirket Özellikleri

SEO söz konusu olduğunda, sonuçlar oldukça önemlidir. Ölçülebilir sonuçların hayati rolü ve müşterilerin sahip olabileceği çeşitli hedefler nedeniyle, en iyi SEO ajansları mevcut sonuçları müşterilerine göstermesi gerekiyor.

Bu yüzden işlerinde içsel bir bakış sağlayan ajanslara bakmanız en doğru olanıdır.

Gerçek müşterilerden vaka çalışmalarının yanı sıra bu ajansın yaklaşımının neden ve nasıl arkasında olduğunu göre bilmelisiniz. Bu şeffaflık, en iyi SEO ajanslarına gelince daha da önemlidir, çünkü uygulamalarının gerçek sonuçlarını bire bir gösterir.

Kurulduktan sonra, web sitelerinde birkaç vaka çalışması yayınlayan ajanslara bakmaya başlayın.

Ajansın çok çeşitli sektörlerden müşteriler için çeşitli hedefleri karşılayabildiğini gösteren çeşitli portföyü olan bir ajans bulmaya çalışmak her zaman en iyisidir.

Bu özellikle on yılların deneyimiyle veya daha fazlasıyla birleştiğinde en iyi SEO şirketleri listenizi daha da daraltabilir.

Yorumlar Ve Testler | En İyi Seo Şirket Özellikleri

Bir ajansın portföyü en büyük başarılarını gösterebilir iken, kamuoyu incelemeleri de en büyük yanlış adımlarını vurgulayacaktır. Bu arada, doğru referanslar şirketin en iyi özelliklerini vurgulayacaktır.

İşletmeniz için en iyi SEO ajansını bulmak için aşağıdaki müşteri geri bildirim faktörlerine odaklanın:

İçerik: Bir incelemenin veya referansın içeriği çok değerlidir. Bu, bir ajansın güçlü ve zayıf yönlerini ortaya koyar.

Yaş: İncelemenin veya referansın yaşı da çalışmalarınıza yardımcı olabilir çünkü ajansın geçmiş sorunları çözüp çözemediğini gösterebilir. Ayrıca, şirketin şeffaf fiyatlandırma gibi teşvik edilen değerleri ile tutarlı kalıp kalmayacağını da gösterir.

Yanıt: Bir şirketin olumsuz bir incelemeye yanıtı, onlar hakkında çok şey söyler. Bu, başarısızlığa ve zor müşterilere nasıl tepki verdiklerini ortaya çıkarabilir. Ayrıca sosyal medya kanallarındaki incelemeleri görmezden gelirlerse, bu durum ajansın takip eksikliğini de gösterebilir.

Güvenilir bir SEO şirketinin başka bir göstergesi, değerlendirme ve referans sayısıdır. 10 yılı aşkın bir geçmişe sahip bir ajansın düzinelerce referans ve incelemeye sahip olmasını beklemelisiniz.

Böyle bir ajans bunlara sahip değilse üst düzey bir SEO şirketi olduklarını gösteren sosyal kanıtı azalabilir.

Tutarlılık | En İyi Seo Şirket Özellikleri

Bir şirketin işinde en iyi olması üzerindeki kritik etkisi sahip oldukları ekiptir. Bu bakımdan yüksek çalışan sirkülasyonuna sahip bir ajans hizmetlerinin kalitesini önemli ölçüde etkiler.

Bu, ajansın hesabınızı bir personelden diğerine devretmesine yol açabilir. Bu durum şirketinizin kârlılığını etkileyen SEO stratejinizin başarısını tehlikeye atar.

Bu yüzden en iyi SEO şirketinin düşük çalışan sirkülasyonu göstermesi gerekir. Ayrıca, müşterilerin deneyimli bir pazarlamacından SEO hizmetleri aldığını belirten deneyimli profesyonellerden oluşan bir ekip bulundurmaları gerekiyordu.

Bazı durumlarda, bir şirketin sirkülasyon oranını belirlemek zordur. Çalışan sirkülasyon hızı düşük olan işletmeler bunu paylaşmaktan memnuniyet duyar, ancak ortalama veya düşük oranlı olan şirketler bunu halka açıklamaz.

Ancak bir ya da iki yıl içinde çok sayıda çalışanın çalışmayı düşündüğünüz ajanstan ayrıldığını görüyorsanız, bu, bir şeyin onları ayrılmaya teşvik ettiğini gösterir.

Çeşitli nedenler bir kişinin işyerinden ayrılmasına neden olabilir, ancak genel olarak sonuçlar sizin değişmez. Bu tür sirkülasyonlar aldığınız hizmetin kalitesini ve müşteri olarak deneyiminizi azaltır. Tutarlı ve özel bir hesap yöneticisiyle çalışmak yerine, birkaç ayda bir yeni biriyle çalışıyorsunuz da denilebilir.

Bir ajans en iyi SEO pazarlama şirketlerinden biri ise, tutarlı ve optimal bir müşteri deneyimi sunacaklardır.

Müşteri Tutma | En İyi Seo Şirket Özellikleri

Çalışan sirkülasyonu gibi, bir ajansın müşteriyi elde tutma oranı da kalitesini ortaya çıkarabilir. Çünkü SEO uzun vadeli bir stratejidir. Tıklama başına ödeme (PPC) reklamcılığı gibi bir gecede sonuç vermez. Bu nedenle, işiniz için en iyi SEO firmalarını belirlerken müşteri elde tutma oranı önemli bir metriktir.

Her ajansın bazı müşterilerini kaybetmesi normal olmakla birlikte, bir ajans rutin olarak önemli sayıda müşteri kaybettiğinde kırmızı çizgiye yaklaşmaktadır.

Tabiki bazı SEO şirketleri için, müşterileri elde tutmak yerine müşterileri değiştirmeye daha fazla odaklandığı farklı iş modelleri bu durum için normal olarak görülebilir.

Bu durumu daha iyi anlayabilmek için işletmelerin SEO ajanslarından ayrılmasına ne sebep olur? sorusunu sormalıyız. Cevap olarak ise aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli nedenleri gösterebiliriz:

Hizmet: Bir ajansın ekibi, cevap almayı beklediğiniz aramaları ve e-postaları yok saymak gibi kötü bir hizmet sergileyebilir.

Bazı durumlarda ise şirketin SEO stratejisi hakkında bilgi almak için sorgulama yaptığınızda size çok az açıklama yapıyorlarsa bu durum ayrılma nedeni olarak gösterilebilir.

Sonuçlar: Bir işletmenin hizmetlerini sonlandırmasının bir başka nedeni sonuçlardan kaynaklanır. Bir ajans, bir müşterinin hedefine açıklama yapmadan ulaşma vaadini yerine getiremezse, müşterinin başka bir SEO şirketi bulmak isteyeceği anlaşılabilir.

Diğer durumlarda şirketler, iç sorunlar nedeniyle sözleşmelerini iptal edebilirler. Örneğin, bütçe kesintisi, şirketin SEO hizmetlerini dış kaynaklardan kullanmasını mümkün kılmayabilir. Satın alma nedeniyle şirket yapısında bir değişiklik yapılması da iptallere yol açabilir.

Buna rağmen, bir şirket işiniz için en iyi arama motoru optimizasyonu ajansı olmak için yüksek bir müşteri tutma oranı korumak gerekir. Bu, hizmetlerinin yanı sıra ekiplerinin kalitesi üzerinde doğrudan bir yansımadır. Ayrıca müşterilerin genel memnuniyetini vurgular.

Fiyatlandirma | En İyi Seo Şirket Özellikleri

Birçok derecelendirme sitelerinin en iyi SEO şirketlerinin bir listesini oluştururken tartmadığı bir faktör de fiyatlandırma dır. Bununla birlikte, birçok ajans işletmeleri düşük fiyat vaadiyle cezbettiği için ilk tercihler arasına kolaylıkla girebilmekte. Ancak rekabetçi bir strateji sunma söz konusu olduğunda bu durum oldukça zararlı etkilere sebep olabilmektedir.

Bu yüzden bir numaralı SEO şirketi seçerken fiyat dikkate almalıdır. Soru şu ki, SEO'nun maliyeti nedir? Fiyatlar değişmekle birlikte, ortalama maliyet ayda 200 ila 20.000 $ arasında değişiklik gösterir.

Şirketinizin araştırması için, ajansın hizmetleri ve bulundukları yer için ne ücret talep ettiğine bakın. Bir şirketin konumuna bağlı olarak, daha yüksek fiyatlara sahip olmaları mantıklı olabilir.

Örneğin, İstanbul'daki bir SEO ajansı, yaşam maliyeti nedeniyle genellikle Samsun'daki bir ajanstan daha fazla ücret alır.

Şeffaflık | En İyi Seo Şirket Özellikleri

Ajansların birçoğu şeffaflığı düşük bir öncelik haline getirdikleri için bir numaralı SEO şirketi haline gelmiyor. Bunun yerine potansiyel müşterilere şeffaf fiyatlar ve teklifler sunmak yerine, şişirilmiş fiyat teklifi veya fiyatları bir dizi gizli ücretle sunmaktadırlar.

SEO ajanslarının fiyatlarını çevrimiçi yayınlaması olağandışı olsa da, bu terk edilmiş bir uygulama değildir.

En iyi SEO şirketleri fiyatlarını kullanıcılarla paylaşılabilir ve şeffaf sabit oranlı teklifler sunabilirler. Ayrıca, bir müşteri ile anlaştıktan sonra şeffaflık politikasını sürdürmek ajansı en iyisi yapan çok önemli bir faktördür.

Örneğin, en iyi SEO servis sağlayıcılarının müşterilerine SEO kampanyalarının sonuçlarına ve durumuna tam erişim vermesi hayati önem taşımaktadır. Şeffaflığın bir diğer kritik yönü, ajansın bu sonuçları tam bir dürüstlükle paylaşmasıdır. Herhangi bir kampanyanın yanlış adımlarını veya başarısızlıklarını gizlememelidir.

Kısacası, en iyi SEO firmaları listenizin başında güvenebileceğiniz bir şirket bulunmalıdır.

Etiketler
  • SEO
  • Dijital Pazarlama
  • Videolu Blog

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ