PR Nedir? PR Ajansı, Hakla İlişkiler ve dahası

Mayıs 11, 2020 -

Herkesin dilinde, PR mı yapsakta şu işleri büyütsek ? Bir PR firması ile anlaşalım PR ımız olsun.. gibi kullanımları muhakkak dumuşsunuz yada şahit olmuşsunuzdur, tam da bu noktada Vayes blog yayını ile PR ne demek hemen hemen tüm detayları bir araya toplayarak pazarlama için önemi ve yapısını işlemek üzere ele alıyoruz. Şimdi okumaya ve işinize yarayanları paylaşmayı ihmal etmeyin.

PR nedir neyin kısaltılmasıdır ? PR ingilizceden direkt dilimize transfer edilmiş bir kısaltmadır. Plazalarda vb. alanlarda Public Relations olarak kullanımı da mevcuttur. Halk arasında Halkla ilişkiler şeklinde anılmaktadır.

Halkla ilişkilerin rolü nedir?

PR Nedir ? (Public Relations) Halkla ilişkiler uzmanları bir kuruluşun imajını oluşturan çalışmalar bütününü incelemektedir. Çalışmalar ile markayı oluşturuyor, kuruluşun mesajını yayımlıyor, yayıyor ve olumsuz tanıtımın etkisini en aza indiriyorlar. Daha büyük şirketlerde veya büyük halkla ilişkiler firmalarında, çalışanlar farklı organizasyonel ihtiyaçları karşılamak için daha özel rollere sahip olabilir 

PR için Eğilimleri analiz etme, sonuçlarını tahmin etme, organizasyon liderlerine danışmanlık yapma ve hem organizasyona hem de kamu yararına hizmet edecek planlı eylem programlarını uygulama sanatı ve sosyal bilimi olarakta tanımlama yapılabilir.

PR hakkında en çok konuşulanlar

  • PR yada Halkla ilişkiler mesleği için hangi eğitim alınmalı, 
    Halkla ilişkiler çalışamları genellikle gazetecilik, iletişim, halkla ilişkiler, pazarlama veya İngilizce alanlarında lisans derecesine sahiptir. Birçok kıdemli uygulayıcının ileri dereceleri vardır; yapılan bir araştırma, Fortune 500 şirketlerindeki baş iletişim memurlarının yüzde kırkının yüksek lisans derecesine sahip olduğunu belirlemmiştir. 
  • Diğer en çok sorulan soruların başında tahmin ettiğiniz gibi ne kadar maaş alınır gelmektedir. Bu konuya daha detaylı değineceğiz.
  • Dijital pazarlamanın bir kanadı olan PR nedir burayada değinmeden geçmeyeceğiz.

Bu yazıyı bitirdiğinizde, PR nedir, Halkla ilişkiler nasıl yürütülür tüm bu soruların yanıtını alıyor olacaksınız.

Halkla ilişkiler örnekleri nelerdir?

Birçok PR yöntemi bulunmaktadır, sizler için bunlardan sıralamaya çalışacağız.

  • Dijital pazarlama 
  • Sosyal medya pazarlaması 
  • Devlet İlişkileri
  • Kriz iletişimi
  • Online Mesajlaşma
  • Toplum ilişkileri
  • Medya ilişkileri
  • Medya yapımı
  • Müşteri ilişkileri
  • Pazarlama iletişimi
  • Medyatik isimler - Influencer Marketing

iletişim ve argümanın sunumu konusunda uzmanlaşmış ve yönetimsel amaçlara ulaşmak için retorik stratejileri kullanan söylem işçileri de denmiştir PR için.

Vayes Dijital PR Servisi ile markanız konuşmaya başlasın.

Bugüne dek yapılmış PR çalışmalarımız ile dijital pazarlamanın gücüne güç kattık ve performans pazarlamasında işin büyümesine inanılmaz hız kattık..

Çokça yapılmış denemeler ve özel müşteri hedef kitlesi oluşumu için dikkatle incelenmesi gereken bir konu olan PR günümüzde çeşitli senaryolar ile işlenmektedir.

PR servisi Halkla ilişkiler, kuruluşlar ve halkları arasında karşılıklı yararlı ilişkiler kuran stratejik bir iletişim sürecidir.

Hadi şimdi tüm detaylara birlikte göz atalım!

Pazarlamada halkla ilişkiler nedir?

Halkla ilişkiler, şirketinizin devam eden pazarlama planının ayrılmaz bir parçası olmalıdır. Ancak halkla ilişkiler kampanyanızı yürütme şekliniz, hedeflerinizin ne olduğuna bağlıdır.Halkla İlişkiler, bir şirketin imajını ve sunduğu ürün ve hizmetleri korumak veya geliştirmek için tasarlanmış çeşitli programlar içerir. Etkili bir halkla ilişkiler stratejisinin başarılı bir şekilde uygulanması, bir pazarlama planının kritik bir bileşeni olabilir.

Pazarlamanın temel amaçlarına benzer şekilde, etkili halkla ilişkiler şu konularda bilgi aktarmayı amaçlamaktadır:

  • Yeni ürün ve hizmetler sunun.
  • Bir ürünü veya hizmeti yeniden konumlandırma.
  • Bir ürüne, hizmete veya markaya olan ilgiyi oluşturun veya arttırın.
  • Spesifik hedef grupları etkileyin.
  • Olumsuz basın veya algıdan muzdarip ürünleri veya hizmetleri savunmak.
  • Firmanın genel imajını geliştirin.
  • Etkili bir halkla ilişkiler stratejisinin sonucu, bir kuruluşun sunduğu ürün ve hizmetler hakkında daha fazla farkındalık ve bilgi sağlayarak ek gelir elde etmektir.

  • Formüle bağlı kalmanızı ve başlangıçta 0.25'in altında KGR'yi aramanızı şiddetle tavsiye ederim. Çok sayıda kişi tarafından pozitif olarak test edilmiştir.

PR ın Amaçları ve hedefleri

İyi strateji, hedeflerinizi belirlemek ve hedeflerinizi belirtmekle başlar. Halkla ilişkiler stratejinizin arkasındaki amaç ve hedefler nelerdir ve ölçülebilir ve ölçülebilir mi?

Bu alanların her biri, halkla ilişkiler kampanyanızın gerçekleştirmek istediği hedefleri yansıtabilir.

Allintitle arama operatörü meta başlığında aranan kelimelerin tümünü içeren sonuçları gösterir.

PR çalışması ne demek?

PR türkçesi ile Halkla ilişkiler, şirketlerin, bireylerin ve kuruluşların halkla karşılıklı yararlı ilişkiler kurmak için kullandıkları stratejik bir iletişim süreci olarak tanımlanabilir.

Halkla ilişkiler uzmanı özel bir iletişim planı hazırlar ve olumlu bir marka imajı ve hedef kitle ile güçlü bir ilişki oluşturmak ve sürdürmek için medya ve diğer doğrudan ve dolaylı ortamları kullanır.

PR in açılımı nedir?

İngilizce kısaltmadan gelen Public Relations kelimesinden gelmekte ve açılımı Halkla ilişkiler olarak yapılır.

PR Tanıtım ne demek?

Halkla ilişkilerin temel bir tanımı, bir şirketin, kuruluşun ya da bireyin imajını müşterinin çeşitli “kamuoyu” nu gözünde şekillendirmek ve sürdürmektir. “Herkese açık” tam olarak nedir? Halkla ilişkiler, halkla ilişkiler terimleriyle, müşteri hakkında herhangi bir görüş sahibi olan veya bu görüşe sahip olan herhangi bir kişidir.

Müşterinin çalışmasının doğasına bağlı olarak, bu kamuoyu müşterileri, potansiyel müşterileri, seçmenleri, yerel topluluk üyelerini, medya üyelerini, öğrencileri, öğrencilerin ebeveynlerini, çevrimiçi hayran gruplarını, yabancı vatandaşları içerebilir - liste sonsuzdur.

Halkla ilişkiler başarısı neye bağlıdır derseniz, müşterinin kamuoyunun çıkarlarına ve endişelerine derinlemesine anlamaya bağlıdır.
Halkla ilişkiler uzmanı etkili PR pazarlama en güçlü aracını kullanarak bu işleri ele nasıl alacağını bilmesi gerekir.

Vayes dijital e göre halkla ilişkiler tamamen tanıtım çalışmaları açısından tanımlamaktadır, PR olarak "Şirketiniz veya ürünleriniz hakkında olumlu hikayeler taşımak için haber veya haber reklam ile basın kullanma; yerel basın temsilcileri ile iyi bir ilişki yetiştirilmesi ile bu çalışmalar yürütülebilir.

Birçok durumda, halkla ilişkiler uzmanının başlıca görevi, hedef kitle iletişim araçlarına gönderilen basın açıklamalarını hazırlamaktır. Ancak halkla ilişkiler tanımının kapsamını yalnızca tanıtımla sınırlamak, halkla ilişkilerin artan etkisini ve erişimini küçümsemek olacaktır.

Halkla ilişkiler uzmanı basın bültenlerini toplu şekilde atarak denemeler yapan ve bir masanın arkasında oturmaktan çok daha fazlasını yapmaya başlamaktır. Her zamankinden daha fazla, müşterinin kamu tarafındaki görünen yüzü olmaktadır. 

Halkla ilişkiler uzmanlarının yaptıkları hakkında daha fazla bilgi edinmek için okumaya devam edin.

Halkla İlişkiler Nasıl Çalışır?

Halkla ilişkiler profesyonelleri müşterileri için ücretsiz tanıtım yapmak için iş geliştirmektedirler. Geleneksel olarak, bu, müşteri hakkında olumlu bir hikaye yazmak için gerekli bilgileri içeren gazetecilere basın bültenleri göndererek yapılır. Gazeteler, radyo ve TV istasyonları (özellikle yerel olanlar) her zaman yeni hikaye fikirleri, özellikle de "insan ilgisi" bakışı olanları arar.

Amaç, müşterinin imajını halkın gözünde zenginleştirirken gazetecinin haber ihtiyacını karşılamaktır.

Halkla ilişkiler uzmanları gazeteciler ve kitle iletişim araçlarının diğer üyeleriyle ilişkileri geliştirmek için çok zaman harcıyorlar. Bu, hangi gazetecilerin müşterinin endüstrisi veya kişisel çıkarları hakkında yazdıklarını araştırmaya bağlı bir iş gücü oluşturmaktadır.

Bir PR uzmanı, aradığı hikaye türleri ve hikaye sahalarını almayı nasıl sevdiği hakkında daha fazla bilgi edinmek için gazeteciyle iletişim kurabilir . Bir gazetecinin, taze, zamanında, tanınabilir bir kaynaktan ve özellikle ilgi alanlarını hedef alan bir basın bültenini okuma olasılığı daha yüksektir.

Halkla ilişkilerin bir başka işi de bir basın kiti veya medya seti oluşturmaktır. Bir gazeteci , basın açıklamasının takibi için bir basın kiti isteyebilir . Basın kiti, gazetecinin müşterinin kim olduğunu ve müşterinin ne yaptığını anlamak için ihtiyaç duyduğu her şeyi içerir. Bu şunları içerebilir:

  • Executive profilleri
  • Bir kuruluş hakkında şirket geçmişi gibi kısa bilgiler
  • Fotoğraf
  • Detaylı ürün açıklamaları; hatta örnekler
  • Son basın bültenleri
  • PR temsilcisinin kartvizit

Halkla ilişkiler alanında çalışan insanlar medya ilişkilerinde uzman olarak kabul edilir . Genellikle çalışanlardan, özellikle yazılı basın veya TV röportajları sırasında medyayla nasıl etkin iletişim kuracakları konusunda eğitilmeleri istenir.

Medya eğitmenleri tarafından verilen röportaj tavsiyelerinden bazıları:

  • Elinizde basit ve önemli mesajla her zaman hazır olun.
  • Muhabir gibi düşünün ; ortaya çıkması muhtemel soruların cevaplarını hazırda tutun.
  • En önemlisiz yanıtları doğru yönde yönlendirmek için " engelleme ve köprüleme " tekniğini kullanın. Örneğin, şu ifadeleri kullanın: "Şimdi bu ilginç bir soru ..." ve ardından "hatırlanması gereken önemli…" veya "bugün asıl mesele ...". diyerek dönüşü gerçekleştirin.
  • Asla bir muhabire yalan söylemeyin ya da " yorum yok " demeyin . Daha iyi söylemek gerekirse tüm gerçekleri "dikkatle gözden".


Halkla İlişkiler departmanı uygun olduğunda basın toplantıları düzenlemekten ve düzenletmekten sorumludur. Tüm haberler bir basın toplantısını hak etmiyor. Konferansta sadece bir basın bülteninin okunmasından daha fazlası olmalı.

Gazeteciler, sadece heyecan verici görseller, uzmanlar ve önemli yetkililerle birlikte tamamlanan gerçekten benzersiz, zamanında bir olayı duyurmayı vaat ederse basın toplantısına katılacaklardır.

Basın toplantıları, PR profesyonellerinin baskı, yayın ve Web gibi tüm potansiyel medya kuruluşlarına aynı anda ulaşmasını sağlar.

Eğer bir muhabir kalabalığını başarılı bir şekilde çekerseniz, gerçekten heyecan verici bir hikayede birbirini "kepçe" yapmaya çalışan gazetecilerin doğal rekabet gücünden yararlanabilirsiniz.

Bazı halkla ilişkiler uzmanları, paradan tasarruf etmek ve yoğun gazetecilerin katılma olasılığını artırmak için Web basın konferanslarına yöneliyorlar. Web basın toplantıları , gerçek zamanlı olarak çevrimiçi bir video sunumu yayınlamak için Web konferans yazılımını kullanır.

Halkla ilişkiler profesyonelleri de krizleri yönetir. Eski halkla ilişkiler atasözü, "Reklamın iyisi kötüsü olmaz" Ama gerçekten kötü bir basın çalışması, bir işin, markanın veya politikacının iyi yaratılmış imajını sonlandırabilir. 

Teknoloji ve Halkla İlişkiler

Eski dönemlere göre haber servisi E-posta ile basın bültenleri gönderme yolu ile çok daha kolay hale geldi. Birkaç basit fare tıklamasıyla, bir halkla ilişkiler uzmanı hedeflenen bir gazeteci grubuna on veya binlerce basın bülteni gönderebilir hale geldi.

Bununla birlikte, bu uygulama basın bülteni spam'ı doğurdu , yani gazetecilerin mesajı açmadan önce sil tuşuna basma olasılığı daha yüksektir. Spam içermeyen basın bülteni hizmetlerinin reklamını yapan dijital pazarlama ajanslarıd bulunmaktadır.

Bu dijital pazarlama ajansları, en iyi yayınlardaki gazetecilere ve editörler ile sıkı ilişki içindedirler. Şirket ücret karşılığında bir basın bülteni yazarak çalışmaları yapabilmektedir.

Halkla ilişkiler teknolojisindeki bir başka gelişme de Web'in kendisidir. İyi tasarlanmış bir Web sitesi oluşturarak, bir şirket, birey veya kuruluş imajını cilalayan ve gündemini daha da ileriye taşıyan bilgileri paylaşabilir.

Web siteleri de gazetecilerin doğru bilgiyi almasının mükemmel bir yoludur. Büyük kuruluşların ve işletmelerin çoğu , resmi Web sitelerinde bir medya alanı içerir.

Sitenin bu alanı tüm basın bültenlerini, şirket geçmişini, yönetici biyografilerini, yüksek çözünürlüklü dijital fotoğrafları ve hatta indirilebilir dijital basın kitlerini yayınlamak için kullanılır.

Kitle e-postayla gönderilen basın bültenleri aracılığıyla medyanın ilgisini çekmek yerine, iyi bir Web sitesi gazetecileri tek başına çekecektir.

Teknolojinin getirdiği en büyük PR sorunlarından biri, sosyal medyanın hızlı gelişmesidir. Sosyal medya, Facebook ve Instagram vb. gibi sosyal ağ Web sitelerini ve YouTube gibi kullanıcı tarafından oluşturulan içerik topluluklarını içerir.

Ancak Web 2.0'ın etkisi birkaç Web sitesinden çok daha geniş ve derindir. Artık çevrimiçi olarak büyüyen bir kuşak genç insan var. Bu internet nesli, cep telefonu ve e-posta hesabı olmadan hayatı bilmiyor. Tüm bilgilerini çevrimiçi olarak aramaya alışkındırlar ve "resmi" görüşlere veya reklam kokan herhangi bir şeye güvensizdirler.

Bu kuşağa basın açıklamaları ile ulaşılamazsınız. Onların fikir liderleri ücretli eleştirmenler değildir bloglar ve kendi akranlardır. Elbette, geleneksel basın bültenlerini blog yazarlarına e-postayla göndermek mümkündür, ancak bu tür şeffaf tanıtım mesajlarının göz ardı edilmesi muhtemeldir.

Serdar Gürsoy, sosyal medyaya başvurmak isteyen PR firmalarına tavsiyelerde bulunan bir dijital PR danışmanıdır. Gürsoy sosyal medyanın teknik olandan daha fazla sosyolojik bir değişimi temsil ettiğini vurgulamaktadır. Bu nesil, dürüstlüğü, katılımı ve şeffaflığı diğer her şey üzerinde ödüllendirir.

Bir şirketin mesajını çevrimiçi bir topluluğa alması için o topluluğa katılması gerekir. Ve seyirci olarak değil, tutkulu bir katılımcı olarak; gerçek bir hayran olarak çoşar ve çoştururlar günümüzde birçok örneğini görebilmekteyiz.

Gürsoy, şirketlerin topluluk yöneticilerine , bir müşterinin imajını çevrimiçi olarak izlemekten ve yönetmekten sorumlu kişilere daha fazla yatırım yapmalarını önerir. Bu topluluk yöneticileri şirket mesaj panolarını inceliyor, endüstri bloglarını okuyor ve en önemlisi halkla iletişim kuruyor. Yanıtları gerçek insanların görüşlerini yansıtmalıdır.

Bu, birçok resmi şirket Web sitesinde yönetici bloglarının yükselişini açıklayabilir. Tüketiciler, bu işletmelerin arkasında gerçek insanlar olduğunu, sıcak konular hakkında güçlü fikirleri olan ve halklarıyla etkileşime giren insanlar olduğunu bilmek ister. Şirket ve tüketici arasındaki aktif, iki yönlü bir diyalog fikri, sosyal medya ile bir imajı yönetmenin anahtarıdır.

Etiketler
  • Dijital Pazarlama

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ