10 Maddede Etkili Pazarlama Stratejisi

Aralık 24, 2019 -

Ticari büyümede en etkili olduğu kanıtlanan pazarlama stratejileri mi arıyorsunuz? Bu makale, herhangi bir işletme durumu için en iyi pazarlama taktiklerini keşfetmenize yardımcı olmak için tasarlanmıştır.

Etkili pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?

1. Hedef Kitlenizi Belirleyin

Hedef kitlenizi belirleyin

Bir pazarlama stratejisinin en önemli yönlerinden biri, hedef kitlenin kim olduğunu tespit etmektir. Bu, pazarlamacının, kalıcı bir pazarlama stratejisini şekillendirerek uyması gereken temel ilkelerden biridir. Hedef kitleyi belirleyerek, bir sonraki sorulması gereken soru herhangi bir yeni pazarlama stratejisi için beklentilerin ne olduğudur.

Strateji hakkında bu gibi sorular sormak çok önemlidir. Belirli bir alanda girişimcilere ulaşmak veya yeni bir projeye başlamak için yapılması gereken, belirli bir hedef kitleyi belirleyip sonuca ulaşmaktır.

2. Stratejinizi Oluşturun!

Stratejinizi Belirleyin

Pazarlama departmanları, pazarlama tekniklerini veya stratejilerini sürekli olarak yeniden gözden geçirmekte veya yeniden değerlendirmekte, ancak memnuniyet koşullarına dayalı olarak açık bir şekilde planlanmış bir plana sahip olmak, satıcılarla ya da personel ile iletişim kurulmasını azaltmanın yanı sıra tüm ekibi aynı sayfada tutmaya yardımcı olabilir.

Açık bir stratejik pazarlama belgesini çalışanlarınızla paylaşmanızla rollerini ve sorumluluklarını ne olduğunu bilen kaliteli bir personele sahip olabilirsiniz.

Basit görünebilir, fakat sonuçta zamandan ve paradan tasarruf etmenize oldukça yardımcı olur. Aylara bölünmüş geniş çapta bir pazarlama takvimi kullanmak işletmeler için basit bir tekniktir. Bir teknoloji girişiminin strateji listesi, ürün tanıtımlarını, izleyici edinimini, pazarlamayı, halkla ilişkileri, sosyal medyayı, reklamı ve marka varlıklarını içerebilir.

3. Kişiselleştirin

Kisisellestirin

Kişiselleştirme zaman içinde bir marka haline gelmeden önce, pazarlama her zaman kişisel hale getirmekle ilgiliydi. Kişisel tutmak, pazarlama otomasyonu konusunda bir zorluktur, ancak temel hususlar hâlâ geçerlidir. Sadık müşterileri kazanmak ve elde tutmak ve takipçilerin katılımını sağlamak için birebir pazarlama yapmak artık bir seçenek değil, aynı zamanda bir gerekliliktir.

4. Unutma: İçerik hala kraldır

icerik kraldır

İçerik pazarlama stratejisi pazarlama ve satış seviyelerinin artmasına neden olan en kritik etmenlerden biridir. Bununla birlikte, iyi bir yazım ve kaliteli içerik geliştirme, sektörden ve pazarlama stratejinizden bağımsız olarak algılanan bir süreç değil tam aksine sisteme bağlı bir kural haline gelmelidir.

İçerik pazarlaması, pazarlama stratejisinin bir parçası olmaktan, temel stratejilerden birine dönüşmüştür, ancak bu süreç kurum içinde yapıldığında zaman kazançlı olabilir. Takımın neyi yönetebileceğini ve ne zaman bir uzmanı işe alacağını belirlemek önemlidir. Grafik tasarım tecrübesi olan bir ekip üyeniz var mı? Onu firmada tutabilir. Makale yazacak birine ihtiyacınız var ise bir metin yazarı kiralayabilirsiniz.

Mümkün olduğunda, zaman kazandıracak stratejileri deneyin ve kullanın. İçerik kaynakları kısıtlıysa, her şeyi sıfırdan oluşturmaya çalışmayın.

İyi içerik pazarlaması üretmek zaman alıcı olsa da süreci hızlandırmaya yardımcı olacak birkaç strateji vardır. Yazma veya araştırmayı yetkili ekip üyelerine devretmek, aynı temel formatı paylaşan düzenli sütunlar çalıştırmak ve mevcut içeriği destekleyen veya geliştiren yeni içerikler oluşturmak stratejilerinizde size zaman kazandırabilir.

5. Pazarlama ortaklıkları oluşturmak

Partnerler Bulun

Pazarlama ortaklıkları, bir pazarlama kampanyası yürütmek ve ittifaklar kurmak için çeşitli avantajlara sahiptir. Yeni başlayanlar için, başkalarıyla işbirliği yaparken, işletmeler daha iyi içerik sunma eğilimindedir. Ayrıca, pazarlama ortaklıkları oluşturmak, başarıyı daha hızlı yakalayabilmek ve markayı yeni bir kitleye sunmak klasik yöntemlere göre daha ucuzdur.

6. Influencerlar ile işbirliği yapın.

Influencerlar ile çalışın

Yeni bir takipçi kitlesi edinmenin ve marka bilincini artırmanın bir başka yolu da sektördeki en üst düzey faktörlerle işbirliği yapmaktır. Örnek olarak, Microsoft’un yayın platformu Mixer İn popülerleşmesi için ünlü oyuncu yayıncısı Ninja ile büyük bir ortaklık kurmuş ve Mixerin kullanıcı kitlesini artırmıştır.

7. Sorunlara Çözümler Üretin

Sorulara cozum uretin

Marka sadakati oluşturmanın bir yolu olarak, müşterilere çözümler sunmak, müşteriye kalıcı bir etki bırakmak için mükemmel bir yöntemdir. Müşteriyle ilgili özel durumlar sunmak, hayatlarını kolaylaştırmak, yanıt vermek ve dinlemek, uygulamaların/araçların, sosyal kanalların, haber bültenlerinin vs. gelişmesinde oldukça önemli tekniklerdir.

8. Yardımcı Kaynakları Kullanın

Yardımcı kaynak kullanın

Sunduğunuz ürün veya hizmet ne olursa olsun, müşterileriniz şirketinizle veya en azından diğer müşterilerle etkileşime girmek ister. Örnek olarak, American Express, küçük işletme sahiplerini OPEN forumu aracılığıyla birbirine ve yardımcı kaynaklara bağlamakta oldukça iyidir.

9. Çalışanlarınız Sizin Şampiyonunuz

Calisanlar sizin sampiyonunuz

Çalışanlarınızın en büyük şampiyonunuz ve marka savunucularınız olmasına izin verin. Sponsorluk ve topluluk yardımı, bir şirketin kendisini etkileyen tüm etkinlikleri tanımasına yardımcı olur.

Örnek olarak kanser araştırması için para toplayan bir yol yarışına sponsorluk etmek veya markanın bağlılığına uygun bir video oluşturmak, çalışanları videoları ve arkadaşları ile paylaşmaya motive edecektir.

10. Müşterileri hedeflemek için büyük veriler kullanın.

Buyuk data kullanın

Büyük veri şimdi perakendecilerin belirli müşterileri hedeflemesine yardımcı oluyor ayrıca büyük veri satın alma eğilimlerini tahmin etmek için en popüler araç seti olarak firmalar arasında hızla yaygınlaşmakta ve kullanılmaktadır.

Etiketler
  • Dijital Pazarlama
  • Videolu Blog

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ